TV

סין חושפת את קו הרכבת המהירה הארוך בעולם - צפו בסרטון

הרכבת תיסע במהירות ממוצעת של כ-300 קמ"ש ותקצר את הנסיעה בין הערים גואנגזו לבירה בייג'ינג מ-24 שעות ל-8 שעות בלבד
לירן סהר | (3)

בזמן שבישראל לוקח כבר למעלה מ-30 שנה לפנטז על רכבת קלה בגוש דן, בסין ממשיכים בקצב ההתפתחות המואץ של תחבורת רכבות מהירה המקצרת משמעותית את זמן הנסיעה בין מרכזיה הכלכליים הגדולים.

ביום שבת נחנך בנסיעת מבחן רשמית קו הרכבת המהיר בעולם, Bullet Train, באורך של 2,298 קילומטרים בין הערים גואנגזו (Guangzhou) לבייגינג המאפשר נסיעה במהירות ממוצעת של 300 קמ"ש, המקצרת זמן הנסיעה מ-24 שעות ל-8 שעות בלבד. בעתיד קו הרכבת צפוי להגיע עד להונג קונג.

וכמה עלה להקים את הקו? רשות הרכבות הסינית נמנעת מלחשוף נתונים מאחר ומדובר במספר מקטעים שנסללו בנפרד ואז חוברו. אולם, בהתחשב בכך שעלות הקמת הקו הראשון בין וואן (Wuhan) לגואנגזו באורך של 1,069 קילומטר שנפתח אשתקד הייתה כ-70 מיליארד שקל ניתן להעריך שהעלות הכוללת היא כפולה מכך. עלות הקמת קו בייג'ינג-שנחאי אשתקד באורך של 1,318 קילומטרים עלתה כ-133 מיליארד שקל.

נסיעה ברכבת צפויה לעלות כ-520 שקל במחלקה השנייה וכ-835 שקל במחלקה הראשונה. יצוין טיסה של כ-3 שעות בין גונאגזו לבייג'ינג עולה כיום כאלף שקל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ציפור 18/01/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    http://www.youtube.com/watch?v=q9Ap0aRUx8E
  • 2.
    The Man in Black 24/12/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    תילמדו... ככה מחברים את הפריפרייה למרכז
  • 1.
    וגם את הכלא הגדול בעולם ,סין . (ל"ת)
    בא 24/12/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
נתניה קריית נורדאו שניאור
צילום: Evolve media

כמה עולה דירת 4 חדרים בפתח תקווה?

על מחירי הדירות בנתניה, בת ים ופתח תקווה

רן קידר |


מחירי הדירות בתל אביב בקצב ירידה שנתי של כ-9% - מחירי הדירות בת"א בצניחה - על ההמשך ועל הפיל שבחדר, בערים הסובבות הירידה קצת נמוכה. מרגישים את זה גם במעגלים קצת מרוחקים יותר. בדקנו הפעם עסקאות אחרונות בפתח תקווה, נתניה ובת ים.  

פתח תקווה

ברחוב ברוריה 8, דירת 4.5 חדרים, 111.9 מ"ר, קומה שישית, נמכרה ב־3.15 מיליון שקל
(28.2 אלף ש"ח למ"ר).

ברחוב בייליס 20, דירת 4 חדרים, 86 מ"ר, קומה שישית, נמכרה ב־2.76 מיליון שקל
(32.1 אלף ש"ח למ"ר).

ברחוב הרב צבי יהודה 7, דירת 5 חדרים, 115.1 מ"ר, קומה רביעית, נמכרה ב־3.37 מיליון שקל
(29.3 אלף ש"ח למ"ר).

ברחוב י"ז הבנים 7, דירת 3.5 חדרים, 74.8 מ"ר, קומה שלישית, נמכרה ב־2.18 מיליון שקל
(29.1 אלף ש"ח למ"ר).

התחדשות עירונית
צילום: ליאור פתאל

בונים על התחדשות עירונית? תקבלו הרבה פחות ממה שחשבתם; על המשבר הגדול בהתחדשות

התחדשות עירונית אמורה היתה לפתור חלקית את בעיית המגורים, אבל תמונת המצב במרכז קשה - פרויקטים נתקעו בגלל ירידות המחירים, הקבלנים רוצים (ויכולים) להעביר פרויקטים לאחרים והתמורות שקיבלו הדיירים יורדות

ענת גלעד |
נושאים בכתבה התחדשות עירונית

ענף ההתחדשות העירונית עובר טלטלה כלכלית משמעותית: למרות עלייה בהיקפי הפעילות, רווחיות השחקנים הצטמצמה, ועשרות חברות מחפשות קונה לפעילות הזו. הן לא רוצות להמשיך - הרווחיות התכווצה בגלל ירידית המחירים, המימון עלה. מסתבר שהן יכולות לסגת מהפרויקט, ולהשאיר את הדיירים תקועים באמצע ההכנסות. יש פרויקטים שעובדים עליהם כבר 4-5 שנים והיזם אמר - "אני צריך להוריד את שטח הדירות ולעשות עוד שינויים, אחרת אי אפשר להמשיך, זה לא כלכלי". הדיירים אמרו - "אבל יש הסכם"  אבל היזם הראה להם שההסכם מאפשר נסיגה בהינתן שינויים מסוימים.  

כל הסכם לגופו, אבל בשטח יש עשרות רבות של פרויקטים שמחפשים "אבא". היזם המקורי רוצה למכור. זה גורם לשני דברים - הדיירים יצטרכו לחכות לדירה הרבה יותר זמן ממה שהעריכו. והם יקבלו תמורות נמוכות יותר משמעותית. כשהם מדברים עם יזמים חדשים הם מבינים שמה שהיה לא יהיה. אלו שהצליחו להיות בתחילת הדרך של ההתחדשות העירונית הרוויחו בגדול. כעת, ההשבחה תהיה נמוכה יותר. 

ירידות מחירים במרכז 

הגאות שהיתה במחירי הדירות במרכז קידמה מאוד את תחום ההתחדשות ודגש על תמ"א באזור המרכז כשרווחיות של הקלבנים נמדדה בעבר בשיעורים של כ־20% ואף יותר. היזמים גם נהנו מעליית מחירים מתמדת תוך כדי תנועה.

בשנה האחרונה התמונה השתנתה: המחירים במרכז ירדו בין 5% ל-10%.  הירידה הזו משנה לחלוטין את התחשיב של היזמים. בפרויקטים מרכזיים רבים הרווחיות יורדת לכ־10% ואף פחות.

ההשפעה של ירידות מחירים מלווה במורכבות התפעולית של תמ"א 38/1 שרק הולכת והופכת למורכבת יותר.  העבודה מבוצעת בתוך מבנים קיימים לרוב עם מגורים פעילים, וזה מורכב, כשבתל אביב המורכבות כפולה - יש אזורים שלא ניתן לעבוד בהם על רקע עבודות תשתית גדולות.