סלקום
צילום: יחצ

חברת סלקום רימתה לקוחות, ותשלם קנס של פחות ממיליון שקל

נציגי החברה הציגו מחיר מסוים לעסקה, ובפועל הצרכנים שילמו מחיר גבוה יותר. ואם זה לא מספיק, נוספו ללקוחות שירותים שהם לא ביקשו והחברה גבתה מהם תשלום על שירותים אלו
סתיו קורן | (12)

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת סלקום על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 973 אלף שקל.  העיצום נקבע כיוון שהחברה הציגה מחיר מסויים לעסקה ובפועל הצרכנים שילמו מחיר גבוה יותר, החברה הבטיחה אביזרים נוספים ללא תשלום כחלק מהעסקה ובפועל נגבה תשלום עבור האביזרים, החברה הוסיפה שירותים שונים שהצרכנים לא ביקשו וגבתה תשלום בעבור שירותים אלו.

 "החברה הפעילה השפעה בלתי הוגנת כאשר הציגה לצרכנים מצג לפיו הם זכאים להטבה כלשהי ללא עלות כספית כאשר בפועל לא היה מדובר כלל בהטבה אלא במוצר אשר נגבה בגינו תשלום מלא" מסרה אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין. "לצד הטעיות רבות נוספות: במחיר, בתנאי העסקה ובכלל זה ביטול העסקה. הרשות רואה בחומרה את השימוש בפרטיקות פוגעניות אלה כלפי ציבור הצרכנים ותילחם בצורה עיקשת כדי למגר אותן. הרשות פה כדי להגן על הצרכן ולקדם סחר הוגן!".

נציגי המכירה הציעו מחיר מסוים ובפועל הלקוחות שילמו יותר

החברה פנתה והציעה לצרכנים הן באמצעות נציגיה בשיחה טלפונית והן באמצעות מכירה במרכזי השירות חבילות התקשרות שונות. בחלק מהמקרים נציגי השירות מטעם החברה הציגו מחיר מסוים לעסקה, כשבפועל הצרכנים שילמו מחיר גבוה יותר ממה שהובטח להם בשיחת המכירה.

לעיתים כחלק מחבילת ההתקשרות הבטיחה החברה לצרכנים אביזרים נוספים ללא עלות או כהטבה במסגרת החבילה אותה רכשו, כאשר בפועל נגבה מהם תשלום בגינם, ובמקרים אחרים לא נאמר להם כי ההבטחה לקבלת אביזרים, ללא עלות, מותנית בתנאים.

לחלק מהצרכנים, סיפקה החברה שירותים שונים (הרחבת מהירות הגלישה וכו') בתשלום מבלי שביקשו ומבלי שנתנו הסכמה לקבלת השירותים.

לקוחות ביקשו לבטל עסקה וסלקום לא אפשרה 

החברה דחתה בקשות לביטול עסקה שהגישו לה הצרכנים ולא ביצעה השבה כנדרש לפי הוראות החוק, ואף מסרה לצרכנים מידע שהיה עלול להטעותם בדבר תנאי הביטול: הנציגים טענו שניתן לבטל את העסקה בפנייה למרכז השירות בלבד, בעוד שניתן היה לבטל בדרכים נוספים כמו שיחת טלפון. בנוסף, נאמר כי ניתן לבטל את העסקה אך השמיטו את העובדה כי לא ניתן לבטל את העסקה לגבי האביזרים הנוספים.

החברה לא מסרה לצרכנים פרטים נדרשים על פי החוק בעת ביצוע שיווק מרחוק, ולעיתים לא מסרה להם מסמך בכתב בסיום עסקת מכר מרחוק, המכיל פרטים שונים אודות העסקה כפי שהחוק דורש. בנוסף, במסגרת ביקורת שנערכה במרכז השירות של החברה, נמצאו מספר פריטים אשר לא הוצגה לגביהם תווית מחיר.

יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    7-7-7. 19/05/2021 15:47
    הגב לתגובה זו
    נא להעמיד לדין פלילי את כל המנהלים המעורבים בדבר הזה בעבירות אלה כדלקמן-[קבלת דבר במרמה-בנסיבות מחמירות,רישום כוזב במסמכי תאגיד,מרמה והפרת אמונים בתאגיד,והלבנת הון]-רק כך המנוולים שם יבינו שלא כדאי להתעסק איתנו.
  • 11.
    מוטי 09/05/2021 07:39
    הגב לתגובה זו
    גונבים עשרות אם לא מאות מיליונים ומקבלים קנס כבדיחה גם אני מוכן
  • 10.
    מאור 07/05/2021 17:33
    הגב לתגובה זו
    זה לא מרתיע מספיק חברות שמנות. יותר משתלם להן להמשיך, זה מייצר הרבה יותר ממליון ש"ח.
  • 9.
    ארז 07/05/2021 01:27
    הגב לתגובה זו
    טוב מאוד ,הגיע הזמן לי נלקח אלפי שקלים על חיבור של 4 חודשים הם מפנים לעוד שמאיים בעיקול פשוט להרים אותם על טיללללל
  • 8.
    אנונימי 06/05/2021 13:25
    הגב לתגובה זו
    אנשים חייבים להפנים שאין מתנות חינם! כל דבר שהם נותנים צריך לבדוק מתי מתחילים לשלם עליו וכמה (לרוב זה מחיר פי כמה ממחיר שוק רגיל)
  • 7.
    משקיע מדוכא 06/05/2021 12:19
    הגב לתגובה זו
    להרגשה הכללית של נוכלות, רגע הוא לא היה שר? חכ? אהה בעצם זה מתאים
  • 6.
    Bibi 06/05/2021 11:56
    הגב לתגובה זו
    חרה
  • 5.
    רמאות ? למה ? הרי זה הנורמה (ל"ת)
    . 06/05/2021 11:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רועי 06/05/2021 11:13
    הגב לתגובה זו
    הוסיפו לי סתם כך 10 שקלים לטריפל ומה עוד שהאפליקציה שלם עובדת דפוק. אין סינכרון בין הקול ( oudio )לתמונה ( vidio ). מערכת המשך צפיה ( עלק AL ) שלהם משאירה דברים שמזמן ראיתי ודברים חדשים מסירה. משום מה נראה לי שהשבוש הזה נעשה ע"י מזיקים בחברה קרי מתכנתים. מהסלולר שלהם התנתקתי מזמ. סה"כ על הפנים ברגע שאוכל אתנתק גם מהטריפל שלהם.
  • 3.
    פלוני אלמוני 06/05/2021 10:40
    הגב לתגובה זו
    החברה הזאת עוד קיימת ??? עם של טיפשים
  • 2.
    התנתקתי מהם מזמן. (ל"ת)
    קאטו הזקן 06/05/2021 09:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 06/05/2021 09:40
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה ברחתי מסלקום לחברת תקשורת אחרת
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.