מגלים מניה בארה"ב: LWAY מייצרת מזון דל שומנים, המניה עתירת אחוזים
הטור השבועי מוקדש לאחת מ"מניות היתר" האמריקניות אשר מוגדרות כמניות צמיחה (growth). מדובר בחברות צעירות וקטנות אשר לרוב עוסקות בפיתוח טכנולוגיה או מוצר חדש בסקטור קטן ומתפתח - כזה שאיננו מוכר לציבור הרחב. למניות אלה לרוב נתוני צמיחה מרשימים והרווח למניה בין שנה לשנה יכול לגדול במאות אחוזים. לעיתים מדובר במניות דואליות של חברות הפועלות במדינות אחרות אשר מניותיהן נסחרות בבורסה בארה"ב.
בנוסף יש לציין שהניתוח הינו טכנו-פונדמנטלי וכולל ניתוח כלכלי כגון דוחות רווח והפסד בתוספת ניתוח טכני משלים לצורך תזמון נכון.
המניה אותה נסקור הפעם היא LIFEWAY FOODS INC (סימול LWAY). החברה נחשבת המובילה בארה"ב,קנדה ומזרח אירופה ביצור ושיווק יוגורטים בטעמים, מוצרי חלב דלי קלוריות, גבינות בתוספת ירקות, פודינג אורגני, מוצרי סויה למיניהם ועוד.
המודעות הגוברת למזון בריא בעולם מגיע בעיקר מדור הבייבי בום. אלה כל אותם אנשים אשר נולדו לאחר מלחמת העולם השנייה וכיום גילם הממוצע עומד על 60.
לפלח אוכלוסיה זה שברובו פנסיונרים, הרבה כסף ומודעות עצמית גבוה מאוד. הרצון להישאר צעירים ובריאים מתבטא בצריכת מזון אורגאני ובריא. הביקושים האדירים רק מעלים את מחירו שמלכתחילה גבוה ממזון רגיל. הדבר משתקף ברווחי החברה וביצועי המניה.
מבחינת נתונים כלכליים ודוחות כספיים - אין ספק שהחברה בתהליך צמיחה מואץ. בשנת 2001 עמד הרווח השנתי למניה על 7 סנט, ומאז מציגה החברה גידול קבוע של בערך 2 סנט לשנה פחות או יותר. הגידול אומנם היה עקבי אך לא ממש מואץ ונראה בערך כך: 7 סנט, 9 סנט, 13סנט ,15 סנט ובשנת 2006 : 17 סנט למניה.
אולם, על פי הדוחות הלא גמורים של 2007 נראה שהשנה עוברת החברה תהליך גידול מואץ ובינתיים מראה רווח של 22 סנט למניה. ההחזר על ההון העצמי גם הוא בתהליך האצה ועומד כיום על 14.9% בשנה, גידול של 2.5% ביחס לשנה החולפת וזאת לאחר שכל שנה צמח באחוז אחד בקושי.
בחינה מקרוב של הגרף ומחזורי המסחר תוביל אותנו למסקנה שהמניה נרכשת לאחרונה בכמויות מטורפות על ידי גורמים הנחשבים "כסף חכם" .היקפי הפעילות ערים ומחיר המניה מרקיע שחקים משבוע לשבוע.
מבחינת טכנית אין ספק שביצועי המניה תואמים את הדוחות הכלכליים של החברה ובמצב בו הטכני והפונדמנטלי מסנכרן, פוטנציאל הרווח אדיר.
יש לציין שלפני כחודש פרצה המניה את שיא כל הזמנים אשר עמד על 15$ למניה. כיום נסחרת ברמת 19.5$ למניה וזאת לאחר שהעפילה לרמת ה 20.75$, שיא כל הזמנים החדש.
איתות הקניה האמין ביותר יתקבל רק בפריצת שיא כל הזמנים החדש-20.75$. במידה והמחזורים, המומנטום והשוק יתמכו בפריצה ניתן לבצע רכישה.
חשוב לציין שלא מומלץ לרכוש את המניה לפני כן, מכיוון שישנו סיכוי לתיקון קל בימים הקרובים ולכן אין טעם להמר. עדיף לשלם פרמיה גבוה יותר אבל ללכת על בטוח ולהיכנס כשהמהלך מתחיל.
כל זאת כמובן בלי לשכוח את הפקודה לבלימת הפסד אשר תגן על בריאותנו וכספנו במידה ואירועים לא צפויים יתרחשו. וזה כידוע יכול לקרות דווקא כשכולם אופטימיים.
יעד המחיר הראשון הינו ברמת ה- 45 דולר למניה כך שמדובר על 100% רווח בערך. חשוב לציין, שלא מדובר במהלך שיסתיים תוך מספר ימים אלה יותר בכיוון של מספר שבועות עד חודשים, תלוי בעוצמות השוק. כל תיקון טכני שיגיע סביר ויהיה בר חלוף ואחר כך צפויה המניה להמשיך במסע צפונה לכיוון יעד המחירים.
*מאת - רובי סלם
*הערה קטנה לסיום. ניתוח מניות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע או אסטרטגיית מסחר ברורה הכוללת מיקום הוראות לבלימת הפסד, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?