ראש השנה: גידול של 13% ב"גיהוץ" כרטיסי ישראכרט

זאת בהשוואה לחודש ספטמבר אשתקד; שיא הקניות נרשם בענף המזון - זינוק של 65% יומיים לפני ערב החג; בתי העסק בצפון רשמו גידול של 14% הגבוה ב-1.5% מהתקופה המקבילה אשתקד
דותן לוי |

מנכ"ל תשלובת ישראכרט, חיים קרופסקי מציג היום את סיכום נתוני הצריכה לחודש ספטמבר, וסיכום הקניות לראש השנה.

לדברי קרופסקי: "בחודש ספטמבר 2006 המאופיין בקניות לחג ובגידולים מרשימים במרבית ענפי הצריכה הפרטית, גדל מחזור הקניות בכ-13% בהשוואה לחודש ספטמבר אשתקד. הגידול נובע מעליה במרבית ענפי הצריכה ומעיד על המשך מגמה חיובית בצריכה הפרטית"

עוד ציין קרופסקי כי: "הגידול של 13% במחזור בחודש ספטמבר דומה לגידול במחזור בתקופת טרום המלחמה ומעיד על כך שחזרנו למתווה של הצמיחה. "נתון מעניין נוסף מתייחס לבתי עסק באזור הצפון - אשר רשמו בספטמבר 2006 גידול גבוה מקצב הגידול שלהם לפני המלחמה". מחזורי הקניות לקראת החג נבחנו בענפים הבאים: תיירות ונופש, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, תכשיטים ושעונים , מכוני יופי וקוסמטיקה , מתנות, צעצועים, כלי בית ומיטה, פארמה, רהיטים , D.I.Y , הלבשה והנעלה, ספרים קלטות ודיסקים, משתלות, כל בו, מעדניות ומכולות וסופרמרקטים.

הקניות לקראת חג ראש השנה הוגדרו כתקופה של שבועיים לפני החג ,כולל ערב החג. במהלך התקופה גדל מחזור הקניות בכרטיסי התשלובת בענפים המתייחסים לחג בכ-12% בהשוואה לשבועיים שקדמו לראש השנה אשתקד. הגדול במחזור נובע הן מעלייה של 6% במספר העסקאות והן מעלייה של 6% בסכום העסקה הממוצעת.

בקרב בתי העסק בצפון המשיכה ההתאוששות גם בחודש ספטמבר, עם גידול מחזור הקניות בקרב בתי עסק באזור הצפון בכ-14% מול חודש מקביל אשתקד גידול זה גבוה בפער של 1.5% משיעור הגידול במחזור באותה תקופה בקרב יתר בתי העסק.

בתחום כלי הבית הובילו חמישה ישובים את היקפי הקניות בשבועיים שקדמו לחג בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה אשתקד: אשקלון (36%), ראש העין (33%), אשדוד (24%), בת ים (24%) וחולון (20%).

ענפי התרבות בידור ופנאי רשמו גידול של 18% בחודש ספטמבר 2006 בהשוואה לחודש מקביל אשתקד. גידולים אלה נבעו מעלייה של 19% במספר העסקאות מול ירידה של 1% בסכום העסקה .

בענף התיירות והנופש נרשם גידול של 6% בחודש ספטמבר 2006 בהשוואה לחודש מקביל אשתקד. הגידול במחזור נובע מעלייה של 10% במספר העסקאות מול ירידה של 4% בסכום העסקה.

וכמקובל בתקופת החגים, מהווה המזון מרכיב עיקרי בקרב עמינו רשמו גידול של 13% בחודש ספטמבר 2006 בהשוואה לחודש מקביל אשתקד. הגידול במחזור נובע הן מעלייה של 9% במספר העסקאות והן מעלייה של 3% בסכום העסקה, (בחודש ספטמבר בהשוואה לחודש ספטמבר אשתקד).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה