אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן
דוחות

אלקטריאון: הכנסות של 6 מיליון שקל; הפסד תפעולי של 22 מיליון שקל

החברה דיווחה על זינוק של פי 3 בהכנסות; ההפסד הנקי כ-20.5 מיליון שקל
רוי שיינמן | (4)

אלקטריאון אלקטריאון 0.23% העוסקת בפיתוח טכנולוגית הכביש החשמלי עבור רכבים חשמליים דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי - ההכנסות הסתכמו בכ-6 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של פי 3. הרווח הגולמי הסתכם במיליון שקל (17.3% מההכנסות) לעומת 300 אלף שקל (14.5% מההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של פי 3.5.

ההפסד התפעולי הסתכם ב-22 מיליון שקל לעומת 20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 7%. ההפסד הנקי הסתכם ב-20.5 מיליון שקל לעומת 21.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 5%.

בחודש שעבר הודיעה החברה כי השלימה את הפרויקט מול אפיקים בראש העין. הפרויקט כולל רציף טעינה אלחוטית במסוף אוטובוסים ציבוריים. בחברה טענו כי "למיטב ידיעתם מדובר, בטרמינל הראשון מסוגו בעולם, אשר מאפשר טעינה אלחוטית של אוטובוסים חשמליים לאורך כל שעות היום והלילה", ואשר צפוי לשרת את הציבור הרחב כחלק משירותי התחבורה הציבורית הסדירים. במסגרת הפרויקט החברה תכיר בהכנסה בסך של כ-5.8 מיליון שקל ב-2023 כאשר יתרת התשלום לו זכאית החברה בגין הפרויקט, כ-700 אלף שקל תשולם לאורך תקופת מתן שירותי התוכנה, התפעול והתחזוקה.

בחודש ספטמבר דיווחה החברה על כניסה ראשונה לשוק הסיני וחתימה על מזכר הבנות מול חברת SITEC. במסגרת מזכר ההבנות, הסכימו הצדדים על הקמתו של "כביש חשמלי" בפארק התעשייה של SITEC בעיר ג'ינאן במחוז שאנדונג, במהלך שנת 2024, אשר יכלול מקטע של טעינה דינאמית ומתחם של טעינה סטטית, ואשר ישמש כמסלול הנסיעה של שאטל להסעת עובדים ברחבי פארק התעשייה. ההכנסה הצפויה לחברה בקשר עם הפרויקט עומדת על כ-2.2 מיליון שקל. בנוסף, סיכמו הצדדים כי הפרויקט יכלול אינטגרציה מלאה של מערכת הטעינה אלחוטית של החברה עם אוטובוסים של יצרנית אוטובוסים חשמליים מובילה בסין.

בנוגע להשפעת מלחמת חרבות ברזל על החברה, היא ציינה כי נכון למועד אישור הדוח, להערכת הנהלת החברה כי למלחמה אין השפעה מהותית על פעילות החברה. החברה ציינה כי מצבת כח האדם בחברה אשר גויסה לשירות מילואים עמדה לכל היותר על כ-15% מעובדי החברה, אולם גיוס זה הביא האטה מסוימת בקצב שריפת המזומנים המיועדים לשכר עובדים, בעוד שביתר התחומים לא חלה האטה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יהודי גאה 26/12/2023 12:47
    הגב לתגובה זו
    מניה עם סיכון ענק כגודל הסיכון כך פונטציאל הרווח בחזירות. כך שכסף מיותר בהחלט הייתי משקיע בחברה.
  • 2.
    מ. כהן 26/12/2023 12:41
    הגב לתגובה זו
    ולא להאמין, איך חברה עם הכנסות של מיליונים בודדים, והפסד של עשרות מיליונים, נסחרת ב קרוב למיליארד שקל.
  • dw 26/12/2023 13:43
    הגב לתגובה זו
    אחרי מסוף ראש העין, ורידינג ת"א, יכולים להגיע עוד מאות פרוייקטים של מסופי אוטובוסים ברחבי העולם. כל ישראל זה יתוש, והיא לבדה יכולה להזמין הרבה מסופים אבל אם ישכפלו את זה גם לארהב ואירופה? זה יכול להיות וואו, עוד לפני החלום של הכביש החשמלי. יש להם חלום להפוך למובילאיי 2. זו נמכרה לאינטל לפי 15B$. אלקטריאון כיום נסחרת לפי כמה מאות M$ ויכולה להוות קנדידט נחשק בנאסדק (מעריך שיצטרכו כמה פרויקטים בארהב בשביל זה, כי אמריקאים מתעניינים קודם כל ב... אמריקאים). נגיד הנפקה לפי מיליארד דולר? כלומר יש פוטנציאל לאפסייד משמעותי, כמו גם, נכון, סיכון לדאונסייד משמעותי. זה לגמרי נייר מסוכן.
  • 1.
    dw 26/12/2023 12:25
    הגב לתגובה זו
    זה לא מופיע ב PR של אלקטריאון אך כן מופיע בפרסומים הקשורים לחדרה וקיסריה. מוזמנים לגגל. יש סיבה מדוע לא מזכירים גם את זה? (אולי כי זה פרויקט קטנטן? )
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס -0.62%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.