שוק המניות זול בראייה היסטורית, אבל החברות הפסיקו לצמוח
השוק האמריקאי לא הולך למפולת. ההיסטוריה מוכיחה שקריסה מתרחשת רק עם האטה כלכלית משמעותית ומתמשכת; השוק וה-Fed הולכים יד ביד לקראת שינוי כיוון וכמה הורדות ריבית השנה
- 17.לרון 26/07/2019 12:24הגב לתגובה זולאחר זמן ורואים מי מהכותבים צדק היה הרבה יותר מאלף!
- 16.תשמע אתה טיפש שזה כואב (ל"ת)משקיע 24/07/2019 08:53הגב לתגובה זו
- 15.מייק 23/07/2019 21:09הגב לתגובה זוסקירה "מעניינת" של אתר מקצועי
- 14.שהכתב צודק 23/07/2019 20:33הגב לתגובה זומוזמן לקנות מהכתב סחורה
- 13.אחד שמבין.... 23/07/2019 20:25הגב לתגובה זואיך זה ייתכן שקצב הגידול בחוב גדול מקצב הגידול בתוצר ב-10 השנים האחרונות? יחס חוב תוצר של ארה"ב כיום עומד על 109.3%. הגבוה ביותר בששת העשורים האחרונים.
- 12.פאוול 23/07/2019 17:32הגב לתגובה זואלמלא הפד וגם טראמפ יודע זאת השוק היה מתקן חזק מזמן. הבטחות לעשות כל שידרש, הורדות ריבית, היתר רכישות של הגופים את מניותיהן בכמויות שלא זכורות, הצפות כסף ואגח וכל זאת שהשוק חזק, אבטלה הכי נמוכה היסטורית ועוד. מה שמנחה אותם בפעולתם זה רק שהשוק לא יתפרק במשמרת שלהם.
- 11.זאב 23/07/2019 17:16הגב לתגובה זוהנה כמה גרפים https://www.multpl.com/shiller-pe https://www.multpl.com/s-p-500-dividend-yield
- 10.fu,c 23/07/2019 16:54הגב לתגובה זות"ס או etf כך "כילדים" נבין את התובנה שלך -מה הסיכוי מה הסיכוי ? בתודה מראש! מה הסיכוי
- 9.בעל/מנהל קרן גידור ישראלית רשם זאת? ווהאו !! וואהו !! (ל"ת)מה? 23/07/2019 16:15הגב לתגובה זו
- 8.אף אחד לא יודע מה יהיה מחר (ל"ת)ש.א 23/07/2019 16:11הגב לתגובה זו
- בולשיט פלוס שטויות הכל נכתוב בשמיים רק הבט למעלה!! (ל"ת)ל שא 23/07/2019 17:03הגב לתגובה זו
- 7.אם רק תירצו אעלה אותם עבורכם!! (ל"ת)למערכת 23/07/2019 16:04הגב לתגובה זו
- 6.מכפילים לא נמוכים (ל"ת)איך זול?? 23/07/2019 15:36הגב לתגובה זו
- 5.שימי 23/07/2019 15:21הגב לתגובה זותעזבו את הניתוחים הלא מקצועיים ולא כלכליים של גורביץ סוף סוף הביאו כתבה מקצועית
- מקשקשים בלי להבין כלום ושום דבר האא? (ל"ת)לשימון 23/07/2019 16:01הגב לתגובה זו
- 4.blond101209 23/07/2019 15:05הגב לתגובה זומכפיל הרווח הנוכחיCurrent S&P 500 PE Ratio: 22.21 הממוצע ההיסטורי 15.75 החציון 14.75 לפי הכותב החזוי 18 בכלל לא זול
- 3.אין שכל-אין דאגות (ל"ת)יוסי 23/07/2019 14:48הגב לתגובה זו
- 2.שטויות במיץ (ל"ת)משה 23/07/2019 14:48הגב לתגובה זו
- 1.כשכשן בכלב 23/07/2019 14:43הגב לתגובה זוהרבה מילים ובסה"כ רצית לומר שהתשואה ל10 שנים היא אלטרנטיבה, וכשהיא ב2% בלי הצדקה אז ברור שאין אלטרנטיבה והשוק יעלה. אבל כשיבינו כולם בקרוב שהתשואה צריכה להיות מעל 3% במינימום ועד 5% (כדי להצדיק ריבית 2.5% נוכחית ועוד אינפלציית ליבה 2.1%), אז מה שיקרה כאן הוא מה שקרה ברבעון האחרון 2018, ואם שכחת אז השוק איבד 20% במכה. בקיצור הכל עניין של אלטרנטיבה וכשהתשואה תחזור לשפיות אז יהיה כאן בום גדול, מפולת, בלי קשר למצב העסקים והמאקרו בארה"ב.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
