אבוקדו
צילום: UNSPLASH/Nur Afni

העסקה הבשילה וגם הפרי: מהדרין קונה 51% מיצרנית אבוקדו בשל ב-7 מ'

החברה תרכוש את MORE בריאות ששוויה לא נחשף אך לפי הערכות בשוק עמד על 14 מ' ש' בעסקה. מהדרין לאחרונה דיווחה כי תגדל גם במרוקו אבוקדו אותו תייצא לאירופה. מהדרין: "MORE מציגה צמיחה דו ספרתית גבוהה; נגדיל נוכחות בנקודות המכירה"
איתי פת-יה | (1)

מגדלת הפירות והירקות מהדרין 1.85% מקבוצת דיסקונט השקעות -0.52% קונה את השליטה (51%) מחברת MORE בריאות המייצרת ומשווקת אבוקדו בשל המוכן לאכילה. בחברה לא חשפו את פרטי העסקה, ואולם לפי הערכות בשוק העסקה נעשית לפי שווי של 14 מיליון שקל לנרכשת, ומכאן ככל הנראה הסכום ששילמה מהדרין עומד על 7 מיליון שקל לערך.

ברקע הביקושים החזקים לאבוקדו, באץ ובעולם, שבמהדרין יכולים רק לקוות שימשכו שולא מדובר בטרנד שימצה עצמו לאחר כמה שנים, בחברה מעלים הילוך בהתמקדות בפרי. רק לאחרונה דיווחה כי תקים חברה במרוקו לגידול אבוקדו במדינה בהיקף שנתי צפוי של כ-10 אלפי טון בשנה שישווקו ללקוחות באירופה.

MORE בריאות בבעלות דורון דיאמנט ואורי קפלן נוסדה ב-2015 ומשווקת את מוצריה תחת המיתוג "אבוקדו בשל" דרך הרשתות שופרסל -1.4% , מגה, יוחננוף ו-AM-PM וכן מוכרת למסעדות ולסקטור המוסדי. ל-MORE בריאות מפעל בכפר מונש ומערכת הפצה לנקודות המכירה וללקוחות. בעסקה מול מהדרין סוכם כי MORE בריאות תמשיך לפעול באופן עצמאי בניהול המייסדים, תוך חיזוק שיתוף הפעולה הקיים עם מהדרין וניצול פלטפורמות הגידול והשיווק של שתי החברות, במטרה להתרחב לשווקים נוספים בארץ ובחו"ל.

האבוקדו בישראל ידוע במחיר היקר שגובות הרשתות עבורו, מה שנראה שלא מפריע לביקושים. אלה התחזקו בשנים האחרונות בצד המודעות הגוברת לתזונה בריאה, וזיהויו של האבוקדו עם קבוצת ה"סופר פודס" להם יתרונות בריאותיים. במקרה של האבוקדו מדובר בשומנים הבריאים ובויטמינים שהוא מכיל.

ואולם, לא פעם הצרכנים בארץ מגלים שלא רק ששילמו מחיר יקר על הפרי - אלא שהסחורה שקנו לא טובה, במובן זה שאינה מבשילה. הגורם לכך לרוב הוא קטיף מוקדם מדי. ברוב המוחלט של המקרים, הצרכנים הישראלים מורגלים לקנות אבוקדו שיש להמתין מספר ימים עד להבשלתו. במקטע הזה פועלת אם כן MORE, שכאמור משווקת את עצמה עם השם האינדיקטיבי "אבוקדו בשל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלישע 06/07/2021 10:17
    הגב לתגובה זו
    הוא הבעיה העיקרית באבוקדו!....
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."