רבעון מעולה ל"אוזי": רווחי ניוז קורפ זינקו ב-80%

תאגיד המדיה והתקשורת של רופרט מרדוק רשם הכנסות של כ-386 מיליון דולר ברבעון שחתם את 2004. ההכנסות עלו ב-18% ברבעון שחלף והסתכמו בכ-6.56 מיליארד דולר ביחס למקבילו
חזי שטרנליכט |

תאגיד החדשות בבעלותו של טייקון העסקים האוסטרלי רופרט מרדוק - ניוז קורפ מדווח היום על התוצאות הכספיות שלו לסוף 2004. מסתבר שהיה זה עוד רבעון מוצלח ל"אוזי" (כינוי לאוסטרלי), כשהרווח הנקי זינק ב-80% ברבעון שחלף והוא הסתכם בכ-386 מיליון דולר או 13 סנט למניה מדוללת מול רווח של 215 מיליון דולר או 8 סנט למניה מדוללת בעת המקבילה ב-2003.

המכירות של ניוז קורפ ברבעון שחתם את שנת 2004 הסתכמו בכ-6.56 מיליארד דולר המהוות עלייה של 18% ביחס לרבעון המקביל לו בשנה הקודמת. מכירות התכנים של סרטים למשקי הבית (Home Video) עלו להיקף של 1.2 מיליארד דולר. המשפיעה העיקרית על ההכנסות היתה ההפצה של הסרט "היום שאחרי מחר" לצפייה בשוק הטלויזיה הפרטי.

השנה ישיק מרדוק כ-25 סרטים שונים לאקרנים, בכך הוא מקווה להגדיל את היקפי ההכנסות בקופת ניוז קורפ. התאגיד העביר את משרדי המטה שלו לניו יורק מהעיר סידני שבאוסטרליה. כ-75% מההכנסות של ניוז קורפ מיוצרות על ידי קבוצת פוקס אנטרטיינמנט. בבעלותה נמצאים אולפני פוקס המאה ה-20, פוקס ניוז, דיירקט-TV (המתחרה ב-Tivo) ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד