וול סטריט
צילום: Istock

סגירה בוול סטריט: מקדונלד'ס ירדה ב-5%, ביוג'ין טסה 26%

סגירה שליליות בוול סטריט למרות התנודתיות בשווקים ממשיכה להיות נמוכה ברקע להתערבות הפד'. מדד ה-S&P500 קרוב לרמות שיא כל הזמנים. עונת הדו"חות ממשיכה לצבור תאוצה. טבע איבדה 1.4% לאחר הזינוק של הימים האחרונים
עמית נעם טל | (7)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים, כאשר הורגש שוני רב גם היום בין המדדים השונים. ברקע למסחר, התנודתיות בשוק ממשיכה להיות נמוכה במקביל להתערבות הפד' בשווקים. במקביל, עונת הדו"חות ממשיכה לצבור תאוצה ולהשפיע על החברות המדווחות. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 -1.56%                       
דאו ג'ונס -0.84%                        
נאסד"ק -2.15%                   

מאז הודעת הפד' מוקדם יותר החודש על השקת QE בהיקף של כ-60 מיליארד דולר בחודש (לכתבה המלאה), נראה כי שאר האירועים המתרחשים בשווקים הפכו לפחות משמעותיים, והתנודתיות בשוק ירדה בצורה חדה. מדדו ה-VIX, האומד את סטיות התקן באופציות על מדד ה-S&P500 ירד ביותר מ-30% מאז הודעת הפד'. התמיכה של הפד' בשווקים המשיכה גם היום עם רכישות של כ-7.5 מיליארד דולר באגרות החוב הקצרות של ארה"ב. 

אירוע שהעיב הערב על המסחר לקראת הסגירה היה עצירה הסכם הברקזיט בפרלמנט הבריטי (לכתבה המלאה). 

בגזרת המאקרו, נתון מכירות הבית הקיימים לחודש ספטמבר אכזב עם ירידה של 2.2% , לעומת צפי לירידה של 0.7% בלבד. במקביל, מדד הייצור במחוז ריצ'מונד לחודש אוקטובר הפתיע לטובה עם קריאה של 8 נק'.

התשואות על אגרות החוב של ארה"ב ירדה הערב: התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת על 1.77%, כאשר התשואה לתקופה של שנתיים עומדת על 1.59% בלבד.

במרכז

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה. הפוקוס היום התמקד בחברת מקדונלד'ס (סימול:MCD), מניית ביוג'ין (סימול:BIIB) שבמקביל הציגה תוצאות טובות בניסוי שלב 3 בתרופה לאלצהיימר (לכתבה המלאה), לוקהיד מרטין (סימול:LMT) (לכתבה המלאה),  מניית UPS  (סימול:UPS) (לכתבה המלאה).חברת קיברלי קלארק (סימול:KMB) (לכתבה המלאה), וחברת פרוקטל אנד גמבל (סימול:PG) (לכתבה המלאה).

לאחר סגירת המסחר צפויה סנאפצ'אט (סימול:SNAP) לפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון. מחבר צפויות בואינג (סימול:BA), קטרפילר (סימול:CAT), מייקרוסופט (סימול:MSFT) וטסלה (סימול:TSLA) לפרסם את תוצאותיהן. 

קיראו עוד ב"גלובל"

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) נסגרה בירידות שערים של 1.4%, והמשיכה לרכז עניין ברקע לתנודתיות הגבוהה במחיר המניה. אמש זינקה מניית החברה ברקע להודעת ההנהלה כי היא הגיעה להסכם עקרוני שצפוי להביא לסיום של פרשת משככי הכאבים. 

ענקית התעופה האמריקנית, בואינג (סימול:BA) עלתה הערב ב-1.8% וריכזה עניין לאחר שמניית החברה צנחה ב-2 ימי המסחר האחרונים ביותר מ-10% ברקע לדיווח כי החברה הסתירה מהרשויות מידע בנוגע לבטיחות מטוסי ה-737 מקס (לכתבה המלאה). 

מניית נטפליקס (סימול:NFLX) בלטה הערב עם ירידות של 4% והמשיכה את התנודתיות מאז פרסום הדו"חות בשבוע שעבר. אמש הודיעה החברה על הנפקה אג"ח בהיקף של 2 מיליארד דולר במטרה להשקיע בתוכן מקורי. המהלך צפוי להזניק עוד יותר את החוב של החברה שעומד היום על יותר מ-12.2 מיליארד דולר (לכתבה המלאה). 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מוטי 22/10/2019 23:16
    הגב לתגובה זו
    מי קונה מניות בכסף הזה? ממשלת ארה"ב?
  • 5.
    מחר ירידות של עד אחוז במעוף . (ל"ת)
    עופר 22/10/2019 21:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מעלים בכוונה (ל"ת)
    טבע 22/10/2019 19:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אין מה לדבר (ל"ת)
    שוק חזק 22/10/2019 19:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רו"ח כהן 22/10/2019 16:42
    הגב לתגובה זו
    ירידה בדאו ג'ונס של 40% בתור התחלה. ורוצה להגיד שפעם ראשונה בחיי ובהשקעות אני מבצע כזה מהפך..כה לחיי.
  • 1.
    . 22/10/2019 16:13
    הגב לתגובה זו
    מפולת קריטית!!!!
  • ד"ר ניר(איצ100) 22/10/2019 18:26
    הגב לתגובה זו
    חזור הקריטית ביותר מכל הבחינות..והיא מוכחת מדעית עם כלים כלכליים ומתמטיים והיסתברותיים ועוד שמוכיחים אותה בעליל!!!
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.