
תמורת כ-955 מיליון דולר: נייס רוכשת את Cognigy; מה הרוכשת תיתן לה?
נייס מודיעה על רכישת Cognigy הגרמנית תמורת כ־955 מיליון דולר; מהלך שמחבר בין פלטפורמת השירות שלה לטכנולוגיה של סוכני AI; המטרה: להוביל את מהפכת חוויית הלקוח בעידן הבינה המלאכותית - ״רגע היסטורי עבור נייס״ - בעקבות ההודעה המניה מזנקת בת״א ובמסחר המוקדם
בוול סטריט
עוד חברה ענקית בתחום התוכנה רוכשת פעילות בתחום ה-AI ומודה בעצם שהיא הרחק מאחור. אחרי שוויקס Wix.com 3.3% רכשה פעילות בת 3 חודשים ב-80 מיליון דולר ואחרי שמאנדיי monday.com 2.38% האיצה את הפיתוח בתחום ה-AI, נייס מדווחת על עסקה של מיליארד דולר.
בתגובה לעסקה מניית נייס נייס -0.57% מזנקת במסחר המוקדם בוול סטריט בכ-4% למחיר של 168 דולרים, עוקפת את שווי השוק של 10 מיליארד דולר, גם בת״א היא קופצת ב-3.57% ומגיעה לשער של 57,290 אג׳ ולשווי שוק של 36.2 מיליארד שקל. מתחילת השנה השיגה המניה בוול סטריט תשואה מאכזבת של 4.7%, ובהסתכלות רחבה על 12 החודשים האחרונים המניה נסחרת בתשואה שלילית של 10%.
ה-AI הוא איום גדול על חברות התוכנה כי הוא יכול להגיע למוצר מתחרה טוב בתקופת פיתוח מאוד קצרה. אצל נייס הסיכון כפול כי השוק שלה בתחום ה-CRM עובר מהפכה מאוד משמעותית בזכות ה-AI. האם העסקה הזו תעזור לנייס? ותרים אותה אחרי נפילה רציפה במניה בשנה וחצי האחרונות? לא בטוח. השוק עשוי לחשוב שיש כאן הודאה בכך שהיא מפגרת בתחום ורוכשת פעילות כדי להתקדם טכנולוגית. לפי ההיסטוריה של וויקס, זה יכול להיות "רע למניה". בינתיים המניה עולה, אולי כי מדובר בנרכשת חזקה מאוד בתחומה ועסקה שצפויה להיות רווחית למניה כבר תוך 18 חודשים.
חברת נייס נייס -0.57%
מודיעה על אחת העסקאות הגדולות בתולדותיה: רכישת חברת הטכנולוגיה הגרמנית Cognigy, שמתמחה בפיתוח סוכנים שיחתיים מבוססי בינה מלאכותית, מערכות שמסוגלות לנהל שיחה עם לקוחות בצורה טבעית, חכמה ואוטונומית. סכום העסקה עומד על כ־955 מיליון דולר, שילוב של תשלום במזומן
והקצאת מניות. העסקה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של השנה, בכפוף לאישורים רגולטוריים. בנק ההשקעות ג׳פריז שימש כיועץ הבלעדי של נייס בעסקה.
- נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה
- נייס עוקפת את הצפי בדוחות, גם התחזית מעל לצפי; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"זהו רגע היסטורי עבור נייס, מהלך אסטרטגי שמאיץ את תוכנית החדשנות שלנו בתחום הבינה המלאכותית ומציב סטנדרט חדש לחוויית לקוח בעידן ה-AI," אומר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. על ידי שילוב מובילה בשוק בתחום conversational and agentic AI בארגונים הגדולים, אנו מאיצים את אימוץ הבינה המלאכותית ברחבי העולם, מתרחבים לשווקים גלובליים חדשים ויוצרים ערך מהפכני עבור לקוחותינו, שותפינו ובעלי המניות. יחד, אנו מקדמים בצורה משמעותית את עתיד חוויית הלקוח שמובלת על ידי בינה מלאכותית."
מה שהוביל לביצוע העסקה זו השאיפה של נייס לאחד בין פלטפורמת השירות שלה, CXone Mpower, לבין הטכנולוגיה של Cognigy, שנחשבת לאחת המתקדמות בעולם בתחום הסוכנים האוטונומיים. מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לארגונים לפרוס "עובדי שירות" דיגיטליים שמבינים שפה טבעית, לומדים את ההקשר, מגיבים בזמן אמת וכל זאת ביותר מ־100 שפות ובכל ערוץ שבו הלקוח בוחר לפנות. המטרה היא לאפשר ל-AI לבצע את רוב האינטראקציות החוזרות והשגרתיות, ולשחרר את הנציגים האנושיים למשימות מורכבות ומצריכות שיפוט אנושי. זה לא רק חסכון בזמן - זו דרך חדשה לחשוב על חוויית שירות.
Cognigy, שנוסדה בשנת 2016 וממוקמת בדיסלדורף, פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית שמאפשרת לארגונים עסקיים לפרוס סוכני שירות אוטונומיים מבוססי AI, הפועלים באופן עצמאי ומספקים שירות לקוחות דמוי אנושי. הסוכנים זמינים ביותר ממאה שפות ופועלים במגוון ערוצים. הרכישה נועדה לחזק את התחום האסטרטגי של Self Services. העסקה משתלבת באסטרטגיה הרחבה של נייס להרחיב את היכולות שלה בתחומי שירות עצמי, שירות לקוחות אוטומטי וניהול חוויית לקוח. Cognigy נחשבת לאחת השחקניות המובילות בעולם בתחום ה־Conversational AI וה־Agentic AI. באמצעות פתרונותיה, ארגונים יכולים להפעיל סוכנים וירטואליים שיחליפו את נציגי השירות האנושיים באינטראקציות פשוטות וחוזרות.
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- מנכ"ל אנלייבקס מנסה להרגיע את בעלי המניות, רומז על צורך במזומנים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
Cognigy מעסיקה כיום כ־300 עובדים ונראה שסבב ההשקעות הקודם בחברה היה לפי שווי של כ-500-600 מיליון דולר.
בנייס ציינו כי ההכנסות החוזרות השנתיות של תחום ה-AI והשירות העצמי של החברה, שעמדו בסוף הרבעון הראשון על 208 מיליון דולר, צפויות ליותר מלהכפיל את עצמן עד סוף שנת 2026. בנייס מעריכים שהעסקה תתרום לרווח הנקי למניה (Non-GAAP) ולתזרים המזומנים של החברה תוך 18 חודשים ממועד השלמתה.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳
המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה
נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65% מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.
לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב
בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.
הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי
של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול
אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.
- נופר אנרגיה מגדילה הספק ייצור, אך הוצאות המימון מעמיקות את ההפסד
- 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס
(קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.