הפראיירים פשוט מתחלפים יותר מהר
הפאניקה האחרונה שאחזה במשקיעים ברחבי העולם הגיעה כצפוי לישראל. ההערכות הן כי מתחילת השבוע, בחרו משקיעים בקרנות ישראליות בלבד להוציא משם הון מוערך של כ-3 מיליארד שקל. השווקים מתנהלים במהלך יום מסחר בתנודתיות חריפה מאוד, שבולטת בעיקר ברגע שאירוע מאקרו מוביל לשבר שמוביל מספר שחקנים גלובליים למכור סחורה ולייצר את הדחף לגל של ירידות ברחבי העולם.
אחת הסיבות לכך שעוצמת גלי הירידות כיום הם גבוהים מאוד היא מכונות המסחר האוטומטיות. המכונות האוטומטיות הן מאוד רציונאליות, הן מקבלות החלטות מכירה וקנייה באלפית השנייה הודות לאלגוריתמים שונים ונוסחאות שכתבו בני אנוש. התגובה של המכונות הללו היא רציונאלית מידי, המכירה היא מכירה של סלים של ניירות ערך בהיקפים גדולים מאוד. זאת, ללא שום אבחנה בין השייכות של ניירות הערך – אם כולם מוכרים לדוגמה את מניית אפל, המכונות בדרך כלל יצטרפו קודם כל למוכרים בשל המגמה הנקודתית לטווח הקצר, ללא התייחסות לסיכוי שהחברה שווה יותר, שייתכן והירידות לא מוצדקות וכו'.
הבעיה העיקרית היא שכאמור, מספר גופים מוסדיים גלובליים המעוניינים בהקטנת חשיפה למניות יכולים לעורר גל ירידות עולמי, כאשר את הדלק מספקות מכונות המסחר שמריצות תהליך שהיה בעבר פרוס על פני חודשים של מסחר למהלך של יומיים עד שלושה. יתר הציבור מצטרף לפאניקה באיחור ומוכר בהפסד את אחזקותיו בקרנות נאמנות ,תיקי השקעות ,פוליסות חיסכון וכיוב'.
ציבור הלקוחות פונים אל היועצים בבנק, הפקידים לא עומדים מנגד וממליצים ללקוחות להיצמד למזומן המוכר והטוב, אולי פיקדון בריבית אפסית או בריחה לנכס סולידי אחר.
- משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
- האם הבורסה הישראלית חשופה לנדל"ן באופן חריג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרדוקס במפולת האחרונה, כמו גם במפולות קודמות בשוק ההון המודרני, כפי שראינו מאז שנת 2009 הוא שמניות של חברות גדולות טובות וראויות סובלות ממימושים ערים בארץ ובעולם. זאת בזמן שמניות קטנות ופחות מוכרות נשארות מתחת לרדאר וסובלות פחות ממימושים בשל חוסר הפופולאריות שלהן.
אם מכווצים את התהליך הנוכחי שעובר שוק ההון העולמי, ניתן לראות כי השווקים כבר עכשיו מחפשים תחתית על מנת להציג התאוששות. בקצב הנוכחי של תהליכים בבורסות בעולם, לא נהיה מופתעים לראות מסכים ירוקים כבר לקראת סוף השבוע הנוכחי, הכסף המוסדי וגם הציבורי מתחיל לזרום ולייצב את הירידות הנ"ל. כמו תמיד, משקיעים לטווח ארוך צריכים להסתכל על הגרף השנתי ואף מעבר לכך, ולא להיצמד למסכים ביום אדום במיוחד שבו ניתן רק להפסיד, מי שנכנס לפאניקה הפסיד, עכשיו אנחנו נמצאים בתחתית שהיציאה ממנה תיערך שבועות ארוכים.
מה שהצית את הירידות לכאורה היו הבעיות הריאליות במספר משקים בעולם, עם כל הכבוד, הן היו סוג של תירוץ, הן לא התחילו אתמול. מחיר הכסף כיום הוא זול מאוד, בכל העולם בשל סביבת הריבית הנמוכה השוררת ברוב מוחלט של השווקים. כסף זול מחפש הזדמנויות השקעה וכאלה נפתחות למכביר במיוחד במצב שבו מניות רבות הגיעו למחירים מאוד נוחים. משקיעים לטווח ארוך יראו את הימים האחרונים כעוד וי קטן על הגרף, כפי שהשוק יצא בהצלחה ממימושים וירידות חריפים בהרבה מהנוכחי.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10.פיני 26/08/2015 18:19הגב לתגובה זוכמה אפשר לפמפם שהטווח הארוך הוא מלך ואין איפה ךלשים את הכסף. קצת הןגנות מקצעוית הבעיות בעולם קשות ביותר . הדפסה אף פעם לא הצליחו ולא יצליחו אלה יביאו אינפלציה ומחיקת חוב.
- 9.פיני 26/08/2015 18:08הגב לתגובה זוכמה אפשר לפמפם שהטווח הארוך הוא מלך ואין איפה ךלשים את הכסף. קצת הןגנות מקצעוית הבעיות בעולם קשות ביותר . הדפסה אף פעם לא הצליחו ולא יצליחו אלה יביאו אינפלציה ומחיקת חוב.
- 8.יאיר 26/08/2015 16:12הגב לתגובה זוואז נראה את הכותב אוכל את הכובע, ואת כל מי שמכר אתמול בפניקה, שמח ומבסוט.
- 7.לייק!! (ל"ת)עידן 26/08/2015 12:21הגב לתגובה זו
- 6.לייק!! (ל"ת)עידן 26/08/2015 12:21הגב לתגובה זו
- 5.ותיק 26/08/2015 09:49הגב לתגובה זוהכון שאין היום אלטרנטיבה פיננסית לשוק במניות, אבל צריך לקחת בחשבון עליות של 6 שנים, כך שגל ירידות יכול להימשך גם שנה . להשקעה לתווך ארוך רצוי להתחיל מרמות נמוכות ככל האפשר .
- 4.כרוביאל 26/08/2015 00:29הגב לתגובה זוכיף לראות קול שפוי בתוך הפאניקה. אנשים, תסתכלו רחוק ולא עד קצה האף
- 3.קליפ 25/08/2015 21:27הגב לתגובה זוכחלון ירסק אותם במיסים על מיסים ועוד גזרות. מסכנים המטומטמים. מה רע להם בריבית 0 עכוז???
- 2.מאיפה הוא צץ פתאום??? (ל"ת)ש 25/08/2015 21:06הגב לתגובה זו
- 1.אהבתי (ל"ת)משקיע לטווח ארוך 25/08/2015 20:50הגב לתגובה זו

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
