מזור טכנולוגיות - רוח גבית
החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשור רפואי לניתוחים המבוסס על טכנולוגיה ייחודית המשלבת רובוטיקה לביצוע ניתוחים בעמוד השדרה תוך פולשנות מזערית ושימוש ברמת קרינה נמוכה, משתלים מתקדמים לקיבוע חוליות ומערכת הדמיה מתקדמת. מוצרי החברה נמצאים ברמת בשלות גבוהה, ושנת 2010 צפויה להוות שנת מפתח ותחילת שיווק של מוצרי החברה. מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות מבין חברות הביומד בשוק ההון בישראל. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים בשלים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה.
להלן סיכום קצר של הסיקור הראשוני שערכנו לחברה.
נקודות עיקריות
? חברת מזור טכנולוגיות מפתחת מכשור רפואי מבוסס טכנולוגיה לביצוע ניתוחי גב מונחים באופן מדויק, תוך שימוש ברובוטיקה. החברה מתמקדת בפעילות בשני תחומים: הדמייה תלת מימדית (מוצר ה- C-Insight) וניווט רובוטי לניתוחים בעמוד השדרה (מוצר ה- SpineAssist) ופרוצדורת ה- GO-LIF להחדרת ברגים ייחודיים תוך שימוש במערכת ה- SpineAssist.
- גודל השוק: בארה"ב 50 מיליון איש סובלים מכאבי גב, במערב אירופה 30 מיליון איש. משנת 08' בוצעו בארה"ב יותר ממיליון ניתוחי גב ובאירופה כ- 400 אלף ניתוחים. בכ- 45% מהניתוחים מוחדרים שתלים לגוף החולה. כ- 20-40% מהשתלים ממוקמים בשונה מהמתוכנן. ב- 10-5% מהניתוחים מיקום לא מדויק של השתלים גורם לנזק ארוך טווח לחולה.
- האתגר: החדרה מוצלחת של מוצר חדש לשוק הרפואי, חינוך השוק הרפואי בכלל וצוות המנתחים בפרט, יצירת הכרה ליתרונות שבביצוע ניתוחי גב תוך שימוש במכשור, קבלת קוד ביטוחי, אישור FDA, יצירת "ספרות" ? מחקרים וניסויים שידגישו את התועלות שבשימוש בטכנולוגיה של מזור, יצירת שיתופי פעולה לשיווק מוצרי החברה. נושא השיווק מהווה להערכתנו האתגר החשוב והמשמעותי ביותר.
- פרמטרים אשר יכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחת החברה הינם ? שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש. לפיכך, שיווק איטי ו/או לא אפקטיבי וכן אימוץ איטי של טכנולוגיית החברה, מהווים סיכונים משמעותיים. מאחר ומזור נמצאת בתחילת דרכה, ו- 2010 צפויה להיות שנת מפתח, אנו מגלמים סיכון זה במודל DCF שמרן, עם שיעור היוון של 25% המשקף את הסיכון שבהשקעה בחברה בתחילת דרכה.
- שנת 2010 צפויה להיות שנת מבחן וקפיצת המדרגה המשמעותית לחברה, ולעמוד בסימן של הרחבת המכירות באירופה ותחילת מכירות בארה"ב, יצירת שיתופי פעולה לשיווק והפצה וקבלת אישור FDA למוצר ה- GO-LIF.
- להערכתנו, "פיצוח" של השוק האמריקאי יביא להצלחת החברה.
פורטפוליו המוצרים
למזור פורטפוליו מוצרים מגוון, עם סינרגיה בין המוצרים, וגם יכולת מכירה כ- "Stand Alone":
הדמיה:
1. C-Insight - מוצר להדמיה בתלת מימד בזמן אמת, מבוסס על תשתית קיימת בחדר הניתוח.
מאושר CE ו- FDA. מזור בוחנת השקה בליווי שותפים אסטרטגיים.
יעדים ל- 2010: חתימת הסכם אסטרטגי לשיווק והפצה ותחילת מכירות.
ניווט רובוטי לניתוחים בעמוד שדרה:
2. GO-LIF - פרוצדורה חדשנית לקיבוע חוליות בעמוד השדרה תוך שימוש בהנחיית רובוט ומערכת ברגים חדשנית. ייחודיות המוצר הינה בכך שאפשר לבצע את קיבוע עמוד השדרה בפולשנות מזערית שאמורה לקצר את משך הניתוח, זמן האשפוז וזמן ההחלמה.
אישור CE, הטכנולוגיה נרכשה מ- Cleveland Clinic. השקה מסחרית באירופה צפויה במחצית הראשונה של 2010 ובארה"ב במחצית השנייה של 2010.
יעדים ל- 2010: השקה מסחרית בגרמניה, קבלת אישור FDA ובניית תשתית לתחילת מכירות בארה"ב.
3. SpineAssist - רובוט מיניאטורי לניתוחים בעמוד השדרה.
אישור CE, FDA, KFDA. למוצר כבר יש מכירות באירופה. חסר קוד ביטוחי בארה"ב.
יעדים ל- 2010: שילוב שתלים מתוצרת מזור (GO-LIF) בעלי קוד שיפוי ביטוחי כחלק מהמודל העסקי של מכירת ה- SpineAssist בארה"ב, הרחבת המכירות באירופה והשלמת פיתוח המערכת לשימושים נוספים.
בנוסף, פורטפוליו המוצרים של מזור מאפשר יצירת שיתופי פעולה במתכונת של OEM, על מנת לנצל את הטכנולוגיה ליישומים שאינם בעמוד השדרה. לדוגמה, יישומים לניתוח במוח וברקמות רכות.
אנו מעריכים כי תחילת מכירת שתלים מתוצרת מזור (GO-LIF) בשילוב עם ה- SpineAssist, אישור FDA למוצר ה- GO-LIF והקמת תשתית לשיווק מוצרי החברה בארה"ב יהוו אבני דרך משמעותיות לחברה במהלך 2010.
מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות והמוערכות מבין חברות הביומד בשוק ההון הישראלי. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים מתקדמים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה.
האתגרים העומדים בפני החברה הינם גדולים, ובשנתיים הקרובות החברה צפויה לבצע קפיצת מדרגה משמעותית, שתביא אותה להערכתנו מחברת "סטארט אפ" - לחברה בשלה עם מכירות במאות מיליוני שקלים.
ישנם מספר פרמטרים להערכתנו, אשר יכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחתה. פרמטרים אלו הינם ? שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
טל גלאור ופרנק ס. ג׳ון (לוקהיד מרטין) שר הכלכלה ניר ברקת, מוטי גמיש מנכל המשרד. קרדיט: מירי שמעונובלוקהיד מרטין ומשרד הכלכלה והתעשייה חתמו על הארכת שיתוף הפעולה
עד כה, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מ-4 מיליארד דולר בפרויקטים של שיתוף פעולה עם תעשיות הביטחון והתעופה של ישראל - מתוכם 470 מיליון דולר בחמש השנים האחרונות
חברת לוקהיד מרטין חתמה על הארכת הסכם שיתוף הפעולה התעשייתי עם הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) במשרד הכלכלה והתעשייה. טקס החתימה על הארכת ההסכם נערך בהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, מנהל הפעילות הגלובאלית בלוקהיד מרטין, פרנק סנט ג'ון, מנכ"לית
לוקהיד מרטין ישראל, טל גלאור, מנהלת מערך תעשייה נורית צור-רבינו ומנהל אגף רשפ"ת יזיד שיך יוסף.
לוקהיד מרטין וממשלת ישראל חתמו לראשונה על הסכם שיתוף פעולה תעשייתי בשנת 2005. עד כה, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מארבעה מיליארד דולר בתעשיות הביטחון והתעופה
הישראליות, תוך מינוף תעשיית הטכנולוגיה המתקדמת של ישראל. בשנת 2020, לוקהיד מרטין והרשפ"ת (ICA) חתמו על הסכם שיתוף פעולה תעשייתי חדש במטרה לחזק את שיתופי הפעולה והקשרים התעשייתיים בין לוקהיד מרטין לתעשיות המקומיות, לתקופה של חמש שנים. מאז החתימה על ההסכם בשנת
2020, לוקהיד מרטין השקיעה יותר מ-470 מיליון דולר בחברות, פרויקטים ופעילויות ישראליות. הארכת ההסכם הקיים תאפשר להמשיך את תוקפו של ההסכם עד סוף שנת 2029.
הסכם הגג שהוארך כולל בתוכו התחייבות להשקעה חוזרת של לוקהיד מרטין בישראל בהיקף שלא יפחת מ-35%
מערך החוזים החדשים שיחתמו. זאת, כחידוש ההסכם שכלל עד כה תוכניות רבות, בהם מטוסי ה-F-16I C-130J, מסוקי הבלקהוק והיסעורים וכן מסוק ה-CH-53K. משמעותה של הארכת הסכם זה תהיה המשך השקעות ומחויבות של חברת לוקהיד מרטין לתעשייה הישראלית הן בתוכניות הקיימות והן בתוכניות
העתידיות.
ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה: "הארכת ההסכם עם לוקהיד מרטין היא הצבעת אמון ברורה בתעשייה הישראלית ובחדשנות שלנו. שיתוף הפעולה מחזק את ביטחון ישראל, מייצר מנועי צמיחה חדשים ומביא השקעות שמעניקות
לתעשייה המקומית הזדמנויות משמעותיות להתרחב ולהגדיל את היצוא. נמשיך להוביל מהלכים שמושכים לישראל שותפים אסטרטגיים ומייצרים אלפי מקומות עבודה איכותיים בכל רחבי המדינה".
- ביקוש אדיר למערכות טילים - לוקהיד מרטין בתוצאות טובות
- הכטבמ הקרבי של לוקהיד מרטין נחשף - ככה הוא נראה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרנק סנט ג'ון, מנהל הפעילות הגלובאלית בלוקהיד
מרטין: "הארכת הסכם שיתוף הפעולה התעשייתי מחזק את תפקידה המתמשך של לוקהיד מרטין כשותפה ארוכת-שנים לישראל, מאפשרת לנו לחזק את החוסן באמצעות נוכחות תעשייתית רחבה יותר, שיתוף פעולה מעמיק יותר עם חברות ישראליות מובילות, וקידום יוזמות STEM (מדעים, טכנולוגיה,
הנדסה ומתמטיקה) בעלות השפעה רחבה, הבונות את הכישרונות החיוניים ליכולת ההגנה העתידית של ישראל. אנו גאים לפתח את השותפויות הללו ולספק ביטחון לטווח ארוך, תוך חדשנות טכנולוגית והבאת ערך כלכלי למדינת ישראל".
