המכירות הקמעונאיות בארה"ב עקפו את הצפי למרות המשבר

לפי שעה נראה כי הציפיות המוגזמות לפגיעה אנושה של משבר האשראי בצרכן האמריקני התבדו. תקופת החזרה לבית הספר סידרה לחנויות וול מארט הותיקות גידול במכירות של 3.1% לעומת צפי ל-2%
שהם לוי |

המכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו קפיצה חדה בחודש אוגוסט- הרבה מעבר לציפיות האנליסטים. נזכיר כי חודש זה מאופיין במכירות מוצרי החזרה לבית הספר, כך שלמרות החששות מפגיעה של משבר האשראי בצרכן האמריקני, אפשר לראות שהוא עדיין מהווה את המנוע העיקרי של הכלכלה.

וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, הודיעה כי המכירות בחנויות אשר פתוחות לפחות שנה התחזקו ב-3.1%, זאת לאחר תחזיות קודמות לגידול של 2% במכירות בלבד. חברת Abercrombie & Fitch הצהירה כי חלה עלייה של 6% במכירות, ובכך עקפה את הצפי המוקדם לשיפור של 2.2% בלבד מתחזיות האנליסטים המוקדמות.

Abercrombie, American Eagle, ו-Wal-Mart הרוויחו מעבר לצפוי מהחזרה לבית הספר, זאת מוגדרת כעונה השנייה בטיבה לאחר תקופת החופשות בדצמבר. מכירות מאוחרות של ציוד לבית הספר ומבצעים מיוחדים ברחבי טקסס תרמו את חלקם לשיפור במכירות. הצרכנים מצידם, היו מודאגים מירידת מחירי הבתים ועלויות אשראי גבוהות, לכן דרשו הנחות רבות.

המכירות הקמעונאיות הכוללות בארה"ב, גדלו ב-2.5%, כך הודיעה אתמול הקונסוליה הלאומית למרכזי הקניות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה