צוות TCM
צילום: נטשה קופרמן

הטכנולוגיה של חברת TCM מחוללת מהפכה בתחום ה- eCommerce

חברת TCM היא החברה המובילה בישראל, ואחת מהחברות המובילות בעולם, בתחום ניהול והשבחה של חנויות דיגיטליות. שוחחנו עם המייסדים והמנכ"לים המשותפים בחברה, גבי ושני בר, כדי שיפרטו לנו מעט על הטכנולוגיה פורצת הדרך של TCM

תוכן בחסות | (1)

מאת: רוני שלום  24/9/20

בעקבות משבר הקורונה, בכל רחבי העולם אנשים משנים את האופן בו הם רוכשים מוצרים ועוברים לרכישה באמצעות האינטרנט, החל ממוצרי אלקטרוניקה ועד קניות מהסופר. פלטפורמות המסחר הגדולות ביותר, כגון אמזון, שופיפיי, עלי אקספרס, איביי ועוד, חוו עליות עצומות בזמן משבר הקורונה וזאת בזמן שרוב המשק העולמי נקלע למשבר.

חברת TCM, אשר נוסדה על ידי שני וגבי בר - שמכהנים כמנכ"לים משותפים בחברה, היא חברת פינטק (FinTech) אשר עוסקת בניהול והשבחה של חנויות דיגיטליות. לאורך פעילותה, הצליחה החברה לפתח טכנולוגיה חדשנית אשר הופכת את תהליך ההשבחה והניהול של החנויות המקוונות לפשוט ובאוטומציה כמעט מלאה, באמצעות טכנולוגיות AI, Big-Data ו-Machine learning.

ישבתי עם בני הזוג בר לשיחה, על מנת שירחיבו מעט על הטכנולוגיה המתקדמת וכדי שיסבירו כיצד הם הובילו את חברת TCM בחוד החנית של תחום האיקומרס, אשר צומח בקצב מואץ בעקבות משבר הקורונה.

איתור חנויות דיגיטליות

"החברה שלנו היא חברת טכנולוגיה", מספרים גבי ושני בר. "אנחנו שמים דגש מאוד גדול על פיתוח המערכות שלנו, אותן הקמנו מאפס. קיימות מספר מערכות עליהן מתבססת הפעילות שלנו, המשלבות ניתוח של כמות אדירה של נתונים בתהליכי Big-Data ואנליזה שלהם, תהליך קבלת החלטות אוטומטי בהתבסס על הנתונים באמצעות מערכות AI ו-Machine Learning, ותכנון אוטומטי מלא של מסעות השיווק עבור המוצרים בחנות המקוונת".

"אחת מהמערכות הבולטות שלנו, אשר מעניקה לנו יתרון גדול על פני המתחרים, היא מערכת האיתור שלנו. באמצעות סריקה של פלטפורמות מסחר כמו אמזון, שופיפיי ואיביי, אנו מסוגלים לאתר חנויות מקוונות בעלות פוטנציאל, והמערכת מזהה אותן באמצעות אנליזה של כמויות מידע אדירות. זהו פיתוח ייחודי של חברת TCM ואחת מאבני היסוד שלנו".

חברת TCM עושה שימוש בטכנולוגיית Data Mining בשילוב עם תהליכי Machine Learning (למידת מכונה) ובינה מלאכותית, הן כדי לאתר חנויות בעלות פוטנציאל גבוה והן בתהליך ההשבחה עצמו.

מערכת חיזוי - Predictive Analysis

הטכנולוגיה של TCM מאפשר לנתח מעל ל-300,000 מוצרים ביום ומיליוני מוצרים בחודש, בתהליך של סריקת זירות המסחר הגדולות כמו אמזון למשל, ולאחר מכן לנתח את הנתונים שהתקבלו, ובאמצעותם לקבל החלטות על מנת לבצע אופטימיזציה עבור החנויות שנמצאות בניהול של TCM.

בנוסף, המערכת מצליחה "לחזות" אילו מוצרים ימכרו יותר או פחות, מהם המיקומים הגיאוגרפיים בהם קיים ביקוש גדול יותר עבור מוצר מסוים, מהי התחרות באותו פלח שוק ומי הם המתחרים העיקריים, סריקת ביקורות כדי להבין היכן המתחרים לא מצליחים לספק מענה ומה הרווח הפוטנציאלי - כל זה ללא מגע אדם ובתהליכי AI ו-Machine Learning.

צפו בסרטון - מערכת החיזוי (Predictive Analysis) של חברת TCM:

"באמצעות מערכת החיזוי שלנו, ניתן לשפר פלאים את הביצועים של החנויות אותן אנו מנהלים", מסביר גבי בר. "אנחנו מקבלים תמונת מצב מלאה ומרוכזת בזמן אמת, שמאפשרת לנו לקבל החלטות מדויקות. הנתונים עצמם מונגשים בצורה מהירה וברורה וניתן לבצע החלטות מיידיות המשפרות את ביצועי החנות. יכולת החיזוי ביחד עם המקצועיות של מנהלי החנויות שלנו, יוצרים שילוב מנצח".

בר הוסיף: "כמות הנתונים שאנחנו שואבים מהאינטרנט היא אדירה, לכן זה בלתי אפשרי לעבור עליהם בצורה ידנית. המערכות שלנו יודעות לקחת את מה שחשוב ולנפות את מה שאינו רלוונטי, כך שהשורה התחתונה שמתקבלת מכילה מידע שימושי ופרקטי".

תכנון קמפיינים שיווקים באוטומציה מלאה

מערכת נוספת שפיתחה  חברת  TCMמסוגלת לייצר קמפיינים שיווקיים עבור החנויות הדיגיטליות שבניהול החברה, ברמת המוצר הבודד. "המערכת למעשה סורקת את החנות ויודעת לזהות, באמצעות הטקסט ותמונת המוצר, באיזה מוצר מדובר ומהם מאפייניו. לאחר הסריקה המערכת מחוללת מודעות שיווקיות, בתהליך אוטומטי לגמרי באמצעות טכנולוגיות AI ו-Machine Learning, המכילות גם תמונה וגם טקסט", מסביר גבי בר.

"בהתבסס על כמות מאוד גדולה של נתונים, המערכת גם יודעת "לטרגט" את קהל היעד, על ידי התאמה של מילות החיפוש הרלוונטיות והיבטים של קהל היעד (מגדר, טווח גילאים וכו'). המערכת בעצם מקצרת את העלות ואת משך הזמן של תכנון הקמפיין השיווקי, ומאפשרת יצירה של מאות של מודעות בזמן קצר. מה שבעבר היה נעשה באופן ידני, על ידי אנשי פרסום דיגיטלי ובעלות גבוהה, נעשה כעת באופן אוטומטי לגמרי", הרחיב בר.

אך זה לא הכל, המערכת של TCM מסוגלת גם לבצע תהליכי אופטימיזציה לקמפיין השיווקי באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית. כלומר, מדובר ב-"Game Changer" אמיתי, היות ואין צורך במאות ואף אלפי שעות העבודה שהושקעו בפרסום ואופטימיזציה של מודעות בעבר.

שקיפות מלאה מול בעלי החנויות

אחד מהדברים החשובים ביותר עבור TCM היה לייצר מערכות אשר יעניקו שקיפות מלאה של ביצועי החנות מול הבעלים של החנויות הדיגיטליות. "כנות, אמינות ויושרה אלו חלק מהערכים המרכזיים עליהם מתבססת TCM", סיפרה שני בר. "הבעלים של החנויות אותן אנו מנהלים יכולים לראות בכל עת את הביצועים של החנות, ממש בשידור חי. יצרנו ממשק 'דאשבורד' ייחודי באמצעותו ניתן לראות את כל הנתונים המגיעים ישירות מהחנות, הפעולות שננקטו וכן הלאה"

"בנוסף, יצרנו גם אפליקציית מובייל חדשה, אליה ניתן להתחבר מכל סמארטפון ולקבל תמונת מצב בזמן אמת. אנחנו תמיד פועלים על מנת להרחיב את השקיפות שלנו מול בעלי הנכסים, האפליקציה היא עוד חלק בתהליך זה", הרחיבה בר.

בחוד החנית של הטכנולוגיה

לאורך השיחה של עם המנכ"לים המשותפים, גבי ושני בר, היה ברור כי אחד הדברים החשובים ביותר עבורם הוא לשמור על היתרון הטכנולוגי של חברת TCM. "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להישאר בקדמת הטכנולוגיה ולפתח מערכות מהפכניות בתחום ה- eCommerce", אמר בר וסיכם:

"לקראת ההשקה הראשונית שלנו בבורסה האוסטרלית הצגנו את הטכנולוגיה לחתמים והם התרשמו מאוד מהיכולות שלנו, אשר נמצאות בתחרות עם החברות המובילות בעולם, אנחנו נמשיך לפתח את הטכנולוגיה שלנו וליצור מערכות נוספות שישפרו את ביצועי החנויות הדיגיטליות שבניהולנו גם בעתיד, בכל המרץ".

לבדיקת אפיון, התאמה והצטרפו https://lp2.tcmdigital.co.il/l/tcm-digital/

לאתר החברה:  https://tcmdigital.com/

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 05/12/2020 17:54
    הגב לתגובה זו
    החברה הולכת להסחר בנאסדק
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

צילום: Freepikצילום: Freepik

פינוי־בינוי בראש שקט: התפקיד הקריטי של מפקח בנייה מטעמכם

מפקח הבנייה מטעם הדיירים מייצג אותם מול הקבלן, ומוודא שהסטנדרטים נשמרים ושכל אחד מהדיירים יוכל לקבל בסופו של התהליך את הבית החדש שלו בראש שקט

נושאים בכתבה פינוי בינוי

פרויקטי פינוי־בינוי הפכו בשנים האחרונות לאחד הכלים המרכזיים להתחדשות עירונית בישראל. לצד היתרונות הברורים – דירות חדשות ומודרניות, שדרוג הסביבה העירונית, העלאת ערך הנכס ושיפור איכות החיים – מדובר בתהליך ארוך, מורכב ורווי אתגרים. 

אחד הכלים הקריטיים ביותר להצלחת הפרויקט הוא מפקח בנייה מטעם הדיירים. בעוד שהיזם מביא עמו אינטרס עסקי ברור, המפקח הוא זה שמגן על האינטרס של בעלי הדירות, ומוודא שכל שלב בפרויקט מתבצע באופן מקצועי, בטוח והוגן.

מהו תפקידו של מפקח בנייה?

אחד האתגרים המרכזיים בפרויקטים של פינוי־בינוי הוא פערי הכוחות בין הדיירים ליזם. ליזם יש צוות מקצועי שלם: עורכי דין, אדריכלים, מהנדסים וקבלני ביצוע. לעומת זאת, הדיירים מגיעים בדרך כלל חסרי ידע טכני או ניסיון בניהול פרויקטים גדולים. 

מפקח בנייה מטעם הדיירים מצמצם את הפער הזה – הוא הגורם המקצועי המייצג את הדיירים מול היזם והקבלן, פועל באופן בלעדי לטובתם ודואג לכך שזכויותיהם לא יפגעו. 

הוא מלווה את הפרויקט מהשלב הראשוני של בחינת היתכנות הפרויקט, דרך בחירת היזם וניסוח מפרט העבודות ועקרונות התכנון בהסכם, דרך הליך הכנת תכנית הבינוי (התב״ע) והוצאת היתר הבנייה, ועד לביצוע הבנייה ואכלוס הדירות החדשות. הוא מוודא שהיזם עומד בכל ההתחייבויות שנקבעו, בוחן את איכות החומרים והביצוע, מפקח על לוחות הזמנים ומספק ייעוץ מקצועי לדיירים בכל שלב.