מלם תים: הכנסות של 706 מיליון שקל; הרווח הנקי צנח ב-43%
מלם תים מלם תים 0.33% העוסקת בשיווק, אחזקה ומתן שרותי מחשב, ובאספקת תוכנה מדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי. ההכנסות הסתכמו ב-706 מיליון שקל לעומת הכנסות של 715 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 1.3%. הרווח הגולמי הסתכם ב-83.4 מיליון שקל (11.8% מההכנסות) לעומת 90.5 מיליון שקל ברבעון (12.6% מההכנסות) המקביל - ירידה של 8%.
הרווח התפעולי ירד ב-15% והסתכם ב-34.1 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח הנקי רשם ירידה של 43% כאשר הסתכם ב-10.1 מיליון שקל לעומת 17.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות מגזר תוכנה, פרויקטים ופתרונות עסקיים רשם עליה של כ-12% כאשר ההכנסות במגזר הסתכמו ברבעון השלישי ב- 318.3 מיליון שקל.
לדברי החברה, עיקר הירידה בהכנסות נבע ממגזר תשתיות חומרה וענן אשר הושפע בעיקר מקיטון בביקושים במכירות חומרה ומהכנסות חריגות בתחום החומרה ברבעון השלישי של שנת 2022 כתוצאה משחרור בעיית האספקה שאפיין את התחום בשנים 2021-2022, כמו גם, מעליה בשער החליפין הממוצע של הדולר ארה"ב (עליה של כ- 10.2% של שער החליפין הממוצע בתקופת הדוח בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד).
ההכנסות במגזר תשתיות חומרה ופתרונות ענן ברבעון השלישי לשנת 2023 הסתכמו בכ-318.3 מיליון שקל לעומת 365.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-13%. הכנסות המגזר הושפעו בעיקר מקיטון במכירות בתחום החומרה בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי נבע בעיקר מהפסד בפעילות תפעול גמל ופנסיה הנובע בין היתר, מגידול בפחת והפחתות בפעילות אשר סווגה כנכס זמין למכירה בתקופה המקבילה אשתקד ומהמשך השקעה ב- 4קאסט.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳