המכירות הקמעונאיות בארה"ב עקפו את הצפי למרות המשבר

לפי שעה נראה כי הציפיות המוגזמות לפגיעה אנושה של משבר האשראי בצרכן האמריקני התבדו. תקופת החזרה לבית הספר סידרה לחנויות וול מארט הותיקות גידול במכירות של 3.1% לעומת צפי ל-2%
שהם לוי |

המכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו קפיצה חדה בחודש אוגוסט- הרבה מעבר לציפיות האנליסטים. נזכיר כי חודש זה מאופיין במכירות מוצרי החזרה לבית הספר, כך שלמרות החששות מפגיעה של משבר האשראי בצרכן האמריקני, אפשר לראות שהוא עדיין מהווה את המנוע העיקרי של הכלכלה.

וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, הודיעה כי המכירות בחנויות אשר פתוחות לפחות שנה התחזקו ב-3.1%, זאת לאחר תחזיות קודמות לגידול של 2% במכירות בלבד. חברת Abercrombie & Fitch הצהירה כי חלה עלייה של 6% במכירות, ובכך עקפה את הצפי המוקדם לשיפור של 2.2% בלבד מתחזיות האנליסטים המוקדמות.

Abercrombie, American Eagle, ו-Wal-Mart הרוויחו מעבר לצפוי מהחזרה לבית הספר, זאת מוגדרת כעונה השנייה בטיבה לאחר תקופת החופשות בדצמבר. מכירות מאוחרות של ציוד לבית הספר ומבצעים מיוחדים ברחבי טקסס תרמו את חלקם לשיפור במכירות. הצרכנים מצידם, היו מודאגים מירידת מחירי הבתים ועלויות אשראי גבוהות, לכן דרשו הנחות רבות.

המכירות הקמעונאיות הכוללות בארה"ב, גדלו ב-2.5%, כך הודיעה אתמול הקונסוליה הלאומית למרכזי הקניות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה 1.22%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסףאייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסף
דוחות

ויקטורי: ירידה במכירות וברווח הנקי, למרות שיפור ברווחיות הגולמית

המכירות ירדו ב-6.7% ל-646 מיליון שקל והפדיון בחנויות הזהות נחלש, הרווח הגולמי עלה ל-26.2% והרווח הנקי ירד ל-11.1 מיליון שקל בשל עלייה בהוצאות השכר ובהוצאות המימון; במקביל ויקטורי הכריזה על תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 20 מיליון שקל

מנדי הניג |

ויקטורי מסכמת את הרבעון השלישי עם ירידה בפדיון ובמכירות לצד עלייה ברווחיות הגולמית ושחיקה ברווח התפעולי והנקי. מכירות הרבעון מסתכמות ב-646.3 מיליון שקל לעומת 693.3 מיליון שקל אשתקד, ירידה של 6.79%, שקשורה בעיקר לרבעון מקביל חזק במיוחד שנבע מהמתיחות הביטחונית בנוסף, חודשי ספטמבר אוקטובר, חגי תשרי, אופיינו בפחות ימי עבודה בהתייחס לשנת 2024, מה שייצר פער במכירות. בהתחשב והיו ימים מקבילים הקיטון היה כ- 2.1%. הפדיון למ"ר ירד ל-8.8 אלף שקל לעומת 9.9 אלף שקל בשנה שעברה, ובחנויות זהות הפדיון למ"ר עומד על 9.4 אלף שקל לעומת 10.3 אלף שקל ברבעון המקביל.

למרות החולשה בהכנסות, הרווח הגולמי עולה ל-169.4 מיליון שקל לעומת 166 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו מטפס ל-26.2% לעומת 23.9%. השיפור מגיע לפי ויקטורי מגידול בייבוא, מהנחות מספקים בעקבות מעבר לסדרנות עצמית ומשיפור תנאי הסחר. מנגד, הרווח התפעולי יורד ל-24.7 מיליון שקל לעומת 29.7 מיליון שקל אשתקד, ושיעורו יורד ל-3.83%, בין היתר בגלל עלייה בהוצאות שכר העבודה בסניפים, עלייה בפחת לפי IFRS16, ועלייה בארנונה ובחשמל.

הרווח הנקי ברבעון נשחק ל-11.1 מיליון שקל לעומת 15.9 מיליון שקל אשתקד. עיקר ההשפעה מגיעה מקליטת עובדים זרים - החברה קיבלה אישור להבאת 600 עובדים, ומתוכם כ-200 כבר נקלטו עד סוף ספטמבר. בשלב ההכשרה מצבת כוח האדם גדלה ואינה מתייעלת, ולכן הוצאות השכר עולות. לפי החברה, עם השלמת ההכשרה ניתן יהיה לצמצם את מצבת העובדים הקיימת ולהפחית את עלויות השכר. בנטרול השפעות IFRS16 הרווח הנקי ברבעון היה מגיע ל-14.8 מיליון שקל.

בצד הפיננסי, יתרות המזומנים והנכסים הפיננסיים לטווח קצר עומדות על 93.4 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת מגיע ל-41.6 מיליון שקל, וההון העצמי עומד על כ-400 מיליון שקל. במהלך הרבעון חילקה החברה דיבידנד של 7 מיליון שקל.

לצד התוצאות ויקטורי מודיעה על אישור תוכנית רכישה עצמית חדשה בהיקף של עד 20 מיליון שקל. לפי הודעת החברה, התוכנית נתפסת כהזדמנות עסקית לאור הנזילות הקיימת ושער המניה, עומדת במבחני החלוקה ואינה צפויה להשפיע מהותית על מבנה ההון או על תזרים המזומנים.