אייל ריבלין: אנשי השירות הם המנכ"לים של העתיד

חלק ב' מכנס חווית לקוח ובו מדבר מנכ"ל טיב טעם על הרחבת הפנייה למגזר הישראלי מעבר למגזר דוברי הרוסית; אבי קלפה מ-YES מאמין כי ילדים יתנו שירות לילדים בעתיד הקרוב; ויו"ר BBDO Consulting חושב ששירות באינטרנט הנו בגדר מוצר
אפרת אדיר |

בפאנל בנושא "שירות הלקוחות העתידי - איזה חוויות מחכות לנו?" שהתקיים בכנס חווית לקוח בתחילת השבוע, דיברו חברי הפאנל על חשיבות אנשי השירות למערך השיווקי הכולל של החברה.

יו"ר BBDO Consulting, אייל ריבלין, טען חד משמעית כי אנשי השירות של היום יכולים להיות המנכ"לים של מחר. לדבריו, שילוב בין אנשי שיווק, מכירות ושירות לקוחות הוא המודל העתידי שיתממש בכל חברה הנותנת שירות. "בעלי הניסיון במגוון פעולות מול לקוח, יוכלו היום לנצל ניסיון זה ולזהות טוב יותר את צרכי הלקוח", מסביר ריבלין את תפיסת השירות העתידית.

מנהל חטיבת הלקוחות ב-YES, אבי קלפה, מדבר על חשיבות הילדים והנוער בעתיד השירות. לדבריו, "צריך לפגוש את הנוער בתי הספר וגני המשחקים, לראות מה השפה שלהם ולייצר להם מוצרים ייעודיים ברמת התוכן והטכנולוגיה, תוך מתן תמיכה מלאה בכל שרשרת השירות". קלפה אף מאמין, כי לא רחוק היום בו ילדים יתנו שירות לילדים.

מגזר אחר שמעניין דווקא את דובי שניידמן, מנכ"ל "טיב טעם", הוא המגזר של דוברי הרוסית, אך לא רק. שנייידמן מציין, כי טיב טעם אמנם החלה את דרכה ברשת מעדניות ייעודית עבור המגזר הרוסי, אולם כעת, בכוונת הרשת להרחיב את מתן השירות למגזר הכללי, הישראלי הרחב. "זאת אנחנו עושים באמצעות פתיחת פורמטים חוויתיים, שכונתיים ומשפחתיים", מסביר שניידמן.

על מתן שירות באמצעות האינטרנט, מוותר שניידמן בשלב זה, למרות שרשתות השיווק הגדולות - שופרסל והרבוע הכחול, מספקות שירות זה ללקוחותיהן. "אולי בשלב בגרות אחר נגיע לתחום השירות באינטרנט, יש לזכור כי מדובר בתחום שעדיין אינו רווחי ולכן אינו נמצא על סדר היום שלנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.