סקייוול
צילום: עמית אגרונוב

סקייוול מאריכה את האחריות ל-200 אלף ק״מ

החל מהיום, האחריות תעמוד על 8 שנים או 200 אלף ק״מ (במקום 150 אלף ק״מ עד כה); הרחבת האחריות הינה ללא עלות ותחול על לקוחות קיימים וחדשים
דור עצמון |
נושאים בכתבה רכב חשמלי

קבוצת כדורי, יבואנית מותג הפרימיום חשמלי SKYWELL מאריכה את תוקף האחריות של גרסאות דגם הפרימיום ET5: ה-XR86 בעלת הסוללה הגדולה ביותר בקטגוריה של דגם ה-SUV וגרסת LR72. החל מהיום, האחריות תעמוד על 8 שנים או 200 אלף ק״מ (במקום 150 אלף ק״מ עד כה). הרחבת האחריות הינה ללא עלות ותחול על לקוחות קיימים וחדשים.

SKYWELL הינה חברת בת של קונצרן הענק הטכנולוגי Skyworth, מהיצרנים הגדולים ביותר בסין ומיצרני הרכב הבודדים בעלי היכולת לייצר את הסוללות לעצמם וליצרנים נוספים.

הארכת האחריות הינה חלק מצעדי היצרן להגדרת ישראל כשוק אסטרטגי עולמי וכראש חץ לחדירת SKYWELL לשווקים נוספים. מותג SKYWELL משווק כבר היום בלמעלה מ-50 מדינות בעולם וחזון היצרן הוא לייצר מיליון מכוניות ב-2030 ולהפוך לאחת מעשרת יצרני הרכב החשמלי הגדולים בעולם. תחת אסטרטגיה זו תשיק היצרנית בשנה הקרובה 3 דגמים נוספים בסגמנטים שונים. הדגם הראשון אמור להיחשף בתערוכת פריז הקרובה ולהתבסס על מכונית הקונספט SKYHOME המרהיבה אשר הוצגה בתערוכת בייג'ינג האחרונה.

כאמור, מעתה, תהפוך SKYWELL גם למי שמעניקה את תקופת האחריות הארוכה ביותר בקטגוריה, 8 שנים או 200 אלף ק״מ, ללקוחות חדשים או קיימים, ללא כל עלות. האחריות עד כה עמדה על 8 שנים או 150 אלף ק״מ, ו-SKYWELL היא היחידה המרחיבה את האחריות למשך הזמן הארוך ביותר. מהלך המעיד על אמינות הסוללה ויסייע בשימור מעמד הרכב בשוק היד שנייה. ראוי לציין כי בשונה מהמקובל כי חברת SKYWELL לא מגבילה את אופן הטעינה, קצב הטעינה ואחוז הטעינה.

דגם הפרימיום ET5 מגיע עם אבזור נדיב במיוחד הכולל בין היתר: קוקפיט דיגיטלי מלא של תא הנהג הכולל לוח מחוונים דיגיטלי במידה נדיבה של 12.3 אינץ' ובנוסף מסך מגע ענק בגודל 12.8 אינץ'. גג שמש פנורמי נפתח ומוצל הגדול בקטגוריה, דלת תא מטען חשמלית, 22 תאי אחסון, נפח תא המטען 467 ליטרים ומושבים קדמיים חשמליים עם 3 זכרונות, הכוללים חימום ואוורור וכן מצב לינה. תאורת לייזר משולבת LED (למעט פנסי ערפל אחוריים), בקרת אקלים מתקדמת עם מסנן חלקיקים ברמת N95, סייען חנייה אוטומטי בניצב ובמקביל ומצלמת 'מעוף הציפור'.

מעוז אלמגור, מנהל פעילות SKYWELL בישראל: "זהו צעד נוסף הנובע מהגדרת ישראל כשוק אסטרטגי עולמי מועדף, מעוצמתו של היצרן והשותפות ההדוקה עם קבוצת כדורי. לצד עלויות האחזקה הנמוכות ושגרת הטיפולים המחייבת טיפול פעם בשנתיים או 40 אלף ק"מ בלבד, אין לנו ספק כי הדבר גם יעניק בטחון ללקוחות היד שנייה של הרכב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?