אופירה אסייג
צילום: יח"צ

תלונות נגד אופירה אסייג שעפה על כתב שלה בשידור: התנצלה בשידור

(עדכון 18:07) איציק כלפי שמסקר את הפועל ב"ש, זכה לשטיפה משפילה ברדיו ת"א מהבוסית שלו ב-ONE, מאחר שלא היה זמין לשידור. תלונות נגד אסייג התקבלו ברשות השנייה, ארגון העיתונאים דורש את התנצלותה. אסייג התנצלה כעת בשידור
אלכסנדר כץ | (6)
אם יש משהו שגבר על סערת פיטוריו של מאמן הפועל באר שבע רוני לוי, זוהי הסערה שהתחוללה לאחר שאופירה אסייג נזפה באגרסיביות באחד הכתבים שלה באתר ONE, במהלך שידור של תוכנית הספורט שהיא מגישה יחד עם איל ברקוביץ ברדיו תל אביב. לאתר ONE הסכם ארוך שנים עם רדיו תל אביב, במסגרתו האתר מפיק את התוכנית שמשודרת בתחנה מדי יום בין 18:00 ל-20:00. אסייג היא הכל יכולה באתר ONE, ובעלה גיל מנקין הוא מבעלי האתר.  הפקת התוכנית ביקשה להעלות לשידור את איציק כלפי, כתב ONE שמסקר את הפועל באר שבע, כדי לשוחח עמו על פיטוריו של לוי, ואולם כלפי לא היה זמין כי באותה עת עלה לשידור בתוכנית הספורט של רדיו דרום. כשכבר הצליחו להתחבר לכלפי, אסייג שמה גז והתנגשה בו בעוצמה: "כלפי אנחנו מודים לך שהתפנית לעלות לדבר איתנו", כשברקוביץ' הוסיף ברקע - "טוב שלא התפנית מחר". "רק נזכיר לך", המשיכה אסייג, "שמקום העבודה הראשי שלך הוא ONE". כלפי ניסה להסביר אולם נקטע פעם אחר פעם. אסייג: "סליחה רגע, אני אומר לך את זה בשידור חי, שמקום העבודה הראשי שלך הוא ONE, התוכנית הזו היא תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, סבבה?". "כן, אבל את יודעת...", ניסה להגיב ואסייג המשיכה: "לא, לא, אין אבל, סבבה או לא סבבה?". כלפי ענה: "כן", ואסייג הגיבה: "יופי תודה, עכשיו ערב טוב לך איציק כלפי ONE, עכשיו תגיד לי מה קרה לרוני לוי ולמה הוא פוטר". כלפי ניסה שוב להסביר מה הייתה הסיבה לכך שלא היה זמין לשידור, אבל אסייג חתמה את הפיאסקו באגרסיביות: "אני מנהלת את השידור, אם תעלה בשש ותכבד את התוכנית, אני אתן לך להגיד מה שאתה רוצה".   הבוקר צייץ את הקטע האודיו כתב הבידור של ישראל היום ערן סויסה, והדבר עורר סערה ברשתות החברתיות. לרשות השנייה התקבלו מספר תלונות נגד אסייג. בין המתלוננים היה גם שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, שקרא לפטר מיידית את אסייג, הגם שהרשות השנייה אינה הכתובת לקריאה זו. במכתב ששלח לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב תחת הכותרת "התעמרות חמודה יותר בעובד בשידור חי על לא עוול בכפו", ציין גליק כי "כבר נאמר במקורות חז"ל המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא", והוסיף כי "אופירה לרגע לא חשבה להתנצל על דבריה". לדבריו, "מה הרגיש אותו שדרן באותו רגע? מה הרגישה אימא שלו? החברה שלו? הדבר חצה כל קו אדום. קורא לך לנקוט באופן מידי בצעדים חריפים ביניהם קנס לתוכנית, וחיוב התוכנית להתנצל כולל הבהרה שעד שאופירה לא מתנצלת באופן אישי בפני השדרן, היא לא חוזרת לשדר". מי שיצטרך להגיב על התלונות שהוגשו לרשות השנייה, היא תחנת רדיו תל אביב. הפלטפורמה שלה היוותה מקום לסוגיית יחסי עובד-מעביד של גוף תקשורת אחר בכלל – ONE. גם ארגון העיתונאים נכנס לעובי הקורה, ודורש ממנכ"ל רדיו תל אביב אבי משולם לחייב את אסייג להתנצל על הדברים, הגם שאין בין משולם לבין אסייג יחסי העסקה, למעט כאמור ההסכם בין הצדדים. "ההתנהלות של אופירה אסייג כלפי הכתב איציק כלפי אתמול בתוכנית הספורט של רדיו תל אביב היא מעשה פסול שאין לו מקום בכלי תקשורת", נכתב בהודעת הארגון. "יו"ר הארגון נורית קנטי פנתה לאבי משולם, מנכ"ל רדיו תל אביב בדרישה להתנצלות פומבית וברורה מטעם אופירה אסייג והתחנה כלפי הכתב שהיה מושא להלבנת פנים פומבית". מנכ"ל רדיו תל אביב אבי משולם סירב להגיב. לאופירה אסייג הופנו מספר שאלות בנושא - אולם טרם התקבלה תגובה. עדכון 18:08: אסייגה התנצלה בפני כלפי בשידור: "אני רוצה לומר לך איציק חמוד שלי, שאתה מאד אהוב אצלי ויש לך פינה ענקית אצלי (אבל) המקצוענות אצלי וטובת הניוז היא מעל הכל, והפוליטקלי קורקט רק אחרי... אני מחבקת אותך ואתה ילד טוב, ושתמשיך להיות זמין. נפגעת ממני?". כלפי: "הכל בסדר, עברתי דברים קשים יותר בחיים". אסייג: "אני רוצה לומר לך. אני מעל 20 שנה עיתונאית, מחזיקה את ONE ומנהלת את התוכנית ברדיו והתוכנית בטלוויזיה. אני אומרת לך אם נפגעת ממני, אני מתנצלת".  

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    זו התנשאות חוזרת, בטח שלא התנצלות (ל"ת)
    עמי הבוט 03/03/2022 14:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אריאל 03/03/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
    בפריים טיים, וכול עוד רצים אליה ואל הערס שלצידה.
  • 4.
    מוטי 03/03/2022 07:51
    הגב לתגובה זו
    גם בהתנצלות מקטינה אותו לגובה הרצפה
  • 3.
    רועי 03/03/2022 03:08
    הגב לתגובה זו
    אם אני רוצה לשמוע חפירות על ספורט אז רק 103
  • 2.
    שלמה 02/03/2022 20:42
    הגב לתגובה זו
    רק מגבירה את הניכור והזילזול ב"חמוד שלי " התנשאות שרק היא והבחור השני שלידה יכולים לזרוע בכל תוכנית שלהם . בושה לתחנות תקשורת שמשמיעות ומראות אותם. לא מתאים לאזרחים בישראל
  • 1.
    אליהו 02/03/2022 19:37
    הגב לתגובה זו
    פה ג'ורה וחבל שהיא עדין ממשיכה לשדר עם התוכניות פח שלה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.