AIG: זינוק של 39% ברווח במחצית - 18.3 מיליון שקל

אך ברבעון השני נרשמה יציבות ברווחים: 7.3 מיליון שקל, מול 7.2 מיליון שקל במקביל. הרווח מביטוח כללי גדל ב-20% והסתכם ב-25.4 מיליון שקל
חזי שטרנליכט |

חברת הביטוח AIG ביטוח זהב דיווחה היום כי סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2005 בזינוק של 39% ברווח נקי שהסתכם בסך 18.3 מיליון שקל לעומת העת המקבילה. עם זאת ברבעון השני עצמו נרשמה יציבות והרווח עלה ל-7.3 מיליון שקל מול 7.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הרווח מביטוח כללי גדל ב-20% והסתכם ב-25.4 מיליון שקל לעומת 21.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2004. סה"כ ההכנסות מדמי ביטוח הסתכמו בכ–222.4 מיליון שקל לעומת 206.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2004, גידול של כ-8%.הרווח מביטוח חיים הסתכם ב–1.7 מיליון שקל לעומת רווח בסך 600 אלף שקל במחצית הראשונה של שנת 2004.

מנכ"ל AIG ביטוח זהב, חווה פרידמן-שפירא, מסרה כי , הגידול ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה נובע בעיקרו משיפור ניכר בהכנסות מהשקעות ומשמירה על התוצאות החיתומיות הטובות הנובעות מהצלחת החברה להקפיד על מדיניות חיתום זהירה ועל שיעור נמוך ביחס ההוצאות מדמי הביטוח. נכון ל-30 ביוני 2005 קיים בחברה עודף של 64.8 מיליון שקל בהון העצמי לעומת הנדרש לפי תקנות הפיקוח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.