אייר חיפה
צילום: אייר חיפה

בשורה לצפון: אייר חיפה מתחילה לטוס מחיפה ומשיקה טיסות ישירות לאתונה

חברת התעופה של הצפון תחל לטוס לראשונה מחיפה לאילת ולרנקה ב-22 בדצמבר, ומחיפה לאתונה החל מ-2 בינואר 2025

אביחי טדסה | (3)

אייר חיפה, חברת התעופה הראשונה שבסיס פעילותה בחיפה והראשונה שהוקמה בישראל מזה שלושה עשורים, מודיעה באופן רשמי, על תחילת פעילותה מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה ב-22 בדצמבר 2024, וזאת בכפוף למצב הבטחוני. טיסת הבכורה של החברה מחיפה לאילת עתידה להמריא ביום זה בשעה 10:00 בבוקר. עם תחילת הפעילות מבסיס החברה בחיפה ימנה הצי שלושה מטוסים חדישים מדגם ATR 72-600 הממצבים את אייר חיפה כמפעילת צי המטוסים הצעיר ביותר בישראל. 

בנוסף, החברה מודיעה על השקת קו חדש מחיפה לאתונה, שעתיד להתחיל לפעול החל מיום חמישי, 2 בינואר 2025, במחיר של החל מ-149 דולר לכיוון. טיסות בקו חיפה-אתונה יופעלו בשלב ראשון 5 פעמים בשבוע (בימים א', ב', ד', ה', ו'), עם המראה מחיפה בשעה 09:00 ומאתונה בשעה 13:00. 

כמו כן, החברה תפעיל 3 טיסות יומיות מחיפה ללרנקה במחיר של החל מ-49 דולר לכיוון, ושתי טיסות יומיות לאילת במחיר של החל מ-189 שקל לכיוון. לוח הטיסות נועד לספק מענה מקיף לצרכי התעופה של תושבי הצפון והמרכז, הן בטיסות פנים ארציות והן בטיסות בינלאומיות.

לצורך הנגשת נמל התעופה בחיפה לטסים ממנו ואליו, החל מ-22 בדצמבר יופעל לראשונה קו אוטובוס חדש של חברת אגד, קו 100, שיקשר בין תחנת מרכזית המפרץ, המהווה האב תחבורתי של מערך תחבורה משולב, היחיד מסוגו בישראל, ישירות לפתח הטרמינל בנמל התעופה בחיפה. הקו החדש יופעל מידי 30 דקות ויאפשר נגישות נוחה, זמינה וחסכונית לנוסעים המגיעים לתחנה באמצעות רכבת ישראל, אוטובוס, מטרונית או רכבלית. הטסים מנמל התעופה בחיפה מתבקשים לתכנן הגעתם לטרמינל עד שעה ורבע לפני מועד ההמראה.

אייר חיפה

אייר חיפה

לקראת תחילת הפעילות מחיפה ובכדי להבטיח חוויה מהירה ונוחה, מושלמות בנמל התעופה חיפה עבודות תשתית בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים על ידי רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה. במסגרת זו נערך שיפוץ מקיף למסלול ההמראה, שודרגו מערכות התפעול והוכשרו חניות נוספות בקרבת הטרמינל. בנוסף, הותקנו לאחרונה בנמל התעופה עמדות בידוק ביומטריות לנוסעים הטסים בטיסות בינלאומיות. פתיחת חנות דיוטי פרי בטרמינל צפויה בעוד כמספר חודשים. 

כחברת התעופה של הצפון, אייר חיפה גאה במיוחד שאנשי הצוות, באוויר ובקרקע, מגיעים מכל רחבי אזור הצפון, בכללם ממעלות, עוספיא, גינוסר, כרמיאל, דלית אל כרמל, שפרעם, חיפה, הקריות ועוד.

קיראו עוד ב"בארץ"

גונן אוסישקין, מייסד שותף ומנכ"ל אייר חיפה: "התרגשות גדולה להשיק את הפעילות מנמל התעופה בחיפה. בתקופה זו, חשוב במיוחד לחזק את האזור ולספק לתושבי הצפון שירותי תעופה להם חיכו שנים רבות. אנחנו שמחים להודיע גם על הרחבת הפעילות שלנו ליוון עם טיסות יומיות לאתונה, החל מינואר 2025, ומתכננים להרחיב את היצע היעדים שלנו עוד יותר לקראת הקיץ הבא". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הלך על אל על 09/12/2024 12:13
    הגב לתגובה זו
    מישראל לאתונה ב150$ מאתונה לניו יורק ב550$
  • 1.
    Mils 08/12/2024 19:14
    הגב לתגובה זו
    כל החברות מוכרות טיסות לינואר מ90 ועד 130 דולר...רצוי שתעשו השוואה
  • שוק תחרותי 09/12/2024 12:15
    הגב לתגובה זו
    מאמין שיורידו את המחירים שיכנסו חברות הלואו קוסט
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.