הוט נאבקת בתדמיתה: תשקיע 25 מיליון שקל בשיפור חווית הלקוח

החברה מנסה להאבק בתדמיתה הבעייתית בציבור ותגייס כ-500 עובדים. הערב: עובדי הוט מובייל יפגינו מול ביתו של דרהי
נושאים בכתבה הוט פטריק דרהי

נראה שבהוט החליטו לעשות צעד אחד קדימה כדי לנסות להתמודד עם תדמית השירות הבעייתית של החברה. החברה הודיעה היום (ב') על שורת מהלכים שהחברה נוקטת בהם על מנת לשפר את חוויית השירות ללקוח ולקצר את זמני המענה ללקוחות החברה. במסגרת זו, החברה צפויה להשקיע במהלך החציון הקרוב, עד למעלה מ-25 מיליון שקל בין היתר, בשדרוג מערכות ה-IT התומכות בשירות הלקוחות וכן, להוביל גיוס מאסיבי של 500 נציגי שירות חדשים, מהם 200 כבר במהלך חודש יולי, לטובת שירות הלקוחות.

בנוסף, החברה תכפיל את המערך תומך הגיוס ואת מערך ההכשרה והקורסים של הנציגים. הגדלת כוח האדם תאפשר מתן שירות מיטבי ללקוחות ועתידה לשפר את זמני המענה הטלפוני בהקדם.

אילן צחי, מנכ"ל החברה: "שיפור השירות נמצא בראש סדר היום של החברה, לשם כך אנו נוקטים בשורה של צעדים אליהם מגויסת כל החברה. מדובר בתהליך שאנו מחויבים לו, נפעל לכך שהשיפור יורגש כבר בקרוב".

בתוך כך, היום בשעה 18:30 תיערך הפגנה של עובדי הוט מובייל מול ביתו של בעל השליטה בקבוצת הוט, פטריק דרהי. שביתת העובדים נכנסה לשבוע החמישי שלה.

בין הוועדים שיגיעו לתמוך בעובדי הוט מובייל, ישתתפו בהפגנה גם: הוועדים של חברות הסלולר פלאפון, סלקום ופרטנר; הוועדים של חברות הביטוח: מגדל, כלל ביטוח והפניקס, וועדים נוספים, ביניהם: בזק בינלאומי, נס טכנולוגיות, פיליפ מוריס ולאומי קארד.

נכון להיום, עובדי הוט מובייל, אשר מוחים על סירוב ההנהלה להכיר בהתאגדות ולפתוח במו"מ עם נציגות העובדים, משביתים זרועות פעילות מרכזיות בחברה. כתוצאה מכך קיימות תקלות רבות ובעיות בקליטה, לא מטופלות תלונות בנושאי חיובים וחשבוניות, ישנם שיבושים בתהליכי ניוד מחברות מתחרות ושיבושים באקטיבציה של מנויים חדשים. כמו כן, קיימות בעיות באספקת חלקי החילוף והאביזרים למרכזי השירות והמעבדות.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    Oyaki 08/07/2014 17:59
    הגב לתגובה זו
    לפעמים כבר מאוחר מדי למה חברה צריכה להגיע למצב שישנאו אותה לא למדו כלום מהעבר של סלקום פלאפון ופרטנר רוב האנשים שעזבו אותם , בגלל ששנאו אותם כל כך וגם מחירים זולים כבר לא משכנעים לחזור לחברות הותיקות הגועל מהם כלכך גדול הוט הולכת אני בדרך! הזו
  • 7.
    פושר 08/07/2014 09:12
    הגב לתגובה זו
    הבעייה האמיתית של הוט היא היחס ללקוח ולחשיבותו. זה דווקא חדשות רעות ההשקעה הזאת. הרי מה יקרה? הציבור יקבל הבטחות, מתנות ושאר ירקות ויתפתה לחזור לחברה הכושלת הזאת. וכך, הוט תגדיל את כמות הלקוחות שיזכו לשירות גרוע כמו שרק היא יודעת לתת. קודם שתשתפר! רק אחר כך לתת עוד הזדמנות!
  • 6.
    אנונימי 07/07/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    שישפרו את הייחס ללקוח. בהוט הלקוח הוא האחרון בחשיבות. לקבל מענה ממת קל יותר מאשר מהוט. לאחרונה הימתנתי קרוב לחצי שעה למענה!!! אם יש להם כסף שיכניסו יותר עובדים ולא יוציאו על יחסי ציבור.
  • 5.
    גו' 07/07/2014 19:28
    הגב לתגובה זו
    הוט=בריונות , מה זה 25 מיליון לבריון כמו פטריק דרהי כסף קטן למזלם YES לא פחות נבלות מהם לא לשכוח מעברו של בעל הבית נוכל לא קטן ,וכרגיל אנחנו משלמים כי אין אלטרנטיבה עדין . לכו הספקים נוח וטב לדפוק את הצרכן הישראלי ,ואנחנו הטיפשים . ללכת על עידן וללחוץ על ארידן שיחיב את הכבלים לתת עוד ערוצים ,ובא גואל מהנבלות .
  • 4.
    משה 07/07/2014 18:04
    הגב לתגובה זו
    כל זמן שהוט מתייחסת ללקוחותיה כמנויים של שירות ולא כלקוחות אין לה תקנה. הראיה שהבעיות נמשכות כבר שנים ורק הולכות ומחמירות. כל מנכ"ל מבטיח שיפור בשרות אך המצב רק מדרדר. שומר נפשו ובריאותו ירחק מהחברה הזאת מנסיוני כמנוי (לא לקוח) לשעבר בחברה.
  • 3.
    טימי 07/07/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    הוט חברה גרועה גם שירות גרוע וגם תכנים על פנים אף פעם לא הבנתי אנשים שמעדיפים את הוט בגלל 50 שח הפרש בחודש
  • 2.
    הלקוחות בארץ נמושות שוכחים מהר. אצלי הם בחרם לכל החיים (ל"ת)
    ד 07/07/2014 14:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    1 07/07/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    רק הרבה רגליים של לקוחות , יכולים להזיז משהו בהוט. הוט בונה על מאות אלפי פראיירים שחלקם הגדול אנשים מבוגרים שהשמרנות בעורקיהם. כדי להישאר בהוט צריך להיות או תמים, או אדיש או מזוכיסט או פנסיונר.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.