חברות הביטוח השקיעו 3.5 מיליארד דולר בחו"ל ב-2005
התגברה מגמת ההשקעות בחו"ל. מנתוני האוצר המתפרסמים היום עולה כי חברות הביטוח הזניקו את סך ההשקעות שלהם בשוק הגלובלי בשיעור חד בחודש ספטמבר. בעוד שבחודש דצמבר 2004 החזיקו חברות הביטוח כ-10% מנכסיהם באפיקי השקעה בחו"ל בלבד, הרי שבמהלך התקופה עד לחודש ספטמבר 2005 חל גידול של כ-37% בשיעור האחזקה, והחברות החזיקו כ-13.7% מסך הנכסים שלהם באפיקי חו"ל.
הגידול באחזקות היה עקבי במהלך כל התקופה. עיקר הכסף עבר להשקעות במניות ובאג"ח, אך גם באפיקי קרנות הנאמנות, קרנות ההשקעה ופקדונות אחרים נרשם גידול בהשקעות.
מהנתונים עולה כי בחודש דצמבר 2004 החזיקו חברות הביטוח כ- 5.8 מיליארד שקל באפיקי השקעה בחו"ל ואילו בחודש ספטמבר 2005 החזיקו החברות כ-9.4 מיליארד שקל. במהלך החודשים הנ"ל הגדילו החברות את החזקותיהן בחו"ל בכ-3.6 מיליארד שקל, סכום המהווה גידול של כ-61.5% באחזקות בחו"ל.
כאמור, במהלך השנה חלה תפנית באחזקות אג"ח ומניות בקרב חברות הביטוח, בחודש דצמבר 2004 שיעור האחזקה של החברות באג"ח היה הגבוה ביותר ועמד על כ-34.8%, בעוד ששיעור האחזקה במניות עמד על כ-30.3% מסך ההשקעות בחו"ל.
בעוד שעד סוף ספטמבר 2005, שיעור האחזקה באג"ח מסך ההשקעות בחו"ל ירד בכ-15% לשיעור אחזקה של כ-29.4%, ואילו שיעור האחזקות במניות חו"ל עלה ב-20% לשיעור אחזקה של כ-36.3%, השיעור הגבוה ביותר.
אחוז האחזקה בקרנות נאמנות, שהיווה 32.3% מסך ההשקעות בחו"ל ירד בכ-17%, לרמה של 26.7% בין דצמבר 2004 ועד ספטמבר 2005 ואילו שיעור האחזקה בקרנות השקעה עלה בכ- 182%, מאחזקה של כ-2.7% בדצמבר 2004 לשיעור אחזקה של כ- 7.6% בספטמבר 2005 מסך הנכסים המושקעים בחו"ל.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
