הדבר הבא? המשקפיים מבוססי 'אנדרואיד', הכמה גוגל מתכננת למכור אותם?

עובדים של גוגל שסירבו להזדהות מסרו כי על הפרויקט עובדים כעת במשרדי גוגל X, המעבדות הסודיות
יעל גרונטמן | (1)

במקום לשלוח את היד לכיס ולבדוק מה התחדש בסמארטפון שלכם - תיהיה לכם בקרוב אופציה נוספת - משקפיים של גוגל. המשקפיים יוכלו להעביר ישירות אל אישוני העיניים מידע בזמן אמת. מספר עובדי גוגל המקורבים לפרויקט וסירבו להזדהות בשמם אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי את המשקפיים שיהיו מבוססי אנדרואיד תתחיל למכור גוגל עד סוף השנה ומחירם צפוי להיות דומה למחיריהם של מכשירי סמארטפון, בין 250 ל-600 דולר.

המשקפיים יכללו מסכים קטנים שיהיו במרחק קצר מעיניו של המשתמש בהם, יוכלו לספק נתונים המותאמים לסמארטפונים מהדור השלישי והרביעי. כמו כן יהיו בהם מספר חיישנים, כולל חיישני תנועה ו-GPS. במשקפיים תהיה מותכנת גם מצלמה (ברזולוציה נמוכה יחסית) שתוכל לנטר את עולמו של מרכיב המשקפיים בזמן אמת ולאגור מידע באשר למיקומו, ולאסוף מידע באשר לבניינים, לעסקים ולחברים שנמצאים בקרבתו.

המשקפיים שהיה מי שתיאר אותן כדומות לזוג משקפיים מסוג Oakley Thumps לא נועדו לשימוש רציף, אלא לשימוש בעת הצורך בדומה לשימוש בסמארטפון, עם כי בגוגל צופים שיהיו כמה משתמשים מכורים שישתמשו בהם הרבה. לדברי הבלוגר סת' ווינטרוב, אשר חשף את פרויקט המשקפיים של גוגל בדצמבר, "מערכת הניווט תצריך את המשתמש להנידבראשו לצורך גלגול המסך או הקלקה. נאמר לנו שבמהירות ובקלות ניתן ללמוד ולהתרגל למערכת, ולהפוך את השימוש בה כמעט לטבע שני, בזמן שאנשים אחרים כמעט ולא יוכלו להבחין בכך".

עובדים של גוגל שסירבו להזדהות מסרו כי על הפרויקט עובדים כעת במשרדי גוגל X, המעבדות הסודיות הנמצאות ליד הקמפוס המרכזי של גוגל שבהן עובדים על פרויקטים עתידיים נוספים. את פרויקט המשקפיים של גוגל מוביל סטיב לי ולצידו גם מייסד גוגל, סרגיי בריין, אשר מבלה את מרבית זמנו במעבדות גוגל X. "כל מי שדיברתי איתו ומקורב לפרויקט חזר על כך שגוגל אינה חושבת על מודל הפוטנציל העסקי של המשקפיים החדשים, אלא אומרים כי גוגל רואה את הפרויקט כניסוי בו יוכל כל אחד להשתתף. אם הצרכנים יתלהבו מהמשקפיים לכשיושקו מאוחר יותר השנה - אז גוגל תבחן את האפשרויות להגדלת זרם ההכנסות".

בשבוע שעבר חשף העיתון "סאן חוזה מרקורי ניוז" את תוכניותיה של גוגל לבנות מתקן לניסויים אלקטרוניים וביניהם גם ניסויים של טכנולוגיות אופטיות מדוייקות בעלות של 120 מיליון דולר.

דובר גוגל סירב להגיב על הפרויקט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    " אם כי בגוגל צופים" - מה עם כיתה ד? לא הגענו? (ל"ת)
    איזה כותבים... 24/02/2012 09:36
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳