לראשונה בישראל - ביטוח רכב לנהג צעיר באופן עצמאי
חברת הביטוח ליברה ליברה -1.28% משיקה שירות חדש - Chik, מוצר נפרד מבית חברת הביטוח הפועל באמצעות אפליקציה ומאפשר רכישה של ביטוח ייעודי לנהג צעיר לתקופות של 24 שעות תמורת 30 שקל לכל 24 שעות. הביטוח נעשה מול Chik וללא קשר לכל פוליסה אחרת שקיימת על הרכב.
לפי ליברה, בישראל ישנם כ-670,000 תושבים עד גיל 24 שהינם בעלי רישיון נהיגה ורבים מהם אינם מחזיקים רכב משלהם או נוסעים באופן קבוע ויומיומי. נהגים אלה צריכים פתרון שיאפשר להם לרכוש ביטוח רכב ל"נהג צעיר" לתקופות קצרות וזמניות בהתאם לתדירות השימוש ברכב. על פי נתוני ליברה, 97% מהנהגים הצעירים מחליטים על רכישת הביטוח בסמוך לשימוש ברכב ו- 90% מ"הנהגים הצעירים" מפעילים את הביטוח ל-24 שעות בלבד. לכן, אפליקציית Chik נותנת מענה מדויק לקהל זה, שכן היא מאפשרת לנהג הצעיר לרכוש כיסוי ביטוחי ל- 24 שעות ובאופן עצמאי מתי שהוא רוצה.
כיום, ביטוח נהגים צעירים באופן קבוע כרוך בתוספת גבוהה של כ-5,000 שקלים בממוצע לפוליסת הביטוח לרכב. אפליקציית Chik מאפשרת להוזיל את עלויות ביטוח הרכב כאשר מדובר בנהג צעיר שאינו הנהג העיקרי ברכב ושעושה שימוש ברכב מדי פעם. על פי נתוני ליברה, רכישת ביטוח נהג צעיר באמצעות אפליקציית Chik בשימוש ברכב של עד שלוש פעמים בשבוע משתלמת יותר מביטוח רכב לנהג צעיר במונחי פוליסת ביטוח רכב שנתית (בכל חברת ביטוח). בנוסף, מחיר של 30 ש"ח בלבד ל- 24 שעות המוצע באפליקציית Chik הינו זול יותר מהמסלולים המוצעים בשוק המחושבים לפי שקל לק"מ.
האפליקציה גם מאפשרת להגדיר עד שלושה נהגים נוספים באותה הפעלה ולאותו הרכב באותו פרק זמן וללא גביית תשלום נוסף.
תהליך הרישום הראשוני באפליקציית Chik מתבצע באופן חד פעמי על ידי בעל פוליסת הביטוח לרכב כאשר ממלאים את פרטי הרכב ואת פרטי בעל הפוליסה. לאחר מכן מצהירים על ביטוח חובה ורכוש בתוקף, ממלאים את פרטי הנהג הצעיר, בוחרים אם להזין אמצעי תשלום או להשאיר את התשלום לנהג הצעיר (כן, הוא יכול גם לשלם בעצמו...) הנהג הצעיר מקבל הודעת SMS להורדת האפליקציה, ויכול להפעיל את הביטוח "בצ'יק".
- אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
- ליברה: הרווח הנקי זינק ב-67% ל-23 מיליון שקל - תחלק 10 מ' שקל דיבידנד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכל"ית החברה, אתי אלישקוב, הציגה את המוצר החדש:
"ילד בגיל 16 מוציא רישיון ורוצה להתחיל לנהוג. בשביל ההורים, העלות הממוצעת לתוספת של נהג חדש על הרכב היא עוד 5,000 שקל לפוליסה", אומרת אלישקוב. "אם האוטו יקר יותר אז הביטוח יקר יותר כאשר הסכום יכול להגיע אפילו ל-10 אלף שקל. אבל, יש הרבה מקרים בהם הילד לא בבית, כמו ילדים שבצבא, ואז נוצרת בעיה.
בישראל יש כמעט 700 אלף בעלי רישיון צעירים, כך שהפוטנציאל גדול", מוסיפה אלישקוב, וממשיכה לספר איך נולד הרעיון. "הבן שלי הוציא רישיון ויום אחד הוא התקשר ואמר שחברה שלו רוצה לנהוג על הרכב שלנו. היא הייתה במנורה אז אמרתי שאי אפשר כי הביטוח שלנו בליברה. הוא שאל אותי 'מה זה משנה? מה הבעיה?' ומכאן בא הרעיון. כינסתי את ההנהלה ואמרתי תקשיבו יש כאן משהו. הייתה רפורמת בריאות - פוליסת בריאות אחידה והרחבות שונות - אז בואו נעשה את זה גם בביטוח".
"אז מבחינתינו שהפוליסה הראשית תהיה איפשהו, אצל חברה אחרת, את ההרחבה לנהג צעיר אנחנו נעשה, וקצת יותר משנה וחצי אחרי יש לנו מוצר שמאפשר את זה. תחשבו על זה כמו ביט, לא משנה באיזה בנק אתם אפשר להשתמש, אז ככה עם הביטוח הזה". מוסיפה אלישקוב.
- "אני מלווה קבוצת חיילים משוחררים מבתים מורכבים. לראות אותם מתפתחים ויוזמים - שווה לי יותר מכסף"
- האוצר חקר ומצא - קרנות השתלמות זה מוצר מנצח...לעשירים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אני מלווה קבוצת חיילים משוחררים מבתים מורכבים. לראות אותם...
בשביל להשתמש בשירות צריכים לעמוד בכמה תנאים פשוטים - ראשית צריך להוכיח כי יש ביטוח חובה לרכב, צריך לקבל את אישור בעל הרכב, ובנוסף במידה וקיימות 2 או יותר תביעות מול הביטוח אז השימוש לא מתאפשר. "בכל הפעלה ההורה מקבל התראה", מוסיפה אלישקוב, "בנוסף, 3 שעות לפני תום הביטוח יש הודעה, כדי שחלילה לא תהיה נסיעה ללא כיסוי. האפליקציה קיימת כבר כרגע רק למשתמשי ליברה ויש כבר 1500 שימושים ביום".
חשבתם לעשות ביטוח שעתי?
"כן, אבל החלטנו שלא", עונה אלישקוב. "במקרה כזה המינימום עדיין היה 30 שקל, וזה יכול ליצור מצב שהלקוח מרגיש מנוצל, לכן החלטנו על 24 שעות. חשוב להגיד שאנחנו עדיין מבטחים רק את הסיכון - מן הסתם הלקוח לא נוהג במשך כל 24 השעות אלא רק בחלק מהן".
איפה בודקים שלנהג יש רישיון?
"בשלב הרישום יש שאלות לגבי הנהג הצעיר - שנת לידה ושנת הוצאת רישיון", עונה אלישקוב. "החברות מחוברות ל-ISO אז אם יש אי התאמה, למשל שלילות בתוקף, ה-ISO מדווח על זה".
למה לא לבטח נהג לי ת.ז ולא לפי רכב?
"האקטוארים סירבו בתוקף. הם אמרו שהגורם המסביר לעלות הוא לא מעט הרכב - שווי הרכב. תאונה בפולקסווגן ובאאודי למשל לא יתומחרו אותו דבר גם אם זה אותו נהג".
לכמה שימושים אתם מצפים?
"מאות אלפים ביום. אנחנו רוצים להיות הביט של הביטוח לנהג צעיר. כמו שאמרתי יש קרוב ל-700 אלף נהגים צעירים בישראל ואין סיבה שהם לא ירכשו ביטוח דרך Chik".
איך את רואה את מחירי הביטוח בכלל?
"הם עולים, העלינו בכמעט 50% בשנתיים האחרונות אבל זה לא סתם, כל החברות מעלות", עונה אלישקוב. "90% מהפעילות של ליברה היא ביטוח רכב. לגבי הנזקים בדרום כתוצאה מהמלחמה - הם פחות נוגעים אלינו. הנזק לרכוש מס רכוש משלם ומקרי מוות זה חברות הביטוח האחרות".
"אני רוצה להוסיף ולהוציא קול קורא למדינה בנושא הגניבות - ב-2023 הגניבות עלו פי 2.5. עלות גניבה עלתה מ-150 שקלים ל-600 שקלים לפוליסה. הגיעה המלחמה וקצת הרגיעה את זה, באוקטובר לא היו גניבות, אבל מאז זה חזר בענק. יש 5 גניבות ביום לפחות. פה אני רוצה לקרוא למדינה שתטפל בנושא".
את מתכוונת להתרחב לעוד תחומים?
- 4.מפקח על הביטוח 21/02/2024 07:54הגב לתגובה זוהחוק אומר שנהגנזדמן מכוסה בחובה ההגדרה של נהג מזדמן עד פעם בחודש אז איך הם מאפשרים לרכוש כמב פעמים שרוצים לאותו נהג בלי לכבות אותו בחובה? איפה הפיקוח
- מעה 21/02/2024 16:27הגב לתגובה זוטועה
- 3.עומר 20/02/2024 00:15הגב לתגובה זואל תצאו פראיירים
- 2.יריב 19/02/2024 13:53הגב לתגובה זובניגוד לווישור, ליברה לא מחפשת הרפתקאות בחו"ל אלא פועלת בשוק המקומי שהיא מכירה היטב והיא משלבת שירות אינטרנטי בנוסף לאפשרות למענה קולי. הממשק מאד נח ונחמדומה שחסר להם זה אולי התמודדות במכרזים גדולים של המדינה וארגונים גדולים כדי להפוך לגורם משמעותי בשוק הביטוחי רכב. אבל הם צומחים גם כך מהר מאד עם מטה קטן ועלויות נמוכות ביחס למתחרות. השוק כולו עבר עליית מחירים מטורפת והמלחמה לא השפיע עליו לרעה משום שהיטוחי רכב זה לא משהו שמישהו יכול לוותר עליו. האפליקציה הזו רק מראה שהחברה חושבת מחוץ לקופסה.
- 1.שמואל 19/02/2024 13:32הגב לתגובה זולראשונה בישראל ? מישהוא פה התבלבל , כתבה פרסומית נטו...
- יהושוע 19/02/2024 14:18הגב לתגובה זואבל רק אם עשית ביטוח באותה חברה. פה הם נותנים ביטוח לנהג צעיר ללא קשר , למי מבטח את הרכב. כדאי לקרוא לפני שקוטלים
- מה זה משנה איפה אתה מבוטח אם בכל חברה יש את זה? (ל"ת)מגיב 20/02/2024 00:45
טל קלמפנר, ארבע עונות. צילום: בן עמי קרן"אני מלווה קבוצת חיילים משוחררים מבתים מורכבים. לראות אותם מתפתחים ויוזמים - שווה לי יותר מכסף"
שם: טל קלמפנר
תפקיד: מתכנן פיננסי
מקום מגורים: תל אביב
מצב משפחתי: נשוי, בן 44
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון (B.A) במנהל עסקים - התמחות במימון; רישיון בניהול תיקי השקעות, הרשות לניירות ערך; תואר שני (M.B.A) במנהל עסקים - התמחות בשיווק ובמשפט עסקי; רישיון יועץ פנסיוני ומתכנן פיננסי מטעם הרשות לביטוח ולחיסכון
ניסיון תעסוקתי: מנהל השקעות וחדר מסחר בחברת מור בית השקעות; מנהל השקעות ראשי בחברת דיאמונד בית השקעות; מנהל השקעות באיילון פתרונות פיננסים; מנהל השקעות בחברת IBI; מתכנן פיננסי ארבע עונות
טל קלמפנר מאמין שלנהל כסף זה חשוב, אבל לנהל אמון זה יותר חשוב. בריאיון לביזפורטל הוא מסביר איך הוא מגיע לעמק השווה עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלו, מספר על החלום שלו להקים קהילת אנשים שינועו בשוק ההון מתוך הבנה ולא מתוך פחד, וממליץ להשקיע אפילו סכומים נמוכים בגיל צעיר כי יש יש לזה אפקט חזק.
צפו בראיון המלא:
- "מה שמרגש אותי בכל פעם מחדש הוא לראות לקוח מגשים חלום בזכות התכנון שעשינו יחד"
- "אחרי שסיימתי לעבוד גיליתי שלא קיבלתי את מלוא הזכויות שלי. סוכן פנסיוני עזר לי, וכך התאהבתי במקצוע"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים
טל קלמפנר, ארבע עונות. צילום: בן עמי קרן"אני מלווה קבוצת חיילים משוחררים מבתים מורכבים. לראות אותם מתפתחים ויוזמים - שווה לי יותר מכסף"
שם: טל קלמפנר
תפקיד: מתכנן פיננסי
מקום מגורים: תל אביב
מצב משפחתי: נשוי, בן 44
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון (B.A) במנהל עסקים - התמחות במימון; רישיון בניהול תיקי השקעות, הרשות לניירות ערך; תואר שני (M.B.A) במנהל עסקים - התמחות בשיווק ובמשפט עסקי; רישיון יועץ פנסיוני ומתכנן פיננסי מטעם הרשות לביטוח ולחיסכון
ניסיון תעסוקתי: מנהל השקעות וחדר מסחר בחברת מור בית השקעות; מנהל השקעות ראשי בחברת דיאמונד בית השקעות; מנהל השקעות באיילון פתרונות פיננסים; מנהל השקעות בחברת IBI; מתכנן פיננסי ארבע עונות
טל קלמפנר מאמין שלנהל כסף זה חשוב, אבל לנהל אמון זה יותר חשוב. בריאיון לביזפורטל הוא מסביר איך הוא מגיע לעמק השווה עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלו, מספר על החלום שלו להקים קהילת אנשים שינועו בשוק ההון מתוך הבנה ולא מתוך פחד, וממליץ להשקיע אפילו סכומים נמוכים בגיל צעיר כי יש יש לזה אפקט חזק.
צפו בראיון המלא:
- "מה שמרגש אותי בכל פעם מחדש הוא לראות לקוח מגשים חלום בזכות התכנון שעשינו יחד"
- "אחרי שסיימתי לעבוד גיליתי שלא קיבלתי את מלוא הזכויות שלי. סוכן פנסיוני עזר לי, וכך התאהבתי במקצוע"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים

