מזור טכנולוגיות - רוח גבית

נתלי גוטליב | (1)

החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשור רפואי לניתוחים המבוסס על טכנולוגיה ייחודית המשלבת רובוטיקה לביצוע ניתוחים בעמוד השדרה תוך פולשנות מזערית ושימוש ברמת קרינה נמוכה, משתלים מתקדמים לקיבוע חוליות ומערכת הדמיה מתקדמת. מוצרי החברה נמצאים ברמת בשלות גבוהה, ושנת 2010 צפויה להוות שנת מפתח ותחילת שיווק של מוצרי החברה. מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות מבין חברות הביומד בשוק ההון בישראל. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים בשלים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה.

להלן סיכום קצר של הסיקור הראשוני שערכנו לחברה.

נקודות עיקריות

? חברת מזור טכנולוגיות מפתחת מכשור רפואי מבוסס טכנולוגיה לביצוע ניתוחי גב מונחים באופן מדויק, תוך שימוש ברובוטיקה. החברה מתמקדת בפעילות בשני תחומים: הדמייה תלת מימדית (מוצר ה- C-Insight) וניווט רובוטי לניתוחים בעמוד השדרה (מוצר ה- SpineAssist) ופרוצדורת ה- GO-LIF להחדרת ברגים ייחודיים תוך שימוש במערכת ה- SpineAssist.

- גודל השוק: בארה"ב 50 מיליון איש סובלים מכאבי גב, במערב אירופה 30 מיליון איש. משנת 08' בוצעו בארה"ב יותר ממיליון ניתוחי גב ובאירופה כ- 400 אלף ניתוחים. בכ- 45% מהניתוחים מוחדרים שתלים לגוף החולה. כ- 20-40% מהשתלים ממוקמים בשונה מהמתוכנן. ב- 10-5% מהניתוחים מיקום לא מדויק של השתלים גורם לנזק ארוך טווח לחולה.

- האתגר: החדרה מוצלחת של מוצר חדש לשוק הרפואי, חינוך השוק הרפואי בכלל וצוות המנתחים בפרט, יצירת הכרה ליתרונות שבביצוע ניתוחי גב תוך שימוש במכשור, קבלת קוד ביטוחי, אישור FDA, יצירת "ספרות" ? מחקרים וניסויים שידגישו את התועלות שבשימוש בטכנולוגיה של מזור, יצירת שיתופי פעולה לשיווק מוצרי החברה. נושא השיווק מהווה להערכתנו האתגר החשוב והמשמעותי ביותר.

- פרמטרים אשר יכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחת החברה הינם ? שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש. לפיכך, שיווק איטי ו/או לא אפקטיבי וכן אימוץ איטי של טכנולוגיית החברה, מהווים סיכונים משמעותיים. מאחר ומזור נמצאת בתחילת דרכה, ו- 2010 צפויה להיות שנת מפתח, אנו מגלמים סיכון זה במודל DCF שמרן, עם שיעור היוון של 25% המשקף את הסיכון שבהשקעה בחברה בתחילת דרכה.

- שנת 2010 צפויה להיות שנת מבחן וקפיצת המדרגה המשמעותית לחברה, ולעמוד בסימן של הרחבת המכירות באירופה ותחילת מכירות בארה"ב, יצירת שיתופי פעולה לשיווק והפצה וקבלת אישור FDA למוצר ה- GO-LIF.

- להערכתנו, "פיצוח" של השוק האמריקאי יביא להצלחת החברה.

פורטפוליו המוצרים

למזור פורטפוליו מוצרים מגוון, עם סינרגיה בין המוצרים, וגם יכולת מכירה כ- "Stand Alone":

הדמיה:

1. C-Insight - מוצר להדמיה בתלת מימד בזמן אמת, מבוסס על תשתית קיימת בחדר הניתוח.

מאושר CE ו- FDA. מזור בוחנת השקה בליווי שותפים אסטרטגיים.

יעדים ל- 2010: חתימת הסכם אסטרטגי לשיווק והפצה ותחילת מכירות.

ניווט רובוטי לניתוחים בעמוד שדרה:

2. GO-LIF - פרוצדורה חדשנית לקיבוע חוליות בעמוד השדרה תוך שימוש בהנחיית רובוט ומערכת ברגים חדשנית. ייחודיות המוצר הינה בכך שאפשר לבצע את קיבוע עמוד השדרה בפולשנות מזערית שאמורה לקצר את משך הניתוח, זמן האשפוז וזמן ההחלמה.

אישור CE, הטכנולוגיה נרכשה מ- Cleveland Clinic. השקה מסחרית באירופה צפויה במחצית הראשונה של 2010 ובארה"ב במחצית השנייה של 2010.

יעדים ל- 2010: השקה מסחרית בגרמניה, קבלת אישור FDA ובניית תשתית לתחילת מכירות בארה"ב.

3. SpineAssist - רובוט מיניאטורי לניתוחים בעמוד השדרה.

אישור CE, FDA, KFDA. למוצר כבר יש מכירות באירופה. חסר קוד ביטוחי בארה"ב.

יעדים ל- 2010: שילוב שתלים מתוצרת מזור (GO-LIF) בעלי קוד שיפוי ביטוחי כחלק מהמודל העסקי של מכירת ה- SpineAssist בארה"ב, הרחבת המכירות באירופה והשלמת פיתוח המערכת לשימושים נוספים.

בנוסף, פורטפוליו המוצרים של מזור מאפשר יצירת שיתופי פעולה במתכונת של OEM, על מנת לנצל את הטכנולוגיה ליישומים שאינם בעמוד השדרה. לדוגמה, יישומים לניתוח במוח וברקמות רכות.

אנו מעריכים כי תחילת מכירת שתלים מתוצרת מזור (GO-LIF) בשילוב עם ה- SpineAssist, אישור FDA למוצר ה- GO-LIF והקמת תשתית לשיווק מוצרי החברה בארה"ב יהוו אבני דרך משמעותיות לחברה במהלך 2010.

מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות והמוערכות מבין חברות הביומד בשוק ההון הישראלי. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים מתקדמים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה.

האתגרים העומדים בפני החברה הינם גדולים, ובשנתיים הקרובות החברה צפויה לבצע קפיצת מדרגה משמעותית, שתביא אותה להערכתנו מחברת "סטארט אפ" - לחברה בשלה עם מכירות במאות מיליוני שקלים.

ישנם מספר פרמטרים להערכתנו, אשר יכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחתה. פרמטרים אלו הינם ? שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    פרופ' אמיר ירון (רשתות)פרופ' אמיר ירון (רשתות)
    דבר הנגיד

    פרופ' אמיר ירון: "המצב הכלכלי הוא הישג ובצניעות - חלק גדול נובע מהמדיניות שלנו"

    אולי היית שמרן מדי? "זאת מחמאה"; היה מרווח גדול. הריבית הריאלית היא 2%. למה היא לא ירדה בעבר? "המחיר על טעות הוא גדול מאוד. עכשיו הבשילו התנאים"; מה המסר של הנגיד קדימה ואיפה תהיה הריבית עוד שנה?

    אבישי עובדיה |

    בנק ישראל הפחית היום את הריבית ב-0.25% ל-4.25%. גם אנחנו אומרים "הגיע הזמן", גם אנחנו חושבים שזה היה צריך להיות לפני חודשים. אבל בנק ישראל הוא הקובע וכל החלטה שהוא מקבל עוברת דיונים רבים, ניתוחים רבים וסיעורי מוחות. אפשר שלא להסכים עם ההחלטות, אבל הן מקצועיות. בשיחה עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל "הטחנו" בו שאולי הוא "שמרן מדי ביחס להפחתת הריבית". 

    "אני לוקח את זה כמחמאה", משיב, פרופ' ירון, "מדינות שעברו מלחמות מצאו את עצמן במצב כלכלי קשה. היו מצבים של היפר אינפלציה ופגיעה מהותית בכלכלה. אנחנו במצב יחסית טוב, עם אינפלציה מדודה לאורך התקופה שמתייצבת בתוך היעד. הכלכלה הישראלית עם פעילות ערה. זה הישג. זה הישג שאני בצניעות אגיד שחלק גדול ממנו הוא בזכות מדיניות שלא הייתי מכנה שמרנית, אלא  זהירה שקולה ופתוחה".

    אנחנו בריבית ריאלית של 2%, הרבה מעבר למה שצריך. היה מרווח ביטחון גדול להוריד מעט את הריבית עוד קודם.

    "המחיר על טעות גדול מאוד, רק שתנאי המשק הבשילו להפחתה של הריבית עשינו זאת ונמשיך לפעול בכפוף להתפתחויות. אנחנו רואים כעת את האינפלציה מתמתנת ועומדת ביעד, אננו רואים את הייסוף, ואת  ההתבססות של האינפלציה ביעד, וזה הוביל אותנו להחלטה".

    בפעם הקודמת התנאים היו די קרובים.  

    "היו תנאים שונים, דובר אז על כניסה בעצימות גדולה לעזה". 


    הביקושים גבוהים 

    פרופ' ירון מדבר עדיין על אי וודאות כלכלית, אבל נמוכה מבעבר. על פעילות ערה במשק, על שוק עבודה חזק וביקושים גדולים שמורגשים גם בכרטיסי האשראי. הביקושים האלו מצד אחד מרשימים, מצד שני הם "גול עצמי" לציבור הלווה (לרבות בעלי הדירות עם משכנתאות) כי הם מניעים את האינפלציה והדבר שהכי מפחיד את בנק ישראל בדומה לבנקים מרכזיים בעולם - הוא אינפלציה. אינפלציה שוחקת את הכסף, את ההון של הציבור. היא מס גדול בדלת האחורית והנשק הכי חזק נגדה הוא הריבית.    

    לנגיד יש את כלי הריבית, לצד כלים נוספים (פעילות בשוק המט"ח, הדפסת כסף) כדי לאזן את הכלכלה. זה "משחק" עדין. הורדת את הריבית מוקדם מדי, האינפלציה יכולה לברוח למעלה, ואז המלחמה באינפלציה תהפוך לקשה יותר. בזבזת תחמושת ולא פגעת. הנגיד ירה רק כאשר ראה את המטרה בבירור. אין מקום לפספוסים, אבל כלכלה זה לא מדע מדויק. קחו שני כלכלנים מדופלמים וסיכוי טוב שהם יחשבו אחרת לגבי רוב הסוגיות הכלכליות. מעבר לכך, יש הרבה נעלמים ותלות בגורמים חיצוניים רבים ויש את הפסיכולוגיה. כלכלה, תרצו או לא היא חלק ממדעי ההתנהגות. אנשים קונים בגדים כי יש להם מצב רוח טוב, או כי הם רוצים ללכת לעבודה עם הבגד הזה. זה לא בהכרח קשור לשאלה אם יש להם כסף בחשבון או שזה משולם בתשלומים. אנשים בסיום מלחמה יגבירו ביקושים גם אם הם לא במצב מדהים, גם כי ההורים ירצו לפנק את הילדים על התקופה הקשה.

    פרופ' אמיר ירון (רשתות)פרופ' אמיר ירון (רשתות)
    דבר הנגיד

    פרופ' אמיר ירון: "המצב הכלכלי הוא הישג ובצניעות - חלק גדול נובע מהמדיניות שלנו"

    אולי היית שמרן מדי? "זאת מחמאה"; היה מרווח גדול. הריבית הריאלית היא 2%. למה היא לא ירדה בעבר? "המחיר על טעות הוא גדול מאוד. עכשיו הבשילו התנאים"; מה המסר של הנגיד קדימה ואיפה תהיה הריבית עוד שנה?

    אבישי עובדיה |

    בנק ישראל הפחית היום את הריבית ב-0.25% ל-4.25%. גם אנחנו אומרים "הגיע הזמן", גם אנחנו חושבים שזה היה צריך להיות לפני חודשים. אבל בנק ישראל הוא הקובע וכל החלטה שהוא מקבל עוברת דיונים רבים, ניתוחים רבים וסיעורי מוחות. אפשר שלא להסכים עם ההחלטות, אבל הן מקצועיות. בשיחה עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל "הטחנו" בו שאולי הוא "שמרן מדי ביחס להפחתת הריבית". 

    "אני לוקח את זה כמחמאה", משיב, פרופ' ירון, "מדינות שעברו מלחמות מצאו את עצמן במצב כלכלי קשה. היו מצבים של היפר אינפלציה ופגיעה מהותית בכלכלה. אנחנו במצב יחסית טוב, עם אינפלציה מדודה לאורך התקופה שמתייצבת בתוך היעד. הכלכלה הישראלית עם פעילות ערה. זה הישג. זה הישג שאני בצניעות אגיד שחלק גדול ממנו הוא בזכות מדיניות שלא הייתי מכנה שמרנית, אלא  זהירה שקולה ופתוחה".

    אנחנו בריבית ריאלית של 2%, הרבה מעבר למה שצריך. היה מרווח ביטחון גדול להוריד מעט את הריבית עוד קודם.

    "המחיר על טעות גדול מאוד, רק שתנאי המשק הבשילו להפחתה של הריבית עשינו זאת ונמשיך לפעול בכפוף להתפתחויות. אנחנו רואים כעת את האינפלציה מתמתנת ועומדת ביעד, אננו רואים את הייסוף, ואת  ההתבססות של האינפלציה ביעד, וזה הוביל אותנו להחלטה".

    בפעם הקודמת התנאים היו די קרובים.  

    "היו תנאים שונים, דובר אז על כניסה בעצימות גדולה לעזה". 


    הביקושים גבוהים 

    פרופ' ירון מדבר עדיין על אי וודאות כלכלית, אבל נמוכה מבעבר. על פעילות ערה במשק, על שוק עבודה חזק וביקושים גדולים שמורגשים גם בכרטיסי האשראי. הביקושים האלו מצד אחד מרשימים, מצד שני הם "גול עצמי" לציבור הלווה (לרבות בעלי הדירות עם משכנתאות) כי הם מניעים את האינפלציה והדבר שהכי מפחיד את בנק ישראל בדומה לבנקים מרכזיים בעולם - הוא אינפלציה. אינפלציה שוחקת את הכסף, את ההון של הציבור. היא מס גדול בדלת האחורית והנשק הכי חזק נגדה הוא הריבית.    

    לנגיד יש את כלי הריבית, לצד כלים נוספים (פעילות בשוק המט"ח, הדפסת כסף) כדי לאזן את הכלכלה. זה "משחק" עדין. הורדת את הריבית מוקדם מדי, האינפלציה יכולה לברוח למעלה, ואז המלחמה באינפלציה תהפוך לקשה יותר. בזבזת תחמושת ולא פגעת. הנגיד ירה רק כאשר ראה את המטרה בבירור. אין מקום לפספוסים, אבל כלכלה זה לא מדע מדויק. קחו שני כלכלנים מדופלמים וסיכוי טוב שהם יחשבו אחרת לגבי רוב הסוגיות הכלכליות. מעבר לכך, יש הרבה נעלמים ותלות בגורמים חיצוניים רבים ויש את הפסיכולוגיה. כלכלה, תרצו או לא היא חלק ממדעי ההתנהגות. אנשים קונים בגדים כי יש להם מצב רוח טוב, או כי הם רוצים ללכת לעבודה עם הבגד הזה. זה לא בהכרח קשור לשאלה אם יש להם כסף בחשבון או שזה משולם בתשלומים. אנשים בסיום מלחמה יגבירו ביקושים גם אם הם לא במצב מדהים, גם כי ההורים ירצו לפנק את הילדים על התקופה הקשה.