
תמורת כ-955 מיליון דולר: נייס רוכשת את Cognigy
נייס מודיעה על רכישת Cognigy הגרמנית תמורת כ־955 מיליון דולר; מהלך שמחבר בין פלטפורמת השירות שלה לטכנולוגיה של סוכני AI; המטרה: להוביל את מהפכת חוויית הלקוח בעידן הבינה המלאכותית - ״רגע היסטורי עבור נייס״ - בעקבות ההודעה המניה מזנקת בת״א ובמסחר המוקדם
בוול סטריט
עוד חברה ענקית בתחום התוכנה רוכשת פעילות בתחום ה-AI ומודה בעצם שהיא הרחק מאחור. אחרי שוויקס Wix.com 0.11% רכשה פעילות בת 3 חודשים ב-80 מיליון דולר ואחרי שמאנדיי monday.com -0.81% האיצה את הפיתוח בתחום ה-AI, נייס מדווחת על עסקה של מיליארד דולר.
בתגובה לעסקה מניית נייס נייס 2.86% מזנקת במסחר המוקדם בוול סטריט בכ-4% למחיר של 168 דולרים, עוקפת את שווי השוק של 10 מיליארד דולר, גם בת״א היא קופצת ב-3.57% ומגיעה לשער של 57,290 אג׳ ולשווי שוק של 36.2 מיליארד שקל. מתחילת השנה השיגה המניה בוול סטריט תשואה מאכזבת של 4.7%, ובהסתכלות רחבה על 12 החודשים האחרונים המניה נסחרת בתשואה שלילית של 10%.
ה-AI הוא איום גדול על חברות התוכנה כי הוא יכול להגיע למוצר מתחרה טוב בתקופת פיתוח מאוד קצרה. אצל נייס הסיכון כפול כי השוק שלה בתחום ה-CRM עובר מהפכה מאוד משמעותית בזכות ה-AI. האם העסקה הזו תעזור לנייס? ותרים אותה אחרי נפילה רציפה במניה בשנה וחצי האחרונות? לא בטוח. השוק עשוי לחשוב שיש כאן הודאה בכך שהיא מפגרת בתחום ורוכשת פעילות כדי להתקדם טכנולוגית. לפי ההיסטוריה של וויקס, זה יכול להיות "רע למניה".
מחשבון פנסיה - כמה כסף יהיה לך בפרישה
הפקדה: 2,590 ש"ח
המחשבון מבוסס על הנחות שמרניות: אינפלציה 2.5%, עליית שכר 3%
בדיקת ביזפורטל: הפתעה לחוסכים לפנסיה - מיליוני שקלים בפנסיה וקצבה מספקתחברת נייס נייס 2.86% מודיעה על אחת העסקאות הגדולות בתולדותיה: רכישת חברת הטכנולוגיה הגרמנית Cognigy, שמתמחה בפיתוח סוכנים שיחתיים
מבוססי בינה מלאכותית, מערכות שמסוגלות לנהל שיחה עם לקוחות בצורה טבעית, חכמה ואוטונומית. סכום העסקה עומד על כ־955 מיליון דולר, שילוב של תשלום במזומן והקצאת מניות. העסקה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של השנה, בכפוף לאישורים רגולטוריים. בנק ההשקעות ג׳פריז שימש כיועץ
הבלעדי של נייס בעסקה.
- נייס עוקפת את הצפי בדוחות, גם התחזית מעל לצפי; המניה עולה
- מניות התוכנה הישראליות - מה הכיוון של נייס, ורינט וקוגנייט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"זהו רגע היסטורי עבור נייס, מהלך אסטרטגי שמאיץ את תוכנית החדשנות שלנו בתחום הבינה המלאכותית ומציב סטנדרט חדש לחוויית לקוח בעידן ה-AI," אומר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. על ידי שילוב מובילה בשוק בתחום conversational and agentic AI בארגונים הגדולים, אנו מאיצים את אימוץ הבינה המלאכותית ברחבי העולם, מתרחבים לשווקים גלובליים חדשים ויוצרים ערך מהפכני עבור לקוחותינו, שותפינו ובעלי המניות. יחד, אנו מקדמים בצורה משמעותית את עתיד חוויית הלקוח שמובלת על ידי בינה מלאכותית."