סקייוול מאריכה את האחריות ל-200 אלף ק״מ
קבוצת כדורי, יבואנית מותג הפרימיום חשמלי SKYWELL מאריכה את תוקף האחריות של גרסאות דגם הפרימיום ET5: ה-XR86 בעלת הסוללה הגדולה ביותר בקטגוריה של דגם ה-SUV וגרסת LR72. החל מהיום, האחריות תעמוד על 8 שנים או 200 אלף ק״מ (במקום 150 אלף ק״מ עד כה). הרחבת האחריות הינה ללא עלות ותחול על לקוחות קיימים וחדשים.
SKYWELL הינה חברת בת של קונצרן הענק הטכנולוגי Skyworth, מהיצרנים הגדולים ביותר בסין ומיצרני הרכב הבודדים בעלי היכולת לייצר את הסוללות לעצמם וליצרנים נוספים.
הארכת האחריות הינה חלק מצעדי היצרן להגדרת ישראל כשוק אסטרטגי עולמי וכראש חץ לחדירת SKYWELL לשווקים נוספים. מותג SKYWELL משווק כבר היום בלמעלה מ-50 מדינות בעולם וחזון היצרן הוא לייצר מיליון מכוניות ב-2030 ולהפוך לאחת מעשרת יצרני הרכב החשמלי הגדולים בעולם. תחת אסטרטגיה זו תשיק היצרנית בשנה הקרובה 3 דגמים נוספים בסגמנטים שונים. הדגם הראשון אמור להיחשף בתערוכת פריז הקרובה ולהתבסס על מכונית הקונספט SKYHOME המרהיבה אשר הוצגה בתערוכת בייג'ינג האחרונה.
כאמור, מעתה, תהפוך SKYWELL גם למי שמעניקה את תקופת האחריות הארוכה ביותר בקטגוריה, 8 שנים או 200 אלף ק״מ, ללקוחות חדשים או קיימים, ללא כל עלות. האחריות עד כה עמדה על 8 שנים או 150 אלף ק״מ, ו-SKYWELL היא היחידה המרחיבה את האחריות למשך הזמן הארוך ביותר. מהלך המעיד על אמינות הסוללה ויסייע בשימור מעמד הרכב בשוק היד שנייה. ראוי לציין כי בשונה מהמקובל כי חברת SKYWELL לא מגבילה את אופן הטעינה, קצב הטעינה ואחוז הטעינה.
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דגם הפרימיום ET5 מגיע עם אבזור נדיב במיוחד הכולל בין היתר: קוקפיט דיגיטלי מלא של תא הנהג הכולל לוח מחוונים דיגיטלי במידה נדיבה של 12.3 אינץ' ובנוסף מסך מגע ענק בגודל 12.8 אינץ'. גג שמש פנורמי נפתח ומוצל הגדול בקטגוריה, דלת תא מטען חשמלית, 22 תאי אחסון, נפח תא המטען 467 ליטרים ומושבים קדמיים חשמליים עם 3 זכרונות, הכוללים חימום ואוורור וכן מצב לינה. תאורת לייזר משולבת LED (למעט פנסי ערפל אחוריים), בקרת אקלים מתקדמת עם מסנן חלקיקים ברמת N95, סייען חנייה אוטומטי בניצב ובמקביל ומצלמת 'מעוף הציפור'.
מעוז אלמגור, מנהל פעילות SKYWELL בישראל: "זהו צעד נוסף הנובע מהגדרת ישראל כשוק אסטרטגי עולמי מועדף, מעוצמתו של היצרן והשותפות ההדוקה עם קבוצת כדורי. לצד עלויות האחזקה הנמוכות ושגרת הטיפולים המחייבת טיפול פעם בשנתיים או 40 אלף ק"מ בלבד, אין לנו ספק כי הדבר גם יעניק בטחון ללקוחות היד שנייה של הרכב".
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
