גונסון אנד גונסון
צילום: istock

ג'ונסון אנד ג'ונסון דיווחה על רווח של 5.8 מיליארד דולר, המניה עולה ב-4.6%

במקביל לעליות החדות בשווקים, ענקית התרופות מצליחה היום להכות את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח. עם זאת, החברה מורידה את התחזיות ל-2020 בעקבות נגיף הקורונה. מניית החברה  משלימה הערב עלייה של 35% מהשפל בחודש שעבר
ניצן כהן | (4)

ענקית התרופות ג'ונסון&ג'ונסון (סימול:JNJ) סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווחים של 5.8 מיליארד דולר או 2.17 דולר למניה וזאת לעומת רווחים של 3.75 מיליארד דולר שהם 1.39 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בנטרול אירועים חד פעמיים החברה הציגה נתונים מרשימים עוד יותר, כלומר רווחים של 2.3 דולר למניה לעומת 2.1 דולר למניה ברבעון המקביל. התחזיות המוקדמות של האנליסטים בוול סטריט צפו רווחים בנטרול אירועים חד פעמיים של 2.01 דולר למניה.

נתון מצויין הציגה החברה גם בשורת ההכנסות שעלתה ברבעון הראשון ב-3.3% לרמה של 20.69 מיליארד דולר לעומת תחזית להכנסות ש ל19.73 מיליארד דולר.

פילוח הכנסות החברה ברבעון החולף מגלה כי מכירות חטיבת הפרמצבטיקה עלו ב-8.7% ל-11.13 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת הציוד הרפואי ירדו ב-8.2% והסתכמו ב-5.93 מיליארד דולר. מכירות החטיבה הצרכנית עלו ב-9.2% ל-3.63 מיליארד דולר.

ג'ונסון&ג'ונסון הורידה את תחזית הרווח שלה לשנת 2020 כולה בשל השפעות וירוס הקורונה על העסקיה וכעת היא מעמידה אותם בטווח של 7.5 דולר למניה עד 7.9 דולר למניה, זאת בעוד התחזית הקודמת עמדה על טווח של 8.95 דולר למניה עד 9.1 דולר למניה. התחזית החדשה של החברה נמוכה ממוצע תחזיות האנליסטים בניו יורק שעומדים על 8.27 דולר למניה.

החברה עדכנה גם את תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה והיא מעריכה כיום כי ההכנסות השנתיות ינועו בטווח של 77.5 מיליארד דולר עד 80.5 מיליארד דולר. התחזית הקודמת של החברה עמדה על טווח מכירות שנתיות של 85.4 מיליארד דולר עד 86.2 מיליארד דולר וממוצע תחזיות האנליסטים עומד על 81.1 מיליארד.

החברה העלתה את היקף הדיבידנד הרבעוני שהיא משלמת ב-6.03% והוא יעמוד כעת על 1.01 דולר למניה. החברה דחתה את מועד תשלם הדיבידנד ל-6 ביוני.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    (ל"ת)
    15/04/2020 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נותנים תחזית נמוכה התוצאות בפועל עולות על התחזיות 15/04/2020 14:40
    הגב לתגובה זו
    נותנים תחזית נמוכה התוצאות בפועל עולות על התחזיות והמנהלים מקבלים בונוס שמן. אין שום סיבה לירידה בהכנסות חברת תרופות בגלל הקורונה. הפוך.
  • 2.
    טסלה דיווחה על הפסד 16 מיליארד- המניה עולה 10% (ל"ת)
    פנחס 15/04/2020 12:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דירה=קורת גג 15/04/2020 06:44
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.