TV

סין חושפת את קו הרכבת המהירה הארוך בעולם - צפו בסרטון

הרכבת תיסע במהירות ממוצעת של כ-300 קמ"ש ותקצר את הנסיעה בין הערים גואנגזו לבירה בייג'ינג מ-24 שעות ל-8 שעות בלבד
לירן סהר | (3)

בזמן שבישראל לוקח כבר למעלה מ-30 שנה לפנטז על רכבת קלה בגוש דן, בסין ממשיכים בקצב ההתפתחות המואץ של תחבורת רכבות מהירה המקצרת משמעותית את זמן הנסיעה בין מרכזיה הכלכליים הגדולים.

ביום שבת נחנך בנסיעת מבחן רשמית קו הרכבת המהיר בעולם, Bullet Train, באורך של 2,298 קילומטרים בין הערים גואנגזו (Guangzhou) לבייגינג המאפשר נסיעה במהירות ממוצעת של 300 קמ"ש, המקצרת זמן הנסיעה מ-24 שעות ל-8 שעות בלבד. בעתיד קו הרכבת צפוי להגיע עד להונג קונג.

וכמה עלה להקים את הקו? רשות הרכבות הסינית נמנעת מלחשוף נתונים מאחר ומדובר במספר מקטעים שנסללו בנפרד ואז חוברו. אולם, בהתחשב בכך שעלות הקמת הקו הראשון בין וואן (Wuhan) לגואנגזו באורך של 1,069 קילומטר שנפתח אשתקד הייתה כ-70 מיליארד שקל ניתן להעריך שהעלות הכוללת היא כפולה מכך. עלות הקמת קו בייג'ינג-שנחאי אשתקד באורך של 1,318 קילומטרים עלתה כ-133 מיליארד שקל.

נסיעה ברכבת צפויה לעלות כ-520 שקל במחלקה השנייה וכ-835 שקל במחלקה הראשונה. יצוין טיסה של כ-3 שעות בין גונאגזו לבייג'ינג עולה כיום כאלף שקל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ציפור 18/01/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    http://www.youtube.com/watch?v=q9Ap0aRUx8E
  • 2.
    The Man in Black 24/12/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    תילמדו... ככה מחברים את הפריפרייה למרכז
  • 1.
    וגם את הכלא הגדול בעולם ,סין . (ל"ת)
    בא 24/12/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
יעקב אטרקצי אאורה נדלן
צילום: ראובן קופצ'ינסקי
מחירי הדירות

"מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה

 ולמה הוא חושב שמחירי הדירות בת"א ירדו; וגם - מה זה "פרצי ביקושים" אחרי ירידת מחירים של 5%-10%, 

צלי אהרון |

"מלך" ההתחדשות העירונית, יעקב אטרקצ'י אמר כבר בעבר כי מחירי הדירות בת"א גבוהים, וכעת, בראיון ב"גלובס" הוא אומר כי מחירי הדירות בת"א יורדים. במקום אחר בראיון הוא אמר שהם יעלו, אבל פחות מהפריפריה. בעסקים שלו הכל דבש, העלייה במניות הנדל"ן מוצדקת, הנפקת פעילות אאורה מסחר עוד שנתיים. לראיון המלא: 

 


אטרקצ'י אומר את מה שאנחנו כותבים כאן מספר חודשים  (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?) - הסיום של תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית יזרימו ביקושים לשוק.  יחד עם סיום המלחמה, החזרת החטופים החיים והחזרת חלק מגופות החללים, האנשים במקום אחר לעומת שנתיים של מלחמה. הם כבר יכולים לקבל החלטות על רכישת דירה, מצב הרוח כמובן השתפר. הוא רואה עליות של 6% צפונה במחירים בשנה הבאה ויותר בשנה שלאחריה. 


אטרקצ'י תמיד יראה עליות מחירים בעיקר בפרויקטים שלו ובאזורים בהם הוא בונה. אם הוא היה בונה בת"א, לא הייתם שומעים אותו מדבר על ירידות מחירים בת"א. צריך תמיד לחפש את המוטיבציה והאינטרס של מי שאומר את הדברים. יזמים וקבלנים שמדברים על מחירי הדירות ב-99% מהמקרים ידברו על עליית מחירים צפויה. זה הביזנס שלהם וזה האינטרס שלהם. במקרים רבים, הם צודקים, אל תבטלו את מה שהם אומרים רק בגלל שיש להם אינטרס. חפשו את המהות, את התוכן.


הטענות לעליית מחירי הדירות לא השתנו כבר קרוב לשני עשורים - יש ביקוש שעולה על ההיצע. אנשים צריכים מקום לגור בו ולכן אין מנוס מזה שהם יקנו דירה. הדירות החדשות בשנה הן בסדר גודל של 50-60 אלף דירות בשנה טובה, הביקושים גבוהים יותר בכ-5-10 אלף דירות. זה מוביל לעודף ביקוש, וכשיש עודף ביקוש יש עליות מחירים. 

יעקב אטרקצי אאורה נדלן
צילום: ראובן קופצ'ינסקי
מחירי הדירות

"מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה

 ולמה הוא חושב שמחירי הדירות בת"א ירדו; וגם - מה זה "פרצי ביקושים" אחרי ירידת מחירים של 5%-10%, 

צלי אהרון |

"מלך" ההתחדשות העירונית, יעקב אטרקצ'י אמר כבר בעבר כי מחירי הדירות בת"א גבוהים, וכעת, בראיון ב"גלובס" הוא אומר כי מחירי הדירות בת"א יורדים. במקום אחר בראיון הוא אמר שהם יעלו, אבל פחות מהפריפריה. בעסקים שלו הכל דבש, העלייה במניות הנדל"ן מוצדקת, הנפקת פעילות אאורה מסחר עוד שנתיים. לראיון המלא: 

 


אטרקצ'י אומר את מה שאנחנו כותבים כאן מספר חודשים  (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?) - הסיום של תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית יזרימו ביקושים לשוק.  יחד עם סיום המלחמה, החזרת החטופים החיים והחזרת חלק מגופות החללים, האנשים במקום אחר לעומת שנתיים של מלחמה. הם כבר יכולים לקבל החלטות על רכישת דירה, מצב הרוח כמובן השתפר. הוא רואה עליות של 6% צפונה במחירים בשנה הבאה ויותר בשנה שלאחריה. 


אטרקצ'י תמיד יראה עליות מחירים בעיקר בפרויקטים שלו ובאזורים בהם הוא בונה. אם הוא היה בונה בת"א, לא הייתם שומעים אותו מדבר על ירידות מחירים בת"א. צריך תמיד לחפש את המוטיבציה והאינטרס של מי שאומר את הדברים. יזמים וקבלנים שמדברים על מחירי הדירות ב-99% מהמקרים ידברו על עליית מחירים צפויה. זה הביזנס שלהם וזה האינטרס שלהם. במקרים רבים, הם צודקים, אל תבטלו את מה שהם אומרים רק בגלל שיש להם אינטרס. חפשו את המהות, את התוכן.


הטענות לעליית מחירי הדירות לא השתנו כבר קרוב לשני עשורים - יש ביקוש שעולה על ההיצע. אנשים צריכים מקום לגור בו ולכן אין מנוס מזה שהם יקנו דירה. הדירות החדשות בשנה הן בסדר גודל של 50-60 אלף דירות בשנה טובה, הביקושים גבוהים יותר בכ-5-10 אלף דירות. זה מוביל לעודף ביקוש, וכשיש עודף ביקוש יש עליות מחירים.