הריבוע הכחול בצרות - שופרסל הנהנית העיקרית: פסגות מעלים מחיר יעד למנייה

עם קשר או בלי קשר לרמיזות של דודי וויסמן על "מי שנהנה בעיקר מחרם הרבנים" בפסגות חושבים שלשופרסל לא חסרות סיבות לאופטימיות, והחרם? הוא עוזר מאוד
משה בנימין |

בית ההשקעות "פסגות" מפרסמים את סקירתם המעודכנת על שופרסל וכבר בכותרת מכריזה, כי לחברה יש "מספיק סיבות להיות אופטימיים". האנליסטיות לימור גרובר וטליה לויברג מעניקות המלצת "קנייה" ומעלות את מחיר היעד של המנייה ל- 21.6 שקל (כרגע המניה עומדת על 16.9 שקל).

גרובר ולויברג מתייחסות כמובן לסערות ותחרות בשוק הקמעונאות בתקופה האחרונה: "השנה האחרונה הייתה מלאת התפתחויות בזירה התחרותית של קמעונאות המזון בישראל. המסקנה שניתן להסיק כרגע היא שמקומה של שופרסל כמובילת הענף לא ניתן לערעור בשלב זה, למרות המהלך האסטרטגי של הריבוע והכחול ומלחמת העופות במדוברת".

עוד הן מתייחסות למנועי הצמיחה של הרשת שיבוססו, בדומה למגמה העולמית על פיתוח מגזרים המאופיינים בשיעורי חדירה נמוכים יותר של רשתות השיווק - המגזר החרדי והמגזר הערבי.

"הנהלת שופרסל פועלת "לפי הספר" – תוכנית אסטרטגית ברורה אשר מבססת את הצמיחה על המגמות העולמיות לצד פיתוח המגזרים בהם שיעורי החדירה של רשתות השיווק כיום נמוכים באופן יחסי".

נושא שכמובן לא נעלם מעינהן של האנליסטיות הוא חרם הרבנים המתוקשר כנגד דודי וויסמן מבעלי הריבוע הכחול וסניפי שפע-שוק שבקבוצה, בעקבות הפעלת סניפי AM:PM בשבת . הנהנית העיקרית היא למעשה (וכך גם נראה בשטח) היא רשת שופרסל.

על פי הערכות היקף הרכישות של המגזר החרדי בסניפי שפע שוק מסתכם בכ- 670 מ' שקל. המחזור השנתי של הסניף המוביל בבני ברק מסתכם בכ- 10 מ' שקל. הדגש הוא שאנו נמצאים בשבועות שלפני פסח, בהם צפויה עליה של כ-22% במכירות מול החודש הקודם ועל כן ההזדמנות שמהווה הדבר לרשתות המתחרות בכלל ולשופרסל בפרט הינה גבוהה.

היקף הפגיעה ברשת הרבוע הכחול אינו ניתן לכימות ולמרות הדיבורים על התקדמות המו"מ בין הצדדים לא ניתן להעריך מתי הסיום הצפוי. מה שכן וודאי הינו ההזדמנות שנוצרה לשופרסל בטווח הקצר לחיזוק מעמדה במגזר החרדי לקראת השקת הפורמט הרביעי שלה בקיץ, פורמט המיועד לאוכלוסיה החרדית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה