שירי וקס GotFriends
צילום: עדו לביא

בכמה עלה השכר בהייטק ובאיזה תפקיד מרוויחים הכי הרבה?

מי הם שיאני השכר בקרב התפקידים השונים בהייטק, כמה מרוויח עובד ממוצע ואיפה נפתחות הכי הרבה משרות?

רוי שיינמן | (11)
נושאים בכתבה הייטק שכר בהייטק

GotFriends, חברת ההשמה להייטק, מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2025 ומדווחת על נתוני השכר בקרב העובדים בתעשייה. לפי הנתונים של חברת  GotFriends, התחומים המובילים בגיוס עובדים בהייטק ברבעון הראשון של 2025 הם: 29% מהמשרות שנפתחו הרבעון הן בעולמות ה-Security, 15% מהמשרות שנפתחו הרבעון הן בתחום ה-AI, 13% מהמשרות שנפתחו הרבעון הן מתחום ה-Fintech ו-9% מהמשרות שנפתחו הרבעון בתחום ה-Ad-Tech.

 

בנוסף, נרשמה ברבעון הראשון של 2025 עליה של 3% בשכר הממוצע לתפקידים טכנולוגיים בקרב סניורים בעלי 5 שנות ניסיון ומעלה שעמד על 38,183 שקל לחודש, לעומת 37,071 שקל לחודש בשנת 2024.




בין המקצועות שבהם נרשמה עליה בשכר הממוצע ברבעון הראשון של 2025:

שיאני השכר ברבעון הראשון של 2025 נותרו תפקידי מנהלי פיתוח וראשי צוותים עם שכר חודשי ממוצע העומד על 51,258 שקל, לעומת 46,815 שקל (עלייה של 9%).

תפקידי תוכניתני C/C++ רשמו עליית שכר גבוהה של 10% כשהרוויחו ברבעון הראשון של 2025 שכר חודשי של 43,218 שקל, לעומת 39,242 שקל בשנת 2024.

תפקידי מנהלי מוצר רשמו אף הם עליית שכר גבוהה של 10% כשהרוויחו ברבעון הראשון של 2025 שכר חודשי של 41,525 שקל, לעומת 37,878 שקל בשנת 2024.

חוקרי אבטחת מידע רשמו עליה של 5% בשכר החודשי ברבעון הראשון של 2025 שעמד על 47,204 שקל לעומת 45,012 שקל בשנת 2024.

קיראו עוד ב"קריירה"

מהנדסי אלגוריתמים רשמו עליה של 5% בשכר החודשי ברבעון הראשון של 2025 שעמד על 45,259 שקל לעומת 43,118 שקל בשנת 2024.

תפקידי תוכניתני Python רשמו ברבעון הראשון של 2025 עליית שכר יפה של 6% לשכר חודשי של 43,689 שקל לעומת 41,044 שקל בשנת 2024 ובתפקידי Data Analyst נרשמה עליית שכר של 4% ל-27,430 שקל בחודש לעומת 26,375 שקל בשנת 2024.

ברבעון הראשון של 2025 נרשמה גם עליית שכר של 3% בקרב בוגרים מצטיינים ששכרם הממוצע לחודש עמד על 17,500 שקל.

 

פערי השכר בין גברים לנשים בענף ההייטק הישראלי הצטמצמו ב-3% ועומדים על 8% כשהשכר הממוצע לגבר עומד על 40,657 שקל לעומת 37,647 שקל השכר החודשי לנשים.

 

לגבי נושא העבודה ההיברדית בענף ההייטק בישראל ניתן לראות כי 56% מהמשרות מציעות 2 ימי עבודה מהבית, 18% מהחברות מציעות יום עבודה אחד מהבית, 14% מהחברות מציעות 3 ימי עבודה מהבית ו-10% מהחברות מציעות עבודה מהמשרד בלבד, בעיקר חברות בעולמות ה-AI, Gaming  ו- Security.


 על אף העליות בשכר, נתוני הלמ"ס מצביעים על קיפאון במספר המשרות בענף. בינואר 2025 נרשמו כ-400.2 אלף משרות שכיר בהייטק - ירידה קלה של 0.5% לעומת דצמבר 2024, ועלייה מזערית של 0.2% בלבד לעומת ינואר אשתקד. למעשה, חלקו של ההייטק מכלל המשרות במשק נותר יציב על 9.8%. המשמעות היא שהשוק אומנם מתחזק בשכר, אך אינו מייצר מקומות עבודה חדשים בקצב משמעותי, ייתכן בשל מגמות של התייעלות או קשיים בגיוס הון חדש.


שכר של פי 3 מעובד ממוצע במשק

השכר הממוצע למשרת שכיר במשק בינואר הגיע ל-13,419 שקל - עלייה של 2.2% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה (13,127 שקל), כך שבהייטק כאמור עובד עם מעל 5 שנות ניסיון מרוויח כ-38 אלף שקל. כשמנכים את השפעת האינפלציה (מדד המחירים לצרכן), השכר הריאלי דווקא ירד, השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים עמד על 11,029 שקל, ירידה של 1.5% לעומת ינואר 2024. המשמעות היא שלמרות עלייה נומינלית בשכר, כוח הקנייה של השכירים נשחק בשל עליית המחירים.



"הרבעון הראשון של 2025 מביא עמו רוח אופטימית לשוק ההייטק הישראלי – אנחנו רואים עלייה של 3% בשכר הממוצע ומגמה ברורה של התאוששות בגיוסים, למרות הטלטלות שעדיין ניכרות בארה״ב", מסרה שירי וקס, מנכ"לית GotFriends. "לצד ירידות בשווי החברות האמריקאיות ופיטורים מתוקשרים, כאן בישראל נרשמו אקזיטים חסרי תקדים. המגמות האלה ממחישות שוב עד כמה ההון האנושי שלנו הוא הנכס האמיתי – מה שמבדל את ההייטק הישראלי בזכות החדשנות, היצירתיות והיכולת לבצע ברגע האמת. אם נמשיך להשקיע באנשים, נוכל לצלוח כל אתגר ולהמשיך להוביל את התעשייה העולמית".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יפתח 25/04/2025 12:30
    הגב לתגובה זו
    מדובר במשכורות גבוהותאך צריך לזכור שגם יש מסלא נמוך עליהם כך שהנטו לחיסכון קטן בהרבה ורק חלקמאוד קטן מהאוכלוסיה עובד שם.וגם משרתו לא מובטחת ויכולים לפטראותו בכל רגע נתון
  • 8.
    אנונימי 21/04/2025 18:39
    הגב לתגובה זו
    אולי במקום לעשות שכר ממוצע של גברים ונשים תעשו שכר ממוצע שעתי לגברים ונשים נשים מרוויחות פחות אבל באופן כללי נשים גם עובדות פחות. מספיק עם ההתקרבנות
  • 7.
    אנונימי 21/04/2025 01:51
    הגב לתגובה זו
    יוצאים לפי הערכות רשמיות 40 הייטקיסטים את המדינה ולא חוזרים גם לאחר שנה מיום היציאה. בספרים זה נראה יורד. מעניין למה זה קורה ישראל בעוד 30 שנה מיקס של ארגנטינה ודרום אפריקה. בהצלחה לכולם.
  • 6.
    אנונימי 21/04/2025 00:41
    הגב לתגובה זו
    מנהלי לקוחות בחברות תוכנה גלובליות מיקרוסופט גוגל סיילספורס וכד מרוויחים מעל למליון שח בשנה בקל. זה המקצוע הכי רווחי בהייטק.
  • 5.
    אנונימי 20/04/2025 19:08
    הגב לתגובה זו
    RSU מכפיל את השכר שבטבלה לפחות. הנתונים חסרים ולא משקללים את השכר המלא שגבוה בהרבה.
  • 4.
    מה עם מהנדס אוטומציה (ל"ת)
    אנונימי 20/04/2025 17:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ff 20/04/2025 14:40
    הגב לתגובה זו
    fake data
  • לאיזה כיוון (ל"ת)
    אנונימי 20/04/2025 19:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימיאפללו 20/04/2025 14:29
    הגב לתגובה זו
    מרביח 60000 שח לחודש אני מלגזן
  • 1.
    ברוטו 20 20/04/2025 14:16
    הגב לתגובה זו
    יותר חשוב כמה מצליחים לחסוך בחודש ומה כוח הקנייה.מעדיף להשתכר פחות ולעבוד פחות במדינה בה כוח הקנייה שלי חזק יותר.ברכות למדינה על עושק מיסים יעיל בתמורה לכלום ושום דבר.
  • טוס לניגריה שמאלני רקוב ובכיין (ל"ת)
    מנכל בהייטק 10/05/2025 18:31
    הגב לתגובה זו
עובד עם AI קרדיט: גרוקעובד עם AI קרדיט: גרוק

איך להפוך את ה-Chat GPT לכלי חכם באמת? מדריך

מדריך: איך אפשר להפוך את הבינה המלאכותית לכלי עבודה יעיל, ממוקד ואישי יותר ואיך המתחרות של ה-Chat GPT עומדות מולו?


הדס ברטל |

כולנו כבר התחלנו לעבוד באופן כלשהו עם ה-AI, בין אם שהשתמשנו בו בעבודה, השתעשענו איתו ועם היכולות שלו בשעות הפנאי או שהפכנו אותו לחלק קבוע בשגרת היומיום שלנו למטרות שונות. הכלי הפופולרי ביותר הוא כמובן ה-ChatGPT שבשנה אחת הפך לאחד הכלים הנפוצים בעולם העבודה והאקדמיה, אבל רבים מהמשתמשים עדיין מנצלים רק חלק קטן מהפוטנציאל שלו. במצבו הבסיסי, הכלי אמנם מספק תשובות מדויקות למדי, אך הוא מגיב לפי ההקשר של כל שאלה ולא לפי האדם שמולו. כלומר, הוא לא באמת "מכיר" את המשתמש אלא מגיב לפי ניחוש ורוב הזמן מנסה לרצות את המשתמש במקום לתת תשובות אובייקטיביות. אז איך אפשר לשנות זאת? 

1 # התאמה אישית

יש להשתמש בתוכנת ההתאמה האישית (Custom Instructions) המאפשרת לבנות שפה קבועה בין המשתמש לבין ה-AI. היא מאפשרת להורות ל-ChatGPT מה הוא צריך לדעת עליכם ואיך לענות לכם. בין אם בניסוחים תמציתיים, או בניתוחים כלכליים ארוכים, ואם בשפה פורמלית או בשפה חופשית. למעשה צריך להגדיר איך מתנהל השיח עם ה-AI, מה שיכול לייתר את הצורך להסביר בכל פעם מחדש את סגנון התשובות שאנחנו רוצים ממנו.

כך למשל, אנליסט פיננסי יכול להורות לכלי להשיב רק במבנה של טבלת נתונים והשוואות, בעוד עיתונאי יכול לבקש ניסוחים דומים לאלה של כלי תקשורת כלכליים. או למשל מי שעוסק במחקר או הוראה יכול לבקש ש-ChatGPT ישאל שאלות מנחות במקום לתת תשובות מלאות, כדי לעודד חשיבה עצמאית.

חשוב לזכור שגם כאשר הכלי פועל תחת הנחיות מותאמות, הוא לא תמיד שומר על אחידות מוחלטת. לעיתים הוא "גולש" לסגנון אחר או מתעלם מהעדפה שהוגדרה. הסיבה היא שמדובר במערכת דינמית הלומדת תוך כדי שימוש. לכן מומלץ לתקן אותה בזמן אמת, להזכיר את ההנחיות ולחדד את הגבולות. במילים אחרות, ההתאמה האישית אינה פעולה חד פעמית, אלא תהליך מתמשך של fine-tuning בין המשתמש למכונה.

2 # פרטיות

אחת הסוגיות שמעסיקות כיום את המשתמשים, ובעיקר ארגונים, תאגידים וחברות, היא עד כמה ניתן לשלוט במידע. ChatGPT מאפשר לנו לבחור אם לשתף את השיחות לצורך שיפור המודל או להשבית לחלוטין את האפשרות הזאת. משתמשים ארגוניים, כמו לקוחות של ChatGPT Team או Enterprise, נהנים כברירת מחדל ממדיניות פרטיות מחמירה יותר כאשר השיחות שלהם אינן משמשות לאימון המערכת.

אילוסטרציה ליחסי עבודה עם AI. קרדיט: גרוקאילוסטרציה ליחסי עבודה עם AI. קרדיט: גרוק

מה קורה כשהבוס הוא בוט? גופי ענק החלו לאפשר הערכת ביצועים עם AI

ג'יי פי מורגן, מטא ומיקרוסופט מאפשרות למנהלים להסתמך על בינה מלאכותית בכתיבת הערכות ביצועים; מצד אחד ישנו חסכון בזמן, ניתוח נתונים רחב והפחתת הטיות, אך מהצד השני גובר החשש לאובדן המגע האנושי והאיזון בין טכנולוגיה לשיקול דעת אנושי נעשה שביר מאי פעם

רן קידר |

השימוש בבינה מלאכותית בתהליכי עבודה כבר מזמן אינו חדש, אך בחודשים האחרונים נכנסת הטכנולוגיה לאחד התחומים הרגישים ביותר בניהול עובדים: הערכות ביצועים. מה שהחל ככלי עזר לארגון נתונים ולבדיקת מסמכים הופך במהירות לכלי מרכזי בכתיבת הביקורות השנתיות — ובמקרים מסוימים, המידע שהמערכת קוראת ומסכמת אף גדול פי כמה מזה שמנהל בשר ודם יכול להשתלט עליו בזמן סביר.

אחת הדוגמאות הבולטות מגיעה מבנק ההשקעות הענק JPMorgan Chase, שהודיע כי הוא מאפשר למנהלים להיעזר בצ'טבוט פנימי המבוסס על LLM לצורך כתיבת טיוטות של סקירות ביצועים. ההנחיות בארגון ברורות: ה-AI יכול לסייע בניסוח ובהפקת מסקנות, אך אינו רשאי לקבוע דירוגים, לקבוע שכר או להשפיע על קידומים. הבנק מדגיש כי הכלי הוא נקודת פתיחה בלבד וכי הוא "אינו תחליף לשיקול דעת אנושי".

הגישה הזו מייצגת מגמה רחבה יותר. מטא, למשל, מאפשרת לעובדים להשתמש בבוט הפנימי שלה — Metamate — כדי לנסח תיאורי הישגים לקראת סוף השנה. עובדים במטה החברה דיווחו כי הבוט מסוגל לאסוף מידע מהמסמכים, מהצ’טים וממערכות המעקב הפנימיות ולספק סיכום מקצועי ומנומק. אך לא כולם מרוצים: חלק מהעובדים טוענים שהבוט מתקשה להבין הקשר עמוק, ולעיתים מייצר ניסוחים שטחיים או כאלה שאינם משקפים את מורכבות העבודה.

עם זאת, לא כל העובדים סומכים על הכלי, וחלקם מרגישים כי יש צורך להצליב את תוצרי ה-AI עם מסקנות אנושיות. העובדים חוששים לאבד שליטה על האופן שבו עבודתם מוצגת, במיוחד כאשר מנהלים עסוקים מסתמכים יותר מדי על הטכנולוגיה.

גם מיקרוסופט דוחפת את עובדיה להשתמש יותר בכלי הבינה המלאכותית הפנימיים, ובחלק מהמחלקות השימוש ב-AI כבר הפך לקריטריון רשמי בתהליך ההערכה. מזכר פנימי שנחשף דיווח כי "השימוש בבינה מלאכותית אינו רשות, אלא חובה", ובחברה רמזו כי התנהלות לא מותאמת לעידן הטכנולוגי עשויה להשפיע על הערכת העובד.