סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

תמורת כ-955 מיליון דולר: נייס רוכשת את Cognigy

נייס מודיעה על רכישת Cognigy הגרמנית תמורת כ־955 מיליון דולר; מהלך שמחבר בין פלטפורמת השירות שלה לטכנולוגיה של סוכני AI; המטרה: להוביל את מהפכת חוויית הלקוח בעידן הבינה המלאכותית - ״רגע היסטורי עבור נייס״ - בעקבות ההודעה המניה מזנקת בת״א ובמסחר המוקדם בוול סטריט

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס

עוד חברה ענקית בתחום התוכנה רוכשת פעילות בתחום ה-AI ומודה בעצם שהיא הרחק מאחור. אחרי שוויקס Wix.com 0.11%   רכשה פעילות בת 3 חודשים ב-80 מיליון דולר ואחרי שמאנדיי monday.com -0.81%   האיצה את הפיתוח בתחום ה-AI, נייס מדווחת על עסקה של מיליארד דולר. 

בתגובה לעסקה מניית נייס נייס 2.86%  מזנקת במסחר המוקדם בוול סטריט בכ-4% למחיר של 168 דולרים, עוקפת את שווי השוק של 10 מיליארד דולר, גם בת״א היא קופצת ב-3.57% ומגיעה לשער של 57,290 אג׳ ולשווי שוק של 36.2 מיליארד שקל. מתחילת השנה השיגה המניה בוול סטריט תשואה מאכזבת של 4.7%, ובהסתכלות רחבה על 12 החודשים האחרונים המניה נסחרת בתשואה שלילית של 10%.

ה-AI הוא איום גדול על חברות התוכנה כי הוא יכול להגיע למוצר מתחרה טוב בתקופת פיתוח מאוד קצרה. אצל נייס הסיכון כפול כי השוק שלה בתחום ה-CRM עובר מהפכה מאוד משמעותית בזכות ה-AI. האם העסקה הזו תעזור לנייס? ותרים אותה אחרי נפילה רציפה במניה בשנה וחצי האחרונות? לא בטוח. השוק עשוי לחשוב שיש כאן הודאה בכך שהיא מפגרת בתחום ורוכשת פעילות כדי להתקדם טכנולוגית. לפי ההיסטוריה של וויקס, זה יכול להיות "רע למניה".

מחשבון פנסיה - כמה כסף יהיה לך בפרישה

הפקדה: 2,590 ש"ח

המחשבון מבוסס על הנחות שמרניות: אינפלציה 2.5%, עליית שכר 3%

בדיקת ביזפורטל: הפתעה לחוסכים לפנסיה - מיליוני שקלים בפנסיה וקצבה מספקת

חברת נייס נייס 2.86%   מודיעה על אחת העסקאות הגדולות בתולדותיה: רכישת חברת הטכנולוגיה הגרמנית Cognigy, שמתמחה בפיתוח סוכנים שיחתיים מבוססי בינה מלאכותית, מערכות שמסוגלות לנהל שיחה עם לקוחות בצורה טבעית, חכמה ואוטונומית. סכום העסקה עומד על כ־955 מיליון דולר, שילוב של תשלום במזומן והקצאת מניות. העסקה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של השנה, בכפוף לאישורים רגולטוריים. בנק ההשקעות ג׳פריז שימש כיועץ הבלעדי של נייס בעסקה.

"זהו רגע היסטורי עבור נייס, מהלך אסטרטגי שמאיץ את תוכנית החדשנות שלנו בתחום הבינה המלאכותית ומציב סטנדרט חדש לחוויית לקוח בעידן ה-AI," אומר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. על ידי שילוב מובילה בשוק בתחום conversational and agentic AI בארגונים הגדולים, אנו מאיצים את אימוץ הבינה המלאכותית ברחבי העולם, מתרחבים לשווקים גלובליים חדשים ויוצרים ערך מהפכני עבור לקוחותינו, שותפינו ובעלי המניות. יחד, אנו מקדמים בצורה משמעותית את עתיד חוויית הלקוח שמובלת על ידי בינה מלאכותית."  


מה שהוביל לביצוע העסקה זו השאיפה של נייס לאחד בין פלטפורמת השירות שלה, CXone Mpower, לבין הטכנולוגיה של Cognigy, שנחשבת לאחת המתקדמות בעולם בתחום הסוכנים האוטונומיים. מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לארגונים לפרוס "עובדי שירות" דיגיטליים שמבינים שפה טבעית, לומדים את ההקשר, מגיבים בזמן אמת וכל זאת ביותר מ־100 שפות ובכל ערוץ שבו הלקוח בוחר לפנות. המטרה היא לאפשר ל-AI לבצע את רוב האינטראקציות החוזרות והשגרתיות, ולשחרר את הנציגים האנושיים למשימות מורכבות ומצריכות שיפוט אנושי. זה לא רק חסכון בזמן - זו דרך חדשה לחשוב על חוויית שירות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה