ארז רפאל
צילום: יח"צ

רפואה מרחוק הפכה ללהיט בזכות הקורונה - הנה שחקנית שכדאי להכיר

לקראת כנס משקיעים נוסף ראיינו את ארז רפאל, מנכ"ל דריו הלת' על עולם הרפואה מרחוק ועל תעשיית "הבריאות הדיגיטלית". בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים הואץ השימוש בטכנולוגיה לריפוי וטיפול בחולים באמצעים דיגיטליים. מגיפת הקורונה משפיעה לטובה

חברת דריו הלת' DarioHealth Corp. (נאסד"קDRIOהיא חברה גלובלית, המפתחת פתרונות דיגיטליים לטיפול במגוון מחלות כרוניות. מוצרי החברה מאושרים ע"י ה- FDA ועיקר פעילות החברה מתמקד בארה"ב. בדצמבר 2019 גייסה החברה 21 מיליון דולר בעיקר ממוסדיים אמריקאים. הגיוס האיץ מספר תהליכים בחברה בעיקר התבססות בשוק האמריקאי והתמקדות בערוצי מכירה מול מבטחים במודל עסקי חדשני.

 להרשמה לכנס לחצו כאן 

בשיחה עם מנכ"ל החברה הוא חושף את השינויים והתמורות שעוברים על מערכת הבריאות האמריקאית בעקבות משבר הקורונה ואיך כל זה תורם לאימוץ חדשנות בתחום הבריאות וטיפול במחלות כרוניות. נתחיל בלהבין מי זאת דריו ומה מייחד אותה?- 

ארז, תוכל להסביר בקצרה את מוצר החברה?!

"דריו מחברת בצורה הוליסטית מכשור רפואי וכן טיפול שמתאפשר דרך אפליקציה וכן על ידי צוותים קליניים כאשר הכל מתאפשר על גבי פלטפורמת תכנה דיגיטאלית אחת. למעשה החולים אשר מנויים על הטיפול משתמשים במכשור הרפואי הדיגטלי יעודי של החברה על מנת למדוד נתונים קליניים כגון רמות סוכר ורמות לחץ דם, המידע הרפואי בשילוב עם מידע נוסף שמגיע מהאפליקציה כגון תזונה, פעילות גופנית וטיפול תרופתי למעשה מאפשרים לתכנה לתת המלצות והדרכה למטופלים אשר עוזרת להם לטפל בצורה יעילה במצב הכרוני שלהם.

ההמלצות יכולות להגיע מהאפליקציה או משיחות מקוונות על ידי מאמנים אישיים שמועסקים על ידי החברה."

 

למעשה ראינו כבר פתרונות בשוק אשר מקשרים מכשור רפואי לאפליקציה ולענן, תוכל להסביר מה מייחד את הפתרון שלכם?

"הוכח בעבר שהעברת מידע רפואי כגון מדידות סוכר או לחץ דם לאפליקציה ולענן כשלעצמו, למעשה נותן ערך חלקי בלבד בשיפור מצבו של המטופל, ללא סיוע המטופל לא יודע מה לעשות עם המידע ויש קושי לייצר שינוי התנהגותי באורח החיים של המטופל שזה למעשה מה שנדרש בטיפול במחלה כרונית.

בחברת דריו הבנו שעל מנת לשפר מצב קליני של מטופלים צריך לעזור להם לא רק עם כלי מדידה דיגיטליים אלא ממש ליעץ להם מה לעשות עם המידע שהמכשור נותן להם כל זאת בעזרת תמיכה זריזה ומתמשכת בעזרת האפליקציה ועל ידי צוות רפואי יעודי מטעם החברה.במילים אחרות תקשור עם המטופל בזמן הנכון עם המידע הנכון יכול לגרום לשינוי התנהגותי שיביא לשיפור המצב הקליני.

לשם כך יצרנו מערכת ניהול מלאה turn key solution  אשר מקיפה את המטפול ועוזרת לו להבין את המדדים של עצמו ואף מנחה אותו ממש מה לעשות בהינתן הדאטה אשר מיוצר מהמדדים שלו ומההתנהות האישית שלו. בעזרת חוויית משתשמש המשלבת את כל הכלים מצליח המטופל לנקוט באותם צעדים קטנים אשר משפרים בסופו של דבר את מצבו הכרוני."

  להרשמה לכנס לחצו כאן 

יש לכם הוכחות שהגישה עובדת?

"בהחלט! החברה למעשה החלה למכור לפני מספר שנים ישירות לצרכן, לאורך השנים האחרונות העלנו על הפלטפורמה יותר מ50,000 משתמשים משלמים שהשתמשו בפלטפורמה והזרימו כמות דאטה אל הענן, למעשה זרימת הדאטה הביא לבניית AI שמאפשר פרסונליזציה של הטיפול.

החברה הגישה 11 מסמכים קליניים ל ADA (American diabetes association) וכן למוסדות נוספים אשר נותזת הוכחות קליניות של עשרות אלפי מטופלים לאורך זמן.

למעשה הצלחנו בחברה להוכיח דרך דאטה ממשתמשים אמיתיים שחוויית משתמש טובה למעשה מובילה לשיפור קליני."

 

 

 

למי אתם מוכרים ומה המודל העסקי של החברה

"ובכן, גם במודל העסקי שלנו יש חידוש, למעשה אנחנו מוכרים את הפתרון בצורה של מנויים שבמסגרתם מקבלים המשתמשים גם את המכשור הרפואי וגם את המתקלים כמו גם את היעוץ הרפואי הדיגיטאלי וכן את תמיכת המערך הקליני שלנו.

המודל הוא חדשני ולמעשה פורץ דרך עבור המבטחים האמריקאים שלמעשה יכולים לעבור למודל של תשלום עבור שימוש וכן תשלום עבור ביצועים של שיפור במצב הקליני של המטופלים. הגישה היא מהפכנית עבור מבטחים שבמהלך עשרות שנים שילמו עבור מכשור רפואי של מטופלים שלא בהכרח היה בשימוש או שלחילופין לא היה אפקטיבי בטיפול.

מבחינת התמחור שלנו, חבילה של מנוי חודשי יכולה לעלות עבר 25$ בחודש לחבילת בסיס עד 80$ בחודש לחבילת הפרימיום. השונות במחיר המודל תלויה בעיקר ברמת השירות הניתן. המחירים אף שונים בהתאם למספר המחלות הכרוניות שמטופל מקבל על גבי הפלטפורמה. מטופל שסובל מיתר לחץ דם וגם סכרת יקבל טיפול רחב יותר ולכן המבטח ישלם יותר.

למעשה החברה היא חברת תכנה SaaS (Software as a Service) מה שמאפשר לה שולי רווח נאים הנהוגים בחברות מהסוג הזה."

  להרשמה לכנס לחצו כאן 

למה אתם חושבים שאתם לפני פריצה? 

שאלה טובה!

אני רואה כאן 3 סיבות עיקריות:

הראשונה, המשך גידול של ערוץ שיווק קיים והוא השיווק ישיר ללקוח, שם צברנו ניסיון של יותר משלוש שנים מה שהגדיל את מאמר הלקוחות שלנו ליותר מ50 אלף משתמשים וימשיך להגדיל את מאגר המשתמשים אשר משלמים מנויים חודשיים.

השניה, הרחבה לשוק המבטחים, למעשה כמות הדאטה שצברנו מאפשרת לנו לפתוח דלתות בעולם המבטחים האמריקאים, בין אם אלו הם מבטחים ישירים או מעסיקים המבטחים את העובדים שלהם.

אחת החברות שפרצו את הדרך בתחום של מכירה למבטחים אמריקאים לפי מנויים ולפי רמות שימוש וביצועים היא Catasys(CATS)  אשר עשתה זאת בתחום של  טיפול במחלות כרוניות מהתחום ההתנהגותי כגון דכאון אך לא בתחום של סכרת ולחץ דם.

מערך המכירות וניהול הלקוחות שהקמנו בארה"ב למעשה מתבסס על מספר בכירים שהגיעו מCatasys ובכללם ריק אנדרסון הנשיא לשעבר של Catasys , לריק ולצוות יש את המערכות יחסים בתחום וכן את הנסיון של ערוץ המכירה הזה במודל של יצירת ערך למבטח.

אנחנו כבר רואים תוצאות ראשונות עם חוזים משמעותיים ואנו מאמינים שבחצי השני של השנה אנחנו נראה את הדברים מתבטאים בגידול משמעותי במכירות.

הסיבה השלישית היא תזמון,

נראה שהקורונה דחפה את השוק כמה שנים קדימה, הדרישה וההאצה בתהליכי המכירה מול המבטחים בארה"ב היא משהו שמורגש מאוד שכן הפלטפורמה שלנו מטפלת באוכלוסיה הכי רגישה ופגיעה ודואגת להשאיר אותה ב"ריחוק חברתי".

החברה הודיעה בחודשים האחרונים על חוזים עם מספר חברות בארה"ב, כל אלה יתרמו להגברת קצב המכירות, לחברה יש הסכמים עם ענקית הקמעונאות Walmart,   Vitality Group ואחרים.

 

 

לכמה זמן גיוס ההון שהצגתם בדצמבר יספיק? 

בדוחות שהגשנו לרשות ניירות הערך האמריקאית בשבוע שעבר הצהרנו שיש לנו מימון עד עד ספטמבר שנה הבאה, מה שנותן לנו מספיק זמן כדי להשיג את היעדים שלנו ולקחת את החברה לשלב הבא, במיוחד בתקופה הנוכחית שהיוותה גורם מאיץ לאימוץ חדשנות דיגיטלית בתחום הבריאות.

 

מה החזון שלכם לעוד שנתיים שלוש? כל תחום ניהול המחלות הכרוניות בארה"ב ואחר כך בשאר העולם למעשה יתבצע בצורה דיגיטלית מלאה. פלטפורמת דריו כמובן תהיה שחקן משמעותי בשינוי התפיסתי הזה שהעולם עובר. היעד הוא להנגיש לחולים במחלות כרוניות פלטפורמה הוליסטית לטיפול במחלה מה שיאפשר לחברות ביטוח לשלם אך ורק על בסיס יצירת ערך, דבר שישפר משמעותית את חיי הלקוחות ובאותה נשימה יחסוך כסף רב לחברות הביטוח.  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאמר מעניין ותחום חשוב בהתהוות (ל"ת)
    קלואי 27/05/2020 06:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קלואי 26/05/2020 22:42
    הגב לתגובה זו
    לצערנו פלח האוכלוסייה עם סכרת רק ילך ויעלה..
  • 1.
    סיגי 26/05/2020 16:36
    הגב לתגובה זו
    מיכשור רפואי / וטכנולוגיות רפואיות.
גלעד גליק איתמר מדיקל
צילום: יח"צ

איתמר מכוונת גבוה – האם המכירות יכולות להגיע למאות מיליוני דולרים בשנה?

חברת מכשור הרפואי שהמשקיעים בנאסד"ק גילו אותה בזמן האחרון רק התחילה לממש את הפוטנציאל; זו כנראה הסיבה שהיא הפכה לגדולה ביותר במונחי שווי שוק מבין כל חברות המכשור הרפואי הישראליות 

להרשמה לכנס ביום ראשון הקרוב לחץ כאן  חברת איתמר מדיקל הפכה בשנה האחרונה לחברה הישראלית הנסחרת הגדולה ביותר בתחום המכשור הרפואי. שווי השוק שלה – 740 מיליון שקל, משקיף מלמעלה על בריינסויי שנסחרת ב-260 מיליון שקל. לפני שנתיים זה היה הפוך.  איתמר שמפתחת  מכשירים רפואיים לא פולשניים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה פשוט מצליחה להציג צמיחה מרשימה ולבסס את מעמדה בשוק עם היקף ענק.  ברבעון הראשון, למרות הקוורנה, החברה דיווחה על  גידול של 38% בהכנסות ל-8.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב, וביפן. החברה הכתה את צפי האנליסטים להכנסות של 8.1 מיליון דולר. החברה עדיין מפסידה (1.4 מיליון דולר ברבעון על בסיס Non IFRS), אבל בוול סטריט בוחנים חברות צמיחה על פי מכירות, השורה התחתונה לא ממש מעניינת.  נכון לסוף הרבעון הראשון, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 50.4 מיליון דולר. סכום הכולל את התמורה מההנפקה הציבורית בארה"ב שהושלמה בחודש פברואר 2020 של  37.1 מיליון דולר. על רקע כנס המשקיעים המתקרב, ביקשנו להבין האם המגמה החיובית תימשך.  בשיחה עם גלעד גליק, נשיא ןומנכ"ל החברה, הוא שידר אופטימיות – "הרבעון הראשון של 2020 מייצג המשך ישיר של הרבעונים האחרונים עם צמיחה דו ספרתית משמעותית בהכנסות (הנושקת ל 40%), תןך שמירה על רווחיות גולמית גבוהה וגידול מבוקר בהוצאות השיווק כך שיתמכו בצמיחה המהירה של החברה המאפשרת לנו למנף את ההזדמנות העסקית הקיימת נוכח תנאי השוק, והיתרון התחרותי שלנו", אומר גליק, ומוסיף - "במסגרת דוחות הרבעון הראשון של 2020, בחרנו לשתף את המשקיעים במידע נוסף בגין התקופה מסוף הרבעון הראשון ועד יום הדיווח, וזאת כדי  להמחיש את הביקוש הגבוה למוצר המתכלה שלנו ה-WatchPAT ONE, שהינו המוצר היחיד הקיים בשוק המאושר FDA לביצוע בדיקות דום נשימה בשינה. ה WatchPAT ONE הפך לאלטרנטיבה המשמעותית היחידה לבדיקות המעבדה, שפעילותן הצטמצמה משמעותית לאור הנחיות הרשויות בתקופת הקורונה. המספרים שסיפקנו בנוגע לרמות הביקוש ולצבר ההזמנות שלנו למוצר מעודדים ביותר ונוסכים בנו את הביטחון שהמגמה החיובית תמשך  גם ברבעונים הבאים ובשנת 2020 בכללותה". להרשמה לכנס משקיעים לחץ כאן   מה דוחף את המכירות בתקופה האחרונה ואיך זה קשור לקורונה? איתמר מדיקל שקדה בשנים האחרונות על הרחבת היצע המוצרים שלנו, תוך יצירת מענה שירותים ופתרונות רחב הן בתחום הדיאגנוסטיקה והן בתחום הטיפול, ולצד פנייה ממוקדת למגוון רחב של קהלי יעד ולקוחות פוטנציאליים. כחלק מתוכנית זו הבנו שאנו נדרשים לפתרונות חדשים שידעו למנף  את הדרישה לרפואה דיגיטלית ושיהוו מענה נוח וזמין עוד יותר עבור המרפאות והמטופלים לביצוע בדיקות השינה, ובכך יאיצו את תהליך המעבר מבדיקות מעבדה מסורבלות לבדיקות ביתיות נגישות.   תוכנית זו עמדה בבסיס הפיתוח של מוצר ה-WatchPAT ONE לביצוע בדיקה חד פעמית מתכלה, מדויקת ונוחה, כזו שלא מחייבת את המטופל להחזיר ציוד למרפאה ומועלית מידית לשירות ייעודי שפיתנו בענן בו עושים כיום שימוש יותר ויותר מרפאות ורופאים. במקביל לכך, יצרנו ערוץ שיווק חדש נוסף, שיווק ישיר, כדי להגיע למטופלים באופן רחב ומדויק הרבה יותר. שירות נוסף שפיתחנו הינו שירות ה WatchPAT Direct, אשר במסגרתו אנחנו מעניקים ללקותינו שירותי לוגיסטיקה אל המטופלים לרבות הדרכתם, איסוף המכשירים ושינוע בענן של תוצאות הבדיקה לרופאים המטפלים.   מבלי שציפינו לזה, מהלכים אלו הפכו למהלכים מנצחים מבחינתנו עם פרוץ מגיפת הקורונה וההשלכות והמגבלות שבאו בעקבותיה. כך בזמן שמעבדות השינה נסגרו או הפחיתו פעילות בצורה דרמטית בארה"ב ובעולם, המוצר המתכלה שלנו הפך בן לילה לחלופה היחידה הקיימת בשוק האמריקאי כמו כן הביקוש הגובר לשירותי לוגיסטיקה באמצעות ה WatchPAT Direct. מהלכים אלו והביקוש הגובר משמשים כתשתית עבורנו לניצול מיטבי של השינוי העובר על שוק השינה והוכחת יכולותיה של איתמר מדיקל.        ספר על קו המוצרים העיקרי ולאן השוק הזה מתפתח? שוק השינה עובר טלטה משמעותית, משוק בדיקות המבוסס ברובו על מעבדות שינה –לשוק המבוסס בדיקות ביתיות בדגש על מוצרים מתכלים. אנו בהחלט מאמינים ששוק השינה המסורתי לא יתנהג כפי שהיה בעבר  והמגמה של גידול בדיקות ביתיות תמשך.  מגמה זו מאיצה את הצורך ברפואה דיגטילית המאפשרת אבחנה ואף מתן טיפול מרחוק. קו המוצרים שלנו ומפת הדרכים שיצרנו בהתאם עוד לפני למעלה משנתיים מושתתים על המגמה הזו. ה - WatchPAT ONE, תשתיות מבוססות ענן, ההשקה של תחום ישרות לצרכן בארה"ב (Direct to Consumer) ואחרים הם תוצרים של מפת הדרכים והזרעים שנשתלו אז.   איזה מדינות צפויות להכניס את המוצרים שלכם לשימוש בהמשך - לאן אתם מכוונים? מוצר ה WatchPAT One   החל להיות משווק בארה"ב ברבעון הרביעי של 2019. לאחרונה התקבל אישור ה CE Mark  התקף לאירופה ואוסטרליה ובימים אלו אנו מתחילים את השיווק שם. המדינה הבאה בה נתמקד היא יפן שזהו השוק השני בגודלו עבורנו היום ואנו מעריכים שנקבל את האישור היפני במהלך החציון הראשון של 2021. בנוסף אנחנו עובדים על כניסה לשוק הצרפתי, והגדלת השוק הסקנדינבי. מה פוטנציאל השוק של המערכות? אנו מערכיים את גודל השוק במילארדים - אם מסתכלים רק בארה"ב יש כ 54 מיליון חולים לא מאובחנים ואם נכפיל את זה במחיר בדיקה ביתית רגילה כ 50 דולר או מתכלה כ 90 דולר מבינים שאנחנו רק בתחילת הדרך. כל זאת עוד בטרם לקחנו בחשבון את המגמה של מעבר לרפואה דיגיטלית הפותחת צוהר ענק נוסף מעבר ל"בדיקה" עצמה, תחום של איבחון, ניטור ויייעוץ מרחוק.   מה צפי הגידול המתמשך - האם השוק יגדל ב-20%-30% בשנה או אפילו מעבר לכך? שוק השינה בארה"ב צומח בממוצע של כ 20% בשנה לפני התפרצות הקורנה.  איתמר הציגה צמיחה של כ 30% בשנת 2019 וכ 38% ברבעון הראשון של 2020, שיעורי צמיחה מעבר לשוק השינה וזאת בזכות החדשנות ויצירתיות שהתבטאו בין היתר בחידרה לשוק הקרדיולוגי. איתמר  היא חברת צמיחה הצומחת תוך כדי גידול ונגיסה בנתח שוק. כחברה שכזו אנו מאמינים שאנחנו צריכים לשמור לאורך שנים על שיעורי צמיחה הגבוהים מהשוק  מי החברות המתחרות - במובן הרחב  ומה היתרונות והחסרונות של איתמר מדיקל על פני המתחרות? המתחרות שלנו הם ענקיות ה CPAP  - ResMed  ו  Philips  - למעשה שתיהן משתפות פעולה איתנו כי מה שחשוב להן הוא מכירת CPAP  והבדיקות שלנו בעצם מאפשרות את זה.  להרשמה לכנס משקיעים לחץ כאן   האם אפשר להקים בארץ חברת מיכשור רפואי גדולה, או שכמו שקרה בעבר, היא בסופו של דבר היא תירכש ותהיה חלק מחברה בינלאומית? שאלה מצוינת, שוק המכישור הרפואי הוא שוק של ענקיות דוגמת J&J,   I Medtronic, ResMed Philips המשלבות בתוכן מספר התמחויות רב כגון קארדיולוגיה, נשימה וכו. מאידך. ישראל יודעת לייצר תחומי התמחות ספציפים דוגמת מסתמים ובמקרה שלנו מכשירים לרפואת שינה. תחומים אלו הופכים להיות מבוקשים בקרב הענקיות ולכן רואים רכישות דוגמת ביוסנס ומזור.