ברנמילר: עסקה של 3.6 מיליון דולר מול לקוח שני בברזיל
חברת האנרגיה המתחדשת ברנמילר מדווחת על הסכם בסך 3.6 מיליון דולר למכירה של מערכות אגירת האנרגיה שלה ללקוח נוסף בברזיל, חברת Detronic Energia. דטרוניק עוסקת בייזום ופיתוח של מתקני אנרגיה סולארית והיא הלקוח השני של ברנמילר במדינה, לאחר ההסכם עם פורטלב (Fortlev).
התמורה תשולם בהתאם לעמידה ב-5 אבני דרך כשמחציתה צפויה להתקבל בחצי השנה הקרובה. המערכת עצמה עתידה להימסר לדטרוניק ברבעון השני או השלישי של 2022. יצוין כי דטרוניק טרם קיבלה אישור ממפעילת רשת החשמל בברזיל לחיבור המערת של ברנמילר אליה, והדבר הינו אחד מהתנאים המתלים לעסקה. נכון לסיכום הנוכחי בין הצדדי, היה ולא יתקבל האישור תוך 60 יום יוכלו לבטל את העסקה.
המערכת שתקבל דדטרוניק קרויה bGen, ובאמצעות שריפה מבוקרת של שבבי עץ (ביומסה) היא מייצרת אנרגיה תרמית. כך, המערכת מנצלת בין השאר שאריות מכריתת עצים ובירוא יערות לטובת ייצור אנרגיה, במקום שאלה יזרקו לשווא. לפני כחודש הודיעה ברנמילר כי סיימה את ייצור המערכת ובמבדקים ההנדסיים שערכה לה נמצא שזו עומדת בתפוקות להן התחייבה מול פורטלב, הלקוח הראשון שלה כאמור, שרכש ממנה את המערכת ב-380 אלף דולר.
ברנמילר תשווק תשווק בברזיל ובקולומביה את המערכת באמצעות פורטלב והחברה חתמה על הסכמים מחייבים להפצת המערכת גם בהונגריה, סלובקיה, רומניה, בולגריה, אוקראינה, אוסטריה, גרמניה וספרד.
- באיחור של שנה וחצי: ברנמילר חנכה מערכת באיטליה. תגיע ל-50 מיליון השנה?
- בזמן שהכסף בקופה אוזל: ברנמילר מתקרבת לרישום בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברנמילר, שבשליטת אבי ברנמילר, הוקמה ב-2012 ובתחילת הדרך התמקדה בפתרונות ליצירת אנרגיה תרמו-סולארית, אולם בהמשך הדרך כשהמחירים של יצור אנרגיה באמצעות פאנלים סולאריים הפכו תחרותיים יותר, עברה לפיתוח של פתרונות אגירת חום. החברה מקימה פרויקט המשלב אנרגיה תרמו-סולארית ופאנלים פוטו-וולטאיים בפארק התעשיות רותם, וחתומה על פרויקטים של אגירה מול המרכזי הרפואי גליל בנהריה, ענקית האנרגיה ENEL מאיטליה וחברת החשמל של ניו-יורק.
במחצית הראשונה של 2020 רשמה ברנמילר הפסד תפעולי של כ-6 מיליון שקל. בחברה פרסמו לאחרונה יעדי מכירות של מיליארד שקל בעוד כשבע שנים. לפי תחזיות החברה ב-2023 תגיע למכירות של 100 מיליון שקל, כלומר כדי להשיג את היעד תצטרך להכפיל את המכירות פי עשרה בארבע שנים.
"השוק התעשייתי בברזיל מפותח ועצום בגודלו. השימוש בטכנולוגיית האגירה שלנו תאפשר לחברת דטרוניק למכור ללקוחותיה וללקוחות אחרים נוספים בעתיד לעבור מאנרגיה פוסילית, יקרה ומזהמת לאנרגיה ירוקה, זמינה וזולה", כך אמר דורון ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אנרג'י. "לדטרוניק פייפליין גדול של פרויקטים נוספים, כך שעסקה זו עשויה להוות סנונית ראשונה מבין רבות בברזיל ועבור דטרוניק עצמה בפרט".
- 5.המערכת של אוגווינד עדיפה בהרבה.. (ל"ת)07/02/2021 17:29הגב לתגובה זו
- 4.נאור 07/02/2021 13:30הגב לתגובה זוהחברה לא ירוקה בעליל מאחר והיא משתשמשת בעצים להפקת אנרגיה. הלקוחות שלה הם בעיקר בברזיל כאלה שמתמחים בהריסת יערות גשם וכעת רוצים בעזרתה למקסם את ההרס.
- כן נקי וירוק 07/02/2021 15:54הגב לתגובה זונפוצה וצומחת אפילו באירופה.מדובר בפסולת, שבמקום הטמנה נשרפת בצורה מבוקרת וללא פליטות מזהמים.
- 3.יופי של חברה, אבל הרבה שורטריסטים ומסחר יומי עליה (ל"ת)כפיר 07/02/2021 11:32הגב לתגובה זו
- 2.מתחילה לתת גז, רק ההתחלה (ל"ת)גיא הלל 07/02/2021 11:31הגב לתגובה זו
- 1.עידו 07/02/2021 11:31הגב לתגובה זומכיר את הטכנולוגיה, לא פסגת הטכנולוגיה אך בהחלט עונה על צורך מוחשי בשוק עצום של תעשייה. יכולת שינוע מהירה ופשוטה של המוצר ויכולת שימוש בכל מקום על הגלובוס יביאו לטיסה במניה בקרוב.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

1.0 למקס סטוק: יוחחנוף נפרדת מזול סטוק - לפי שווי של 96 מיליון שקל
אחרי השקעה של 45 מיליון שקל בשנת 2021, יוחננוף מוכרת את חלקה ברשת הדיסקאונט (50.1%) תמורת כ־48 מיליון שקל, תרשום הפסד הון של כ־4.7 מיליון שקל; הרוכשים: היזמים החרדים רונן גנון ושמואל אטיאס שרוצים להכפיל את פריסת הרשת ולהגיע לכ־150 סניפים כבר במהלך השנה
הקרובה ואולי גם להנפיק אותה בבורסה
ארבע שנים וקצת אחרי שנכנסה להשקעה ברשת "זול סטוק", יוחננוף מוכרת את החלק שלה (50.1%) תמורת כ־48 מיליון שקל. העסקה משקפת ל"זול סטוק" שווי חברה של כ־96 מיליון שקל. יוחננוף רכשה את המניות של רשת הדיסקאונט בשנת 2021 בסכום של 45 מיליון שקל, ובמהלך התקופה
קיבלה כ־5 מיליון שקל כדיבידנדים. עם זאת, במכירה הנוכחית היא תרשום הפסד הון של כ־4.7 מיליון שקל. למעשה אפשר לומר שיוחננוף הצליחה להחזיר לעצמה כמעט את כל ההשקעה אבל ברור שהמהלך לא התפתח כפי שיוחננוף קיוותה, והניסיון להתרחב מעבר לליבת המזון לא הניב את הערך האסטרטגי
שהיא רצתה להשיג. עכשיו היא מעדיפה להתמקד מחדש בתחום הליבה שלה שזה רשת המרכולים ולהשאיר את זירת הסטוק לשחקנים הגדולים כמו מקס סטוק.
מי שנכנס במקום יוחננוף זו חברת "שי עולמות בגליל", שבבעלות היזמים החרדים רונן גנון ושמואל אטיאס. בעקבות העסקה מחזיקים גנון ואטיאס במחצית מהבעלות על "זול סטוק", לצידם של אדיר וענונו (30%) וסער כוכבי (20%).
"זול סטוק", שנוסדה ב־2011, היא כיום השנייה בגודלה בישראל בענף הסטוק, ומונה 86 סניפים בפריסה ארצית. מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על למעלה מ־400 מיליון שקל, והיא
פעילה בתחומים מגוונים מריהוט וכלי בית ועד ציוד לבית הספר, מוצרי פלסטיק, חד־פעמי, צעצועים ומוצרי נוי.
על פי הערכות, שוק רשתות הסטוק בישראל גלגל בשנת 2024 כ־3.2 מיליארד שקל. גנון ואטיאס מתכננים להרחיב את "זול סטוק" בקצב מואץ יעד ההתרחבות הוא להגיע
לכ־150 סניפים כבר במהלך השנה הקרובה. בנוסף, הוא שוקלים את האפשרות להנפיק את זול סטוק בבורסה.
- יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?
- יוחננוף בשותפות עם JTLV: מקימות מרכז מסחרי חדש ב-200 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סינרגיה לפעילות הדיסקאונט במגזר החרדי
בעלי השליטה החדשים מסתכלים על הרכישה ככזאת שיכולה להשתלב מצויין עם העסקים שלהם. הם ינסו לחבר בין תחום המזון שבו הם פועלים לבין עולם מוצרי הסטוק. רונן גנון, העומד בראש קבוצת "גנון גרופ", ביסס בשנים האחרונות את פעילותו הקמעונאית עם הקמת רשת המרכולים השכונתיים "שי מרקט", שנועדה להתחרות במכולות ובמרקטים הקטנים עם דגש על כשרויות מהודרות שפונות למגזר החרדי, לצד מחירים זולים ומבחר רחב בלב השכונות.