שטראוס גרופ שומרת על צמיחה: הרווח הנקי קפץ ב-23%
חברת שטראוס גרופ הפועלת בישראל ומחוץ לישראל בתחומי המזון והמשקאות דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2008. המכירות הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל לעומת 1.392 מיליארד שקל ברבעון המקביל, או עלייה של 7.7%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-84 מיליון שקל, לעומת 68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-23% בהשוואה לשנה שעברה.
הרווח הנקי כולל זכויות המיעוט הסתכם ב-93 מיליון שקל לעומת 72 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 30%. הרווח הגולמי הסתכם ב-545.8 מיליון שקל והיווה כ-36.3% מהמכירות לעומת רווח גולמי של 524.1 מיליון שקל, או כ-37.6% מהמכירות, עלייה של 4.1%. זאת חרף, העלייה החדה בעלויות חומרי הגלם בחומרי הגלם והאנרגיה.
הרווח התפעולי המאוחד התסכם ב-124.6 מיליון שקל והיווה כ-8.3% מהמכירות, לעומת סך של 123.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 1%. כמו כן, הוצאות המימון עלו לסך של 24.5 מיליון שקל בהשוואה ל-13.1 מיליון שקל.
כאמור, התוצאות האלו הושגו בתקופה של התייקרות משמעותית של כל חומרי הגלם ובפרט הקפה הירוק המשמש כחומר הגלם של מוצרי הקפה המהווים כ- 48% מכלל פעילות הקבוצה, התחזקות השקל ביחס למרבית המטבעות במדינות בהן פועלת הקבוצה ומעבר חג הפסח לרבעון השני בשנת 2008 לעומת הרבעון הראשון שבו נכללו מכירות החג בשנת 2007.
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, אמרה היום כי הקבוצה ממשיכה לצמוח ולהתרחב תוך כדי התמודדות טובה עם האתגרים הגדולים בתקופה הזאת בשוק המזון העולמי.
ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס אמר היום כי התוצאות ברבעון הראשון הושגו תוך כדי התמודדות עם התייקרות משמעותית של חומרי הגלם ובעיקר הקפה הירוק, התחזקות השקל ביחס למרבית המטבעות במדינות בהן אנחנו פועלים ומעבר חג הפסח לרבעון השני השנה לעומת הרבעון הראשון בשנת 2007. התוצאות הללו מלמדות על יכולתה של הקבוצה להתמודד עם האתגרים הגדולים בענף המזון כיום, תוך כדי המשך צמיחה, ניצול הזדמנויות במיוחד בתקופה זו, והמשך בניית התשתיות שיאפשרו את המשך ההתרחבות הבינלאומית שלנו.
פעילות הקפה
פעילות הקפה צמחה ברבעון הראשון בכ – 15.2% והסתכמה בכ- 729.6 מיליון שקל. הצמיחה בנטרול השפעת הפרשי שער בגין מטבעות פעילות שונים בחו"ל הסתכמה בכ- 14.0%.
הצמיחה בפעילות ניכרת במרבית האשכולות אולם צמיחה חזקה ניכרה בפעילות החברה בברזיל, פולין ומדינות ברית המועצות לשעבר. בפעילות הצריכה מחוץ לבית AFH חלה צמיחה חזקה בכל המדינות בהן פעילה החברה.פעילות ה AFH צמחה בשיעור של כ- 12% ברבעון.
לאחר תום הרבעון הודיעה החברה על חתימת הסכם לרכישת מותגי הקפה במדינות חבר העמים של חברת Cosant Enterprises Ltd. מותגי הקפה הנמס והקפה הקלוי והטחון העיקריים שנרכשו,ביניהם המותגים:""Chornaya Karta ו- "Kaffa", ימוזגו באופן מלא בפעילות הקפה של שטראוס במדינות חבר העמים.
היקף העיסקה כ-93 מיליון דולר והיא מגדילה את היקף פעילות שטראוס בשוק זה ביותר מפי שניים, כאשר מחזור המכירות של הפעילות הנרכשת בחבר העמים הסתכם בכ- 70 מיליון דולר ב- 2007 ופעילות הקפה של שטראוס בחבר העמים בשנת 2007 , הסתכמה בסך של כ-50 מיליון דולר.
פעילות מקס ברנר
ברבעון הראשון הסתכמו מכירות מקס ברנר בכ- 22.0 מיליון שקל בהשוואה לכ- 23.1 מיליון שקל אשתקד. ירידה של כ- 4.7%. בנטרול השפעת שחיקת הדולר ביחס לשקל, הסתכמה הצמיחה ברבעון הראשון בכ- 1.2%.
מכירות מקס ברנר הושפעו גם מעיתוי חג הפסח (בשנת 2007 המכירות לקראת חג הפסח חלו ברבעון הראשון ובשנת 2008 מרבית המכירות חלו ברבעון השני) . במהלך שנת 2008 מתכוונת החברה להתמקד באיתור מיקומים חדשים בארה"ב לפתיחת סניפי מקס ברנר נוספים במדינה. החברה צופה כי סניפים חדשים עשויים להיפתח בשלהי 2008 ותחילת 2009.