רמי לוי
צילום: יח"צ

רמי לוי ל-Bizportal: "מתחייב שלא להעלות מחירים, אפילו להוריד"

לוי אחרי רכישת השליטה ברשת המוזלת: "קופיקס תישאר קופיקס. ההיצע בסופרים יגדל פי 2 לפחות"
גיא עיני | (4)

מספר ימים לאחר שהשלים את רכישת השליטה ברשת הקפה והמינימרקטים המוזלים, קופיקס, רמי לוי לא מחכה ומתכנן מהפך ברשת המינימרקטים אך מתחייב שלא להעלות מחירים

"מתחייב שלא להעלות מחירים של מוצרים קיימים ואפילו נוריד מחירים", אמר לוי בשיחה עם Bizportal.

לוי שרכש את השליטה בקופיקס מוקדם יותר השבוע (לכתבה המלאה) מתכנן שינוי ברשת ואמר כי בכוונתו להפוך את המינימרקטים של קופיקס ל"רמי לוי בשכונה". לוי לא מתכוון לחכות עם השינויים ואומר כי השינוי יכנס לתוקף בעוד כ-30 יום, לאחר אישור האסיפה.

"אנו נגדיל את היצע המוצרים בפי שניים, שניים וחצי לפחות, מוצרים שעולים 5 שקלים בסופרמקטים שלנו ימכרו  גם ברמי לוי בשכונה", הסביר לוי כשנשאל על השינויים שהוא מתכנן, והוסיף: "אנו נביא את המחירים של רמי לוי לתוך העיר ונתן מענה לקהל השבוי".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Hguy 27/07/2018 02:01
    הגב לתגובה זו
    כשכל שאר הרשתות חומסות את הקהל רשת רמי לוי מאפשרת ברוב הדברים מחירים הגיוניים. מדוע במגה באמצע העונה ענבים לבנים ב 20 שח לקג. אפרסקים שזיפים נקטרינות ב 16-18 שח לקג. אנחנו ארץ שהמרגלים נשאו אשכול במוט. הקרטלים במדינה חונקים אותנו ולשר החקלאות והאוצר אין פיתרון ואולי כך נוח להם שכולם תלויים בהם . לדעתי הזוגות הצעירים שכחלון בונה להם את התוכנית למסתכן צריכים לצאת במחאה אדירה על תופעה זאת. איך מאכילים ילדים שחייבים את הפרות והירקות.אולי תתעוררו ותעיפו את השרשראות שבהם אוכפים אותכם. דבר ראשון לדרוש שווקים פתוחים ישירות מהחקלאי לצרכן כמו בכל אירופה אסיה ואמריקה.לדרוש בכל הכח מהמנוולים שלא דואגים לעם רק לפוליטיקה שלהם.
  • 3.
    משה 26/07/2018 15:54
    הגב לתגובה זו
    יקים 200 סניפים וישכיר להם את המקום במחיר מופרז כמו שעושה עם הקניונים שלו וככה מחלץ את ההשקעה בריבוע.
  • 2.
    MILKI 26/07/2018 15:08
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי הוא איש עסקים,הוא גם פוליטי . והמחירים שלו גבוהים בכמה וכמה מוצרים...לא זול בכלל. רמי לוי הוא מותג של ה-"זול" בזה הוא הצליח,אבל האמת הוא לא זול. שילמד מבני ברק מהו זול.
  • 1.
    מני 26/07/2018 14:12
    הגב לתגובה זו
    כל יום נעלמים מוצרים ובאים במקומם מוצרי מיוחדים. רק לפני שבוע נעלמו לבבות חסה ב5,והגיעו לבבות קצת גדולים יותר ב10. כנ"ל נעלמה הגרנולה ב5,והגיע גרנולה עשירה במקומה ב13
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.