משרד התיירות השקיע 35 מיליון ש' בקמפיינים פרסומיים

הרצוג: "המשרד פועל בכל המישורים כדי לצאת מהמכה הקשה שספגה תעשיית התיירות עקב המלחמה ואשר ממשיכה לתת אותותיה"
דותן לוי |

בהתאם לתוכנית שהוצגה לראשי ענף התיירות וכמובטח, יצא משרד התיירות במהלך חודש ספטמבר בסדרת קמפיינים פרסומיים ופעולות שיווקיות נרחבות בעלות כוללת של כ-35 מיליון שקל, במטרה לחזק ולעודד את התיירות הנכנסת לישראל ולחלץ את ענף התיירות מהמשבר אליו נקלע עקב המלחמה בצפון.

מבצעי הפרסום והשיווק, בהם יצא משרד התיירות מתמקדים בצפון אמריקה (קנדה וארה"ב) ובמדינות שונות באירופה המוגדרות כיעדים אסטרטגיים (אנגליה, גרמניה, רוסיה, ארצות סקנדינביה, איטליה). תקציב הקמפיינים הפרסומיים, העומד על 23 מיליון שקל, כולל תשדירי טלוויזיה, רדיו מודעות בעיתונות הכללית והמקצועית, פרסום באינטרנט ופרסום בירידים מקצועיים.

מתוך התקציב, 12 מיליון שקל מוקצים למבצעי פרסום באירופה, בדגש משמעותי לאנגליה וגרמניה, ו-10 מיליון שקל מוקצים למבצעי פרסום בצפון אמריקה. הקמפיינים, הותאמו למדינות היעד והם כוללים פנייה ישירה לקהלים שונים תוך שימת דגש על תיירות יהודית ותיירות נוצרית.

כאמור, התקציב הכולל לפעולות תומכות שיווק עומד על כ-12 מיליון שקל, ובמסגרתו מופעלות רשתות ביטחון לחברות תעופה המפעילות טיסות שכר מיעדים חדשים. כמו-כן נחתמו עשרות הסכמי שיווק מול סיטונאים המשווקים את ישראל, נערכים סמינרים וסיורים למחליטנים, השתתפות במגזינים פרסומיים, עלונים לבתי כנסת ועוד.

יודגש כי השר הרצוג שם דגש מיוחד על מערך יזום של ראיונות לתקשורת העולמית בהם מבליט הרצוג את הרגיעה הביטחונית והשקט הקיים בגבולות הצפון.

לדברי שר התיירות, יצחק הרצוג: "המשרד פועל בכל המישורים כדי לצאת מהמכה הקשה שספגה תעשיית התיירות עקב המלחמה ואשר ממשיכה לתת אותותיה. מבצעי הפרסום והשיווק ברחבי העולם הינם נדבך ראשון לפעולות שיווק בהיקף של כ- 150,000 מיליון שקל המתוכננות לשנת 2007. אני תומך בעמדת ראשי הענף לתגבור התקציב לשיווק ישראל במדינות העולם וקורא להם להמתין להימנע בשלב זה מנקיטת צעדים ובהם פיטורי עובדים".

לדברי מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ: "כדי ליצור רצף בשיווקה של ישראל בעולם הצענו לאוצר לחתום עם המשרד על הסכם תלת שנתי בתחום השיווק בגובה של 50 מליון דולר לשנה. הסכם מסוג זה, יאפשר מימוש תוכניות שיווק ארוכות טווח, עבודה יציבה מול שווקים וספקים ומניעת מצב של העדר מימון לפעולות שיווק בעיתות משבר, הנובעות עקב שיטת התקצוב הקיימת בישראל".

מסוף המלחמה ועד לתחילת חג הסוכות ביקרו בארץ 82 משלחות צליינים וקבוצות סיטונאים מרחבי העולם (אירופה, ארה"ב קנדה, פיליפינים, אוסטרליה ועוד) ובמשרד התיירות נרשמו בקשות לתמיכה בכ- 50 משלחות נוספות עד לסוף 2006. בנוסף ארח משרד התיירות מאז תום המלחמה ועד היום כ- 50 עיתונאים, מרביתם מצפ' אמריקה ואירופה ועד סוף השנה צפויים להגיע כ- 60 עיתונאים נוספים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה