לאחר עלייה בתחלואה ברש"פ: תופסק כניסה יומית של עובדים פלסטיניים
החל מהשבוע הבא תותר כניסת העובדים לישראל למשך תקופה ארוכה יותר של 21 יום על מנת לאפשר בקרה ורציפות בענף. ליצמן: "עם העלייה בתחלואה עלה צורך מהותי במציאת פתרון מהיר ואיכותי לענף הנדל"ן"
משרד הבינוי והשיכון אישר מתווה המתיר כניסתם של עובדים פלסטינים בענף הבנייה למשך תקופה רצופה של 21 יום, והחל מיום ראשון הקרוב תופסק כניסה יומית של פועלים לישראל.
מתווה זה אושר מחדש לאחר שיושם במהלך החודשים מרץ - אפריל וייכנס לתוקפו כאמור בשבוע הבא. החלטה זו, לפי משרד הבינוי, נובעת כתוצאה מהעלייה בתחלואה ברשות הפלסטינית ועל מנת להבטיח את תנאי הבריאות הנדרשים לעבודת הפועלים באופן רציף בשגרת הקורונה וכן לשמור על הרציפות בענף הבנייה.
"העבודה בשגרת הקורונה תנוהל באופן שיאפשר שליטה ובקרה במניעת תחלואה, ובהכלה של תחלואה, אם חלילה תתרחש, כל זאת בהתאם לכללי התו הסגול לבנייה והנחיות משרד הבריאות", ציין המשרד.
מדובר בעשרות אלפי עובדים שיידרש עבורם פתרון לינה בישראל במהלך תקופת העסקתם. על פי המתווה, מעסיקים יקבלו היתר להזמין עובדים למחזור של 21 ימים ברציפות, כשבתום התקופה יוחלט על המשך המדיניות בנושא. במידה והמתווה ימשיך - בתום כל מחזור ישוב העובד לביתו למנוחה של סוף השבוע ויחזור שוב ל-21 ימים רצופים.
- פיקוד העורף אישר והבנייה מתחדשת; מה התנאים?
- הדולר מאבד גובה, השקעות זרות נמשכות ומה לגבי הביקוש לעובדים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך כך, כל מעסיק שיבחר להזמין פועלים יתבקש למלא טופס מקוון, ימונה אחראי קורונה להבטחת השמירה על הנחיות משרד הבריאות, וחובת קיום פוליסת ביטוח רפואי לעובדים ועוד.
שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן, מסר כי "עם העלייה בתחלואה עלה צורך מהותי במציאת פתרון מהיר ואיכותי לענף הנדלן. המתווה שאושר יאפשר לשמור על הרציפות התפקודית של ענף הבנייה לצד שמירה על תנאי לינה ושהייה הולמים וראויים לפועלים".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס: "בזכות המנגנון שאישרנו נאפשר מענה רחב לענף הבנייה, הן לקבלנים והן לעובדים, ובמקביל נספק הגנה לציבור. משרד הבינוי והשיכון מברך על אישור הכנסת עובדים והלנתם בישראל".
- רשות המסים לא קונה את המשחקים של הקבלנים - דורשת מע"מ על מבצעי 20/80
- מחירי הדירות בגבעתיים ועסקאות אחרונות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- משכירי דירות שמעלימים מס - המפקחים של מס הכנסה בדרך אליכם
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מסר כי "ההחלטה של משרד הבריאות והמל"ל היא צעד נכון וההתאחדות תפעל בשיתוף פעולה עם הממשלה לצורך הפחתת התפשטות הקורונה, כפי שעשתה לאורך כל משבר הקורונה עד כה".

מחירי הדירות בגבעתיים ועסקאות אחרונות
המחיר הממוצע לדירת 5 חדרים בגבעתיים הוא קצת פחות מ-5 מיליון שקל - כך עולה מנתוני האתר הממשלתי. מדובר על ירידה של כ-5% מתחילת השנה. המחיר הממוצע של דירות 3 חדרים דווקא עלה מתחילת השנה - איך זה ייתכן? הסיבה היא פוטנציאל להתחדשות עירונית. כשקונים דירה קטנה וישנה, קונים אופציה להתחדשות עירונית, כשכבר בפועל יש כמות גדולה של בניינים שעוברים התחדשות. זה מתומחר במחיר וכך יש עלייה במחירי הדירות האלו.
גבעתיים היא עיר יקרה, אך להבדיל מתל אביב שיקרה ממנה שבה נרשמו ירידות מחירים משמעותיות, גבעתיים הצליחה לשמור על המחירים עד כה. הנה עסקאות לדוגמה מהזמן האחרון:
סירקין - 2 חדרים, קומה שלישית, 53 מ"ר - 2.00 מיליון שקלים (37.7 אלף שקלים למ"ר)
כצנלסון - 2 חדרים, קומה קרקע, 48 מ"ר - 2.02 מיליון שקלים (42.1 אלף שקלים למ"ר)
ההסתדרות - 2 חדרים, קומה ראשונה, 44 מ"ר - 2.06 מיליון שקלים (46.8 אלף שקלים למ"ר)
שינקין - 2.5 חדרים, קומה ראשונה, 40 מ"ר - 2.13 מיליון שקלים (53.3 אלף שקלים למ"ר)
המלבן - 2 חדרים, קומה ראשונה, 63 מ"ר - 2.54 מיליון שקלים (40.3 אלף שקלים למ"ר)
אחדות העבודה - 2 חדרים, קומה ראשונה, 45 מ"ר - 2.58 מיליון שקלים (57.3 אלף שקלים למ"ר)
שדה בוקר - 3 חדרים, קומה שלישית, 48 מ"ר - 2.55 מיליון שקלים (53.1 אלף שקלים למ"ר)
ערד - 3 חדרים, קומה שלישית, 61.31 מ"ר - 2.56 מיליון שקלים (41.8 אלף שקלים למ"ר)
ויצמן - 3 חדרים, קומה ראשונה, 63 מ"ר - 2.61 מיליון שקלים (41.4 אלף שקלים למ"ר)
למד הא - 3 חדרים, קומה ראשונה, 57 מ"ר - 2.64 מיליון שקלים (46.3 אלף שקלים למ"ר)
קפלנסקי - 3 חדרים, קומה ראשונה, 62 מ"ר - 2.69 מיליון שקלים (43.4 אלף שקלים למ"ר)
שינקין - 3 חדרים, קומה שניה, 85 מ"ר - 3.05 מיליון שקלים (35.9 אלף שקלים למ"ר)
עמל - 3.5 חדרים, קומה שלישית, 84 מ"ר - 3.10 מיליון שקלים (36.9 אלף שקלים למ"ר)
ברדיצ'בסקי - 3 חדרים, קומה שלישית, 85 מ"ר - 3.72 מיליון שקלים (43.8 אלף שקלים למ"ר)
ההסתדרות - 3 חדרים, קומה שמינית עשרה, 78 מ"ר - 3.92 מיליון שקלים (50.3 אלף שקלים למ"ר)
אידמית - 3 חדרים, קומה עשרים ואחת, 79 מ"ר - 4.08 מיליון שקלים (51.6 אלף שקלים למ"ר)
פועלי הרכבת - דירת גג 3.5 חדרים, קומה רביעית, 94 מ"ר + גג 94 מ"ר - 4.95 מיליון שקלים (52.7 אלף שקלים למ"ר עיקרי)
גולומב 54 - 5 חדרים, קומה ראשונה, 116 מ"ר - 5.10 מיליון שקלים (44.0 אלף שקלים למ"ר)
ההסתדרות 8 - 5 חדרים, קומה חמש עשרה, 120 מ"ר - 5.38 מיליון שקלים (44.8 אלף שקלים למ"ר)
קרן קיימת לישראל 25 - 6 חדרים, קומה שניה, 154 מ"ר - 6.42 מיליון שקלים (41.7 אלף שקלים למ"ר)

משכירי דירות שמעלימים מס - המפקחים של מס הכנסה בדרך אליכם
על ההתקדמות של רשות המסים בבדיקת כל משכירי הדירות בארץ, איך זה ירים את הגבייה ומי בעצם צריך לשלם מס על שכר דירה ולמה עם מיסוי כל כך נמוך יש המוני מעלימים?
משכירי הדירות נהנים ממס נמוך במיוחד. פרקטית הם לא משלמים מס עד רף של כ-5,600 שקלים. אם שכר הדירה שהם מקבלים גבוה יותר הם יכולים לשלם 10% בלבד ויש גם דרך ביניים שבפועל יכולה אפילו לבטא מס נמוך מ-10% (תשלום מס על החריגה מהתקרה כפול שתיים). אם השכרת הדירות אצל הנישום היא עסק - אז המס הוא מס עסקי, אבל גם כאן, התפתחו פרקטיקות שמחלצות את העוסקים מהגדרת עסק - רק בישראל - משכיר 8 דירות וטוען שזה לא עסק כדי להתחמק ממסים; מה קבע בית המשפט?.
רשות המסים פועלת להעלות את המס על שכר דירה, אבל ללא הצלחה. גם אם היא עוברת את שר האוצר היא מגיעה לוועדת הכספים ושם הניסיון מסוכל פעם אחר פעם. יש לובי חזק מאוד שלא להעלות שכר דירה. יש אנשים חזקים שם למעלה עם מספר דירות שלא מוכנים שיזיזו להם את הגבינה, גם אם המדינה צריכה כספים, גם אם זה זמן מלחמה.
וכך נשארים עם מס נמוך במיוחד וגם את המס הנמוך הזה יש רבים שלא משלמים. למה? האמת היא שאין תשובה. פשוט - ככה. זה השתרש שנים, ולמה לשלם אם אפשר שלא. מצד אחד רשות המסים תופסת הרבה מעלימים אבל כשאנחנו בודקים מה הקנס שהם משלמים והאם זה מרתיע את המעלימים, אנחנו מקבלים קנסות לא גבוהים והרתעה לא ממש אפקטיבית - משכירים דירה ולא מדווחים? כך רשות המסים מענישה.
במקביל, מנסים ברשות המסים להגיע לחבות מלאה של משכירי דירות. גם לכאלו שלא צריכים לשלם. זה יוביל לאנשים רבים שחושבים שהם לא צריכים לשלם, זה יציף מקרים של דירות בירושה שעדין לא עברו בטאבו, זה יציף המון מעלימים וכסף שצריך לשלם לרשות המס. אלא שגם את חובת הדיווח וועדת הכספים לא מאשרת. שוב, אותו משה גפני שהיה יו"ר הוועדה התעקש שלא להעביר את ההוראה הזו.
וזה השאיר את רשות המסים עם מסקנה אחת - צריך לעבוד קשה כדי לאתר את המעלימים, צריך לחבר את המידע עם מקורות מידע נוספים - רשם הירושות, טאבו ועוד. וככה מגיעים ברשות לדטהבייס כל כך חשוב.