אקסלנס ברוקראז' מעלים המלצה לסלולר, "סימנים לעצירת ההתדרדרות"

בית ההשקעות סבור שהמבצעים הגדולים בענף הסלולר קרובים לסיום, ומעדיף החזקה בסלקום על פני החזקה מקבילה בפרטנר
חן דרסינובר |

מניות הסלולר נסחרות זה יום המסחר השני בעליות שערים נאות, זאת בציפייה להתמתנות מסוימית בתחרות המחירים בענף התקשורת. בית ההשקעות אקסלנס ברוקראז' מגיב להתפתחויות ומעלה המלצה למניות סלקום ופרטנר ל'קנייה' ו'החזק' בהתאמה.

בנוסף, בית ההשקעות בוחר להעלות את מחירי היעד של חברות התקשורת ל-38 שקל לסלקום ו-23 שקל לפרטנר. מחירי היעד החדשים משקפים אפסייד של 17% למניות סלקום ודאונסייד של 7% לפרטנר. נציין כי בית ההשקעות עד כה החזיק בהמלצת "תשואת שוק" על סלקום ו"תשואת חסר" לפרטנר במחירי יד של 28 שקל ו-18 שקל, בהתאמה.

האנליסטים ליאת גלזר וגלעד אלפר צופים כי קיימת אפשרות סבירה יותר שהמבצעים הגדולים של החודשים האחרונים מגיעים לקיצם ואינם צפויים להתחדש. היה וההנחה אכן תהא נכונה, הרי שהנתונים התפעוליים של החברות יתייצבו וצפויה עליייה ב-EBITDA בשנת 2014, העלייה הראשונה לאחר שלוש שנות התדרדרות.

להערכת גלזר ואלפר, "גולן טלקום, ובעיקר הוט מובייל מתקרבים לנקודה שבה יוכלו לקבל לפחות חלק מכספי הערבות בחזרה, ניתן היה לצפות שהלחץ עליהן ייקטן מעט. ואכן אנו כנראה רואים סימנים ראשונים לכך שהמבצעים הקיצוניים פגים ואינם מתחדשים כמו למשל מבצע 49 שקל של הוט מובייל שחוזר למחירי מדף של 90-100 שקל או מבצע חבר מביא חבר של גולן טלקום שבעצם מבשר על חזרה למחיר מדף של 99 שקל".

עוד מוסיפים אלפר וגלזר כי "אחוזים ספורים מבסיס הלקוחות של פרטנר וסלקום עדיין משלם מחירים גבוהים המנותקים מהמציאות של השוק. כלומר כמעט כל הלקוחות (הפרטיים) משלמים בסביבות 120 ש"ח ודרומה. מעט מאוד משלמים את מחירי 2011 שלא לדבר על מחירי 2010. המשמעות היא שברגע שהמבצעים נגמרים ומחירי המדף ברמות של כ-120 חוזרים להיות הנורמה, יש לצפות להתייצבות ואף לעלייה בממוצע ARPU".

עם זאת, אלפר וגלזר עדיין סבורים שהרבון הראשון והשני של 2013, עדיין נמצאים תחת השפעת המבצעים ויהיו קשים למדי: "למעשה, EBITDA של 2013 צפוי להיות נמוך בכ-500 מיליון לעומת 2012(!). אולם אם ההנחה שלנו נכונה ואכן מבצעים מגיעים לקיצם ואינם מתחדשים, אנו חושבים שהשוק ייתעלם מהטווח הקצר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.