תוצאות חזקות לחברת וואלה: גידול של 20% בהכנסות ו-11% ברווח הנקי ברבעון השלישי
חברת וואלה, המפעילה את אחד מאתרי האינטרנט הגדולים בישראל, פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2009.
הכנסות הרבעון השלישי במונחי נטו ( לאחר קיזוז עמלות המשולמות למשרדי הפרסום), הסתכמו בכ- 36.2 מיליון שקל לעומת כ- 30.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2008 - גידול של כ- 20% ולעומת כ- 31.2 מיליון שקל ברבעון הקודם, גידול של כ- 16%.
הרווח הגולמי הסתכם בכ- 18.9 מיליון שקל לעומת כ- 16.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ- 14%. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 7.1 מיליון שקל לעומת 6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2008 - גידול של כ- 12%.
בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 5 מיליון שקל לעומת כ- 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של 11%. ה- EBITDA הסתכם בכ- 9.3 מיליון שקל, לעומת כ- 8.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 14%.
צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) המשקף ברובו הזמנות פרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים עומד על כ- 22.9 מיליון שקל נכון ל-30 לספטמבר 2009 (ירידה קלה בהשוואה לסוף הרבעון הקודם בו הגיע הצבר שהסתכם בכ- 23.8 מיליון שקל). בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי עומד על כ- 11.5 מיליון שקל.
בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הציגה החברה עליה של 18% בהכנסות, לרמה של כ- 97.6 מיליון שקל. הרווח התפעולי גדל ב-21% ל- 20.3 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי צמח ב-23% ל- 15 מיליון שקל.
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, אמר עם פרסום התוצאות כי "התוצאות הפיננסיות מבטאות את המשך הצמיחה והחדירה של האינטרנט לכל תחומי החיים ואת המשך המובילות של וואלה! בשוק הישראלי. החברה ממשיכה במדיניות של חיזוק מגוון המוצרים המוצעים לגולשים הן ע"י פיתוח עצמי והן ע"י רכישות.
"הדבר מתבטא בעלייה מתמדת במספר הגולשים והביקורים בוואלה! כמו גם במשך הזמן שהגולשים מבלים באתר. במקביל, ממשיכה החברה להציע למפרסמים את הפורטפוליו המגוון ביותר של מוצרי פרסום באינטרנט - מפרסום באנרים (Display), דרך פרסום וידאו, פרסום בחיפוש, חסויות ותוכן שיווקי. בזמן הקרוב נציע למפרסמים גם פתרונות פרסום באינטרנט הסלולרי."
הביצועים של וואלה! ברבעון האחרון התבססו על גידול במקורות ההכנסה העיקריים של החברה: תחום הפרסום על אפיקיו השונים (דיספליי, וידאו, פרסום מבוסס חיפוש ותוכן שיווקי) ותחום המסחר האלקטרוני והתיירות. "הגידול המתמיד בתקציבי פרסום המופנים לאינטרנט והעשרת מגוון מוצרי הפרסום שמציעה וואלה! למפרסמים יחד עם ביסוס מעמדה של וואלה! שופס כאתר הסחר המוביל והאמין ביותר בתחום בישראל, תרמו לתוצאות החזקות של הרבעון" הוסיף ישועה.

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?
המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות?
העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.
המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.
מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.
עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.
- כולם מדברים על שבבים - אבל מה זה בעצם?
- אנבידיה תממן את השבבים של xAI: עסקה של 20 מיליארד דולר עם אילון מאסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה
כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?
המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות?
העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.
המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.
מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.
עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.
- כולם מדברים על שבבים - אבל מה זה בעצם?
- אנבידיה תממן את השבבים של xAI: עסקה של 20 מיליארד דולר עם אילון מאסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה
כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.