סטפק לקראת הוועידה: "למה הבורסה תקועה? זה גם כי יש עליהום על הסקטור העסקי - שרובו פופוליזם חסר מחשבה"

ב-13 במאי יקיים Bizportal את ועידת ת"א-גלובל. יו"ר מיטב-דש יהיה על הבמה, לצד אליעזר פישמן, אסתר לבנון ואחרים. צפו בלו"ז...
יוסי פינק | (23)

"הבורסה פה תקועה וזה בין היתר גל העליהום שיש כיום בארץ על הסקטור העסקי. אני שותף לביקורת למשל על עניין שכר הבכירים, אבל באופן כללי יש פה פופולזים מצד התקשורת והכנסת - פועלים בלי לחשוב על ההשלכות", כך אומר צבי סטפק לקראת ועידת ת"א-גלובל של Bizportal שתתקיים בעוד בדיוק שבועיים מהיום (ב-13 במאי) במתחם איירפורט-סיטי. לצפייה בלו"ז ורישום לוועידה - לחץ כאן

לדבריו של סטפק, "הסיטואציה הנוכחית היא מאוד לא מעודדת השקעה בבורסה, וזה עוד לפני שדיברתי על כללי המשחק שמשתנים בלי הפסקה - מס החברות המע"מ ועוד שינויים רבים". האם העובדה שהשוק בארץ מדוכא ופתח פער גדול מאוד על המדדים בחו"ל זו הזדמנות פז למשקיעים שרוצים לקנות מניות ולא בימים של שיאים? סטפק יענה על שאלה זו בוועידה.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    דב מוסקוביץ 30/04/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    היה ברור שהטלת מס רווחי הון על כסף ספקולטיבי וחסכוני תוריד בהדרגה את הסחירות בבורסה עד לקפיאתה הסופית עם ספיגה מסיבית של כספי החיסכון הפרטי (שכבר שילם מס) עוד שנה שנתיים יבוטל המס או שהסחירות תעלם לגמרי תרשמו שאמרתי בברכה דב
  • 19.
    ישראלל 29/04/2013 18:16
    הגב לתגובה זו
    הסקטור העסקי שעליו מדבר סטפק הרוויח את העליהום ואל לו לבוא בטענות לכנסת ואו לציבור כאשר עסקים למענהם שורפים לציבור את כספו ושודדים במשכורות עתק את הציבור שלא יקראו לזה פופוליזם מה שקרה בשנים האחרונות זו חזירות וגם מר סטפק לא הפנים את החזירות כוללל דמי ניהול שהוא גובה מהקופות
  • 18.
    ראש ממשלה פחדן ועייף. (ל"ת)
    יש לנו גם 29/04/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    מיליונים 29/04/2013 17:34
    הגב לתגובה זו
    הוא צדק. עכשיו לפיד יהרוס את כיל סופית והלואי שזה יקרה והאחים עופר יפטרו את כולם
  • 16.
    אנונימי 29/04/2013 17:33
    הגב לתגובה זו
    חברי כנסת. זה לא אנשים מבריקים זה אנשים קשקשנים שיודעים מה כוחה של מילה ועוד עם עם כזה טיפש ונסחף. הרסו פה הכל נמאס לנו .
  • 15.
    יחימוביץ רוצה להעלות ל 30 אחוז מס רווח הון (ל"ת)
    ab2a85 29/04/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    חיים 29/04/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    לקחתם את כספי החסכונות של המוני ישראללעת זקנה והמרתם בהם בבורסה קניתם את הזבל של הטיקונים והרסם לנו את החסכון כל בתי השקעות הפך לאמפריה של מאות עובדים ומנהליםשרק מקבלים משכורות שמנות על חשבון דמי הנהול נמאסתם חבורת מושחתים
  • יוסי 29/04/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    מאז ומתמיד הכסף של החוסכים היה בשוק ההון ואחרי ההפרטה הכסף עבר לבתי השקעות ועובדה שהתשואות מאז רק עלו. אני מסכים איתך לגבי גובה דמי הניהול אבל זה עדין עדיף מאשר להפקיד את הכסף בידי פקידי ממשלה דפוקים. כסף של חוסכים זה לזמנים ארוכים ומה שחשוב זה התשואות לאורך זמן. לא שמים לב למשבריםצ קטנים הם חולפים ובטח לא משמעותיים מסך תיק השקעות של המוסדיים.לכן תפסיק כבר להסיט כי אנשים כמוך יכולים לגרום לנזק משמעותי לכספי החוסכים יותר מאשר טייקון כזה או אחר.
  • 13.
    רק שהסקטור העסקי יקרוס ותהיה אבטלה כמו באירופה (ל"ת)
    יהיו עליות כאשר 29/04/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    איציק 29/04/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    רק המס יחזיר את הכסף לבורסה = למתן את המכונות = להוריד שכר לפחות 30 אחוז למנהלים
  • 11.
    מרויחות מדשדוש ועלולות להפסיד מתנועה חדה בזמן קצר (ל"ת)
    מכונות מסחר 29/04/2013 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אחד 29/04/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    טייקונים שמלווים כסף ואחרי אומרים "אין לי" כשצריך להחזיר, חברות שמתעשרות עקב שמוש במשאבי טבע ומשלמות תמלוגים מגוכחים, חברות שמשלמות מס אפסי. על כל זה יש ביקורת ובצדק. הבורסה לא זזה בגלל מסוי של 25% . אם המס ירד ל 15, הבורסה תטוס.
  • קליפ 29/04/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    להערכה.קצר קולע עינייני.טייקון שלא גונב מיליון ש"ח בשבוע חש מקופח יחסית לחבריו הבוזזים.....כולם משפחות פשע צוואר לבן אימתני.כוחני מרושע ואכזרי להחריד.חסרי כבוד ומצפון.סתם גנבים עלובים...
  • 9.
    אחד 29/04/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
    מונופולייזציה של מזון, תקשורת (ז"ל) בנקים (עמלות), בניה ועוד רבים וטובים. כאשר הסקטור העיסקי יתמקד בתעשיות יצוא הוא יקבל את הכבוד במגיע לו. כל עוד הוא שם רגל גסה על עורק החיים של האזרח הפשוט הוא מקומם ומקומו בזבל.
  • 8.
    להוריד משכורות עתק שלא קשורים בהצלחות וכן מס בורסה ל 10 (ל"ת)
    תום 29/04/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רשף רפאל מאירי 29/04/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    סחר חד במידע פנים, הרצת מניות, מינוי מקורבים לביקורת חשבונאית. חלוקת פקדונות הציבור בלי בטחונות לעליתא מצומצמת. ריקון כרית הביטחון של הנושים בזמן של הפסדי עתק למקורבים ולבעלי עניין מובהקים. התעלמות מוחלטת מאחריות דירקטורים ונושאי משרה בניגוד לכללי התקינה הבינ"ל. מערכת חוקים דו שכבתית לציבור ולטייקונים. תכנון שוק, קרטלים ומונופולים בניגוד מובהק לחוק ההגבלים העסקיים. מערכת מיסוי עקומה ומעוותת. אז לא פלא שהציבור מאבד אמון ורותח על המגזר העסקי. הפתרון היחיד הוא ליברליזם, היינו, תחרות ושוק חופשי. נמאס לנו מהשחיתות ומהשוד המתמשך של כספי ציבור. אפילו באקדמיה השחיתות חוגגת ואין חיקור של עוולות כי הסגל הבכיר משוחד בג'ובים ובמעורבות ישירה בדירקטוריונים הכי מעוולים. אבל אל תדאג סטפק, בסוף הכל יצא, הציבור בסוף יבין, אנחנו לא בשנות השמונים, לשקר אין רגליים. אני פרסמתי ולא מפחד מאף אחד, המנגנונים שדרכם אתם קורעים את השווקים יוצאים לאט לאט. יש אינספור עילות להרמת מסך בישראל ואנחנו יודעים מי הבריח מיליארדים לחשבונות סודיים בחו"ל.
  • כן, מדויק, רק שהעיתונאים יפסיקו לפחד. (ל"ת)
    פרסמו הכל ! 29/04/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אורי 29/04/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    מר סטפק. איזה עליהום יש בדרישה לשלם חובות ? איזה עליהום יש בדרישה לא לתת הלואות ללא בטחונות? איזה עליהום יש בדרישה לשקיפות בהתנהלות עם כספי ציבור וחסכונותיו ? אם התנאי לבורסה בתנועה הוא שחיתות בצמרת - אני כבעל קופת גמל מעדיף בורסה תקועה.
  • 5.
    כריש 29/04/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    חברות בארץ הם בעלי סיכון גבוהה , ראו שעצם העובדה שפוטאש ביטלה את העסקה שלה בכיל זה כבר אומר דרשני . בכל יום אנחנו שומעים ורואים חברות בארץ שנכנסים למצב כלכלי קשה שמגדילים את האיום על בעלי המניות . אז תגידו מה יש לעשות בבורסה של קזינו שמשחקים בנו כרולטה רוסית כל קליעה כדו בול במצח . להתרחק באופן מידי מבורסה של קזינו ועוד לוקחים מאתנו מס בורסה ועמלות יקרות . הבורסה תמשיך להתייבש כל עוד יש את המס שגם מאיים על כל המשקיעים !
  • 4.
    די לעודף הרגולציה! 29/04/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    עודף הרגולציה הרס את שוק ההון והורס את שאר המשק. די! נמאס!
  • 3.
    א 29/04/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    ממשלה לא תומכת בהשקעות
  • 2.
    שלמה 29/04/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    משכורות גבוהות מובילות ל"חולשה" עסקית כיוון שבעל עסקים שלווה באמצעות אגח וחולב את העסק במשכורות עתק, לא יבכה מרה אם העסק יקרטע. את הכסף הוא הוציא למקום מבטחים ונפילה ממילא תפול על המלווים.
  • 1.
    יחמוביץ היא הפופליסטית ובה סטפק תמך בבחירות (ל"ת)
    רוני 29/04/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: