עופר נמרודי הכשרת הישוב
צילום: רמי זרניגר

הכשרת הישוב: MLP חתמה ברבעון הרביעי על חוזים בהיקף של 95 אלף מ"ר

חברת הנדל"ן פרסמה את הנתונים התפעוליים של החברה המוחזקת (41%), מהם עולה כי בשנת 2024 היא השכירה כ-305 אלף מ"ר, מתוכם כ-225 אלף מ"ר בחוזים חדשים, גידול של כ-82% ביחס לשנת 2023

איתן גרסטנפלד | (1)

חברת הנדל"ן הכשרת הישוב מפרסמת את הנתונים התפעוליים של החברה המוחזקת MLP (41%), מהם עולה כי בשנת 2024 היא השכירה כ-305 אלף מ"ר, מתוכם כ-225 אלף מ"ר בחוזים חדשים, גידול של כ-82% ביחס לשנת 2023. 


על פי הודעת החברה, זרוע הפארקים הלוגיסטיים שלה באירופה, חתמה במהלך הרבעון על חוזי שכירות עם שוכרים חדשים בהיקף של כ-95 אלף מ"ר, נתון כמעט כפול ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2023. נתון זה הביא לירידה משמעותית של השטחים הפנויים בנכסי החברה לכ-5% בלבד, בהשוואה לממוצע בשוק של כ-8%. שטחי השכירות נעו בין 1,000 מ"ר לכ-25,000 מ"ר, כאשר היקף עסקה ממוצעת עולה על כ-7,000 מ"ר.


עוד עדכנה MLP כי נכון לתחילת שנת 2025 נמצאים בביצוע בשלבים שונים למעלה מ- 300,000 מ"ר להשכרה, מתוכם כ- 30% מהשטח כבר הושכר מראש, עם תקופת שכירות ממוצעת של 10 שנים.


עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב: "MLP ממשיכה לפתח באופן עקבי את עסקיה ושנת 2024 הינה שנת שיא בתולדות החברה מבחינת היקף ההשכרות. בשנים האחרונות ביצענו ב-MLP מספר מהלכים אסטרטגיים, עסקיים ומימוניים לרבות הנפקות הון מניות, קבלת דירוג אשראי בינלאומי, הנפקה לראשונה של אגרות חוב אירופאיות, הרחבה משמעותית של היקף הנכסים בפולין ובגרמניה, התקנת מתקני אנרגיה סולארית על גגות נכסי החברה ועוד. ל-MLP שטחים בנויים בהיקף כ-1.2 מיליון מ"ר, ואנו ממשיכים לפתח וליזום הקמת נכסים נוספים בהיקף מאות אלפי מ"ר. בהתאם לתוכנית האסטרטגית של MLP, אנו צופים גידול מהותי בהיקפי הפעילות ובתוצאות הכספיות שלה בשנים הבאות. אנו נפעל, גם ב-MLP, להמשיך ולייצר ערך רב."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 20/02/2025 00:02
    הגב לתגובה זו
    מעניין ממי מרוויח מכל זה בסופו של דבר ..וזה לא המשקיעים
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.