מזור טכנולוגיות - רוח גבית
החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשור רפואי לניתוחים המבוסס על טכנולוגיה ייחודית המשלבת רובוטיקה לביצוע ניתוחים בעמוד השדרה תוך פולשנות מזערית ושימוש ברמת קרינה נמוכה, משתלים מתקדמים לקיבוע חוליות ומערכת הדמיה מתקדמת. מוצרי החברה נמצאים ברמת בשלות גבוהה, ושנת 2010 צפויה להוות שנת מפתח ותחילת שיווק של מוצרי החברה. מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות מבין חברות הביומד בשוק ההון בישראל. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים בשלים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה.
להלן סיכום קצר של הסיקור הראשוני שערכנו לחברה.
נקודות עיקריות
? חברת מזור טכנולוגיות מפתחת מכשור רפואי מבוסס טכנולוגיה לביצוע ניתוחי גב מונחים באופן מדויק, תוך שימוש ברובוטיקה. החברה מתמקדת בפעילות בשני תחומים: הדמייה תלת מימדית (מוצר ה- C-Insight) וניווט רובוטי לניתוחים בעמוד השדרה (מוצר ה- SpineAssist) ופרוצדורת ה- GO-LIF להחדרת ברגים ייחודיים תוך שימוש במערכת ה- SpineAssist.
- גודל השוק: בארה"ב 50 מיליון איש סובלים מכאבי גב, במערב אירופה 30 מיליון איש. משנת 08' בוצעו בארה"ב יותר ממיליון ניתוחי גב ובאירופה כ- 400 אלף ניתוחים. בכ- 45% מהניתוחים מוחדרים שתלים לגוף החולה. כ- 20-40% מהשתלים ממוקמים בשונה מהמתוכנן. ב- 10-5% מהניתוחים מיקום לא מדויק של השתלים גורם לנזק ארוך טווח לחולה.
- האתגר: החדרה מוצלחת של מוצר חדש לשוק הרפואי, חינוך השוק הרפואי בכלל וצוות המנתחים בפרט, יצירת הכרה ליתרונות שבביצוע ניתוחי גב תוך שימוש במכשור, קבלת קוד ביטוחי, אישור FDA, יצירת "ספרות" ? מחקרים וניסויים שידגישו את התועלות שבשימוש בטכנולוגיה של מזור, יצירת שיתופי פעולה לשיווק מוצרי החברה. נושא השיווק מהווה להערכתנו האתגר החשוב והמשמעותי ביותר.
- פרמטרים אשר יכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחת החברה הינם ? שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש. לפיכך, שיווק איטי ו/או לא אפקטיבי וכן אימוץ איטי של טכנולוגיית החברה, מהווים סיכונים משמעותיים. מאחר ומזור נמצאת בתחילת דרכה, ו- 2010 צפויה להיות שנת מפתח, אנו מגלמים סיכון זה במודל DCF שמרן, עם שיעור היוון של 25% המשקף את הסיכון שבהשקעה בחברה בתחילת דרכה.
- שנת 2010 צפויה להיות שנת מבחן וקפיצת המדרגה המשמעותית לחברה, ולעמוד בסימן של הרחבת המכירות באירופה ותחילת מכירות בארה"ב, יצירת שיתופי פעולה לשיווק והפצה וקבלת אישור FDA למוצר ה- GO-LIF.
- להערכתנו, "פיצוח" של השוק האמריקאי יביא להצלחת החברה.
פורטפוליו המוצרים
למזור פורטפוליו מוצרים מגוון, עם סינרגיה בין המוצרים, וגם יכולת מכירה כ- "Stand Alone":
הדמיה:
1. C-Insight - מוצר להדמיה בתלת מימד בזמן אמת, מבוסס על תשתית קיימת בחדר הניתוח.
מאושר CE ו- FDA. מזור בוחנת השקה בליווי שותפים אסטרטגיים.
יעדים ל- 2010: חתימת הסכם אסטרטגי לשיווק והפצה ותחילת מכירות.
ניווט רובוטי לניתוחים בעמוד שדרה:
2. GO-LIF - פרוצדורה חדשנית לקיבוע חוליות בעמוד השדרה תוך שימוש בהנחיית רובוט ומערכת ברגים חדשנית. ייחודיות המוצר הינה בכך שאפשר לבצע את קיבוע עמוד השדרה בפולשנות מזערית שאמורה לקצר את משך הניתוח, זמן האשפוז וזמן ההחלמה.
אישור CE, הטכנולוגיה נרכשה מ- Cleveland Clinic. השקה מסחרית באירופה צפויה במחצית הראשונה של 2010 ובארה"ב במחצית השנייה של 2010.
יעדים ל- 2010: השקה מסחרית בגרמניה, קבלת אישור FDA ובניית תשתית לתחילת מכירות בארה"ב.
3. SpineAssist - רובוט מיניאטורי לניתוחים בעמוד השדרה.
אישור CE, FDA, KFDA. למוצר כבר יש מכירות באירופה. חסר קוד ביטוחי בארה"ב.
יעדים ל- 2010: שילוב שתלים מתוצרת מזור (GO-LIF) בעלי קוד שיפוי ביטוחי כחלק מהמודל העסקי של מכירת ה- SpineAssist בארה"ב, הרחבת המכירות באירופה והשלמת פיתוח המערכת לשימושים נוספים.
בנוסף, פורטפוליו המוצרים של מזור מאפשר יצירת שיתופי פעולה במתכונת של OEM, על מנת לנצל את הטכנולוגיה ליישומים שאינם בעמוד השדרה. לדוגמה, יישומים לניתוח במוח וברקמות רכות.
אנו מעריכים כי תחילת מכירת שתלים מתוצרת מזור (GO-LIF) בשילוב עם ה- SpineAssist, אישור FDA למוצר ה- GO-LIF והקמת תשתית לשיווק מוצרי החברה בארה"ב יהוו אבני דרך משמעותיות לחברה במהלך 2010.
מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות והמוערכות מבין חברות הביומד בשוק ההון הישראלי. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים מתקדמים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה.
האתגרים העומדים בפני החברה הינם גדולים, ובשנתיים הקרובות החברה צפויה לבצע קפיצת מדרגה משמעותית, שתביא אותה להערכתנו מחברת "סטארט אפ" - לחברה בשלה עם מכירות במאות מיליוני שקלים.
ישנם מספר פרמטרים להערכתנו, אשר יכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחתה. פרמטרים אלו הינם ? שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש.
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
