מיטרוניקס
צילום: מיטרוניקס

לאחר זינוק של יותר מ-220% - מיטרוניקס מקבלת הורדת המלצה

בלאומי פרטנרס מורידים היום את המלצתם למניית מיטרוניקס ל"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 48 שקלים למניה - נמוך בכ-11% ביחס למחיר השוק
עמית נעם טל | (6)
נושאים בכתבה מיטרוניקס

מניית מיטרוניקס -2.13% , המפתחת מערכות לניקוי ברכות הפכה בחודשים האחרונים ללהיט של הבורסה המקומית. מאז השפל של חודש מארס האחרון השלימה מניית החברה זינוק של יותר מ-220%, כאשר החברה נסחרת ברמות שיא כל הזמנים. לאחר הזינוק החד והשווי הגבוה, חלק מהאנליסטים מורידים את המלצתם למניית החברה.

מרב פישר-שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מגיבה לעליית מניית מיטרוניקס, ומורידה את ההמלצה ל"תשואת שוק" במחיר יעד של 48 שקלים למניה - נמוך בכ-11% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר.

"חברת מיטרוניקס הגיעה למשבר הקורונה עם מותג חזק, מיצוב שוק מצוין וחוסן פיננסי. כמו כן לחברה פריסה גיאוגרפית רחבה מאד, פעילות נרחבת בערוצי האונליין ושותפים חזקים ויציבים פיננסית בחו"ל. אנו אמנם מאמינים ביכולתה של החברה לצלוח את המשבר כשידה על העליונה ומאמינים בפוטנציאל הטמון בפעילותה וביכולתה לפעול להשגת יעדיה. יחד עם זאת, קשה עדיין להעריך את השפעת המשבר על תוצאות החברה, שכן בעוד שתחום הבריכות הפרטיות ממשיך להתחזק והביקושים בו עולים במיוחד לאור מדיניות ה-"STAY AT HOME", בתחום הבריכות הציבוריות, המהווה כ-8% ממכירות החברה במצב רגיל, צפויה פגיעה משמעותית בחודשי הסגר. מעבר לכך, החשש ממשבר כלכלי עמוק ומתמשך עולה, מה שעלול להשפיע לרעה על הביקוש למוצרי החברה".

מיטרוניקס צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון ה-2 בהמשך החודש. בדוחות לרבעון הראשון דיווחה החברה על הכנסות של 314 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-21% בחישוב שנתי (בנטרול השפעת מטבעות) ל-64 מיליון שקל. החברה דיווחה על צמיחה של 10.9% במכירות מגזר הבריכות הפרטיות, כ-18% בתחום הבריכות הציבוריות וכ-20% בתחום מוצרי הבטיחות והכיסויים. החברה לא סבלה ברבעון ראשון מהקורונה בעיקר בזכות העובדה שברבעון הרביעי של 2019 הוזמנו אספקות מוקדמות לקראת השנה החדשה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יורי 04/08/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    מנית זהב!! לא למכור!! לקנות כמה שיותר. יהיו דוחות מצויינים .
  • 5.
    רועי 04/08/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    מוכרת יותר ויותר כל רבעון. משקיעה בחידושים ומרחיבה הפצה. החברה שם מאוד רציניים.
  • 4.
    בחול מלא מניות מעניינות, בתחומי רובוטיקה רכבים חשמ 04/08/2020 05:09
    הגב לתגובה זו
    בחול מלא מניות מעניינות, בתחומי רובוטיקה רכבים חשמליים גנטיקה ועוד. פוטנציאל הרווח גדול הרבה יותר
  • 3.
    מישהו בכלל מתייחס להמלצות של לאומי פרטנרס ??????? (ל"ת)
    ליבי 03/08/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חיים 03/08/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    החברה והמניה חזקה כסלע ומייצרת שפע מזומנים
  • 1.
    מיקי 03/08/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    חרטא המלצות של חודשיים קדימה...פוטנציאל הרווח 5 שנים קדימה לגמרי מצדיק את המחיר
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.