מניית אינטל איבדה 30% מהשיא, בחברה מגדילים את הרכישות החוזרות
לאחר שמניית החברה ירדה כבר למעלה מ-30% מהשיא בתחילת השנה וכאשר היא מתקשה להתאושש לנוכח התחרות הגדולה מול AMD ואנבידיה. בהנהלת אינטל (סימול:INTC) מבקשים כעת לתמוך במניית החברה בצורה אחרת - הגדלת תוכנית הרכישות העצמית (BUYBACK) ב-10 מיליארד דולר נוספים. מניית החברה מגיבה בעליות של 1.5%.
מנכ"ל אינטל, בוב סוואן, טען אתמול כי "אמנם הסביבה המאקרו כלכלית נותרה לא וודאית, אך מניות אינטל נסחרות כיום הרבה מתחת להערכה שלנו". עם השלמת ההסכמים, יצרנית השבבים צפויה להשלים רכישה של מניות בהיקף של כמעט 17.6 מיליארד דולר במניות מאז שהחלה החברה ברכישות החוזרות באוקטובר 2019.
הבעיה העיקרית של אינטל כאמור היא התחרות הגדולה. בדוחות האחרונים הציגה החברה תוצאות טובות אך עם תחזית חלשה. אינטל הודיעה יחול עיכוב של כחצי שנה עד הגעתם לשוק של מעבדי מחשב בעובי של 7 ננומטר. וזאת כאשר החברה מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים גם בייצור של שבבים בעובי 10 ננומטר. AMD שתמיד פיגרה אחרי אינטל כבר מייצרת כיום שבבים בעובי של 7 ננומטר ומפתחת טכנולוגיה לשבבים בעובי של 5 ננומטר.
במקביל, המנכ"לית של AMD, ליסה סו, עודדה את המשקיעים כאשר טענה ששני שבבי המחשבים המתקדמים ביותר של החברה (Ryzen ו- EPYC) התקבלו היטב בשוק המחשבים הניידים והשרתים המתקדמים.
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.א 21/08/2020 18:43הגב לתגובה זורכישות עצמיות קורות מתוך כוח של החברה ולא מתוך חולשה. חברה שמפחדת על עתידה לא מבזבזת כסף על רכישה עצמית. חברה שמבינה שהמחיר מניה שלה כרגע נמוך+יתרות מזומנים היא חברה שמבצעת רכישה חוזרת.
- 2.חזי 21/08/2020 07:19הגב לתגובה זואינטל ב 10 נמ מול 7 נמ של AMD ועוד יכולת הבינה המלאכותית של אינטל בתחרות רק מול המעבד של טסלה במציאות
- 1.שי 20/08/2020 21:11הגב לתגובה זואו שזה באשראי מההזרמות?
- צרי 21/08/2020 08:49הגב לתגובה זוהחברה מרוויחה יותר מ-20 מיליארד בשנה! המחיר של המניה בדיחה. אני אוסף.
- יש להם יותר.. (ל"ת)רועי 20/08/2020 21:26הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
