סיבים, טלוויזיה רזה וייצוב מחירי הסלולר: מאחורי דוחות פרטנר
פרטנר 1.36% הופכת יותר ויותר לחברת שירותים ותשתיות, עם דגש על תשתיות, ורואה עצמה כמתחרה ישירה מול בזק הוותיקה ו-HOT הצעירה יותר בתחום התשתיות כמובן. על פי הדוחות שפרסמה אתמול, תשתית הסיבים האופטיים שלה מגיעים כבר ל-740 אלף בתים שפוטנציאלית יכולים להתחבר לשירותיה, ו-225 אלף כבר עשו כן. עד סוף השנה בחברה מקווים להגיע למיליון בתים שיוכלו להתחבר.
כחלק מהדגש על התשתיות, בחברה הפכו דיסקט בכל הנוגע לשירות הטלוויזיה שלה, אותו השיקו ברוב הדר ופאר ב-2017. בשנים הראשונות היא לא רק הייתה פלטפורמה, אלא גם בסיס לחבילות תוכן שהלכו והתנפחו. בתעשייה מדגישים כי בפרטנר נורא מאד התלהבו מהמשחק החדש הזה, להפוך פתאום ל-HOT ולהגדיל יותר ויותר את חבילת התוכן שהוצעה ללקוחות.
אבל השנה בחברה החליטו לחזור לבייסיק עם פלטפורמה זולה מאד, שלא ברור בשלב זה מה יהיה מחירה, אבל הלקוח יחליט מה הוא רוצה לשלב בה. לחברה כבר הסכמים עם עם NETFLIX ועם AMAZON . נכון, עם נטפליקס החברה קצת התפרעה (הבנדלינג עם חברת הסטרימינג האמריקאית, א"כ), אבל מדובר היה בתקופת השקת שירות הטלוויזיה לפני כמעט חמש שנים, והיו חייבים לבוא עם משהו ביד ללקוחות. עם אמזון ההסכם כבר הרבה יותר סולידי. על WALT DISNEY החליטו בפרנטר לוותר.
כשדיסני בחנה את כניסתה לישראל, היא נפגשה עם חברות תקשורת שונות שעוסקות בעולמות הטלוויזיה. עם פרטנר התקיימה פגישה אחת אולם הקשר לא המשיך בשל דרישת התשלום הגבוהה מצידה של ענקית הבידור האמריקאית עבור שיתוף הפעולה. בסופו של דבר, חתמה דיסני עם yes במסגרתו תשלם החברה הישראלית לא פחות מ-150 מיליון שקל לשלוש שנים עבור החדרת השירות לישראל. בפרטנר לא היו יכולים לעמוד אפילו בשליש מכך. הרי לא מדובר ב-yes עם 600 אלף לקוחות, ועל השירות היא לא גובה 200 שקל דמי מנוי לחודש, ולכן ידעו שם שאי-אפשר לקפוץ מעל הפופיק.
- דרמה בלי הפסקה: מנכ"ל פרטנר אבי צבי והיו"רית אסנת רונן פורשים
- פרטנר: ההכנסות עלו ב-6% ל-853 מ' ש'; הרווח התאושש ל-77 מ'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה לוותר על דיסני היא חלק מהאסטרטגיה של פרטנר לחזור לפורמט המקורי - פלטפורמה זולה שהלקוח מרכיב עליה את החבילות שהוא מעוניין בהן, ולגבות עמלות נמוכות על הרכבת חבילות תוכן נוספות לבסיס שפרטנר תספק. למשל, מדוע לא לאפשר לאפליקציית סטינג TV של yes? בפרטנר היו רוצים לראות אפליקציות כאלה וגם אחרות על הפלטפורמה שלהם.
בנוסף בחברה פעלו לצמצם את ההפסדים בנישה הזו, בין היתר על ידי העלאת מחירי חבילות בצורה מתונה, מחיקת 21 אלף לקוחות - שלא יצרו הכנסה לחברה. כמו כן פרטנר פתחה הסכמים עם ספקי התוכן בתחומי הלייף סטייל, הספורט, הערוצים הזרים ועוד. לא בכל המקרים הצליחה החברה להפחית את הסכומים, ולא מן הנמנע שבמסגרת אותה החלטה להפוך את פרטנר TV לרזה יותר, חלק מההסכמים גם יבוטלו במועדי היציאה הבאים.
אז פרטנר חזרה לבסיס - ספק תשתיות, בשוק שמתגבש לקבוצות, למשל מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE בשם FREETV, אליו ייתכן וישולבו חברות נוספות. בשנים האחרונות אהבו לדבר על טריפלים, למדוד כמה לקוחות טריפל וטלוויזיה יש לכל חברה, אבל זה הולך ומשתנה. אם הפייבר עולה 80 או 90 שקלים, הלקוח יחליט איזה ספק הוא רוצה. השוק מנסה להתגבש לקבוצות, ומסתכל קדימה - הסטטוס קוו עומד להשתנות בחמש או שש השנים הקרובות.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
עוד בשורה היא בתחום הסלולר, עם שמירה על יציבות בהכנסה ממנוי (ARPU) של 48 שקלים בממוצע בחודש, שחיקה של 6% ביחס לשנת 2020 – אז הסכום עמד על 51 שקלים. החברה הפחיתה את שיעור הנטישה שלה, והגדילה את מספר המנויים ב-187 אלף לכדי 3.02 מיליון, עם נתח בשוק הסלולרי שמוערך ב-28%. במצב השוק הנוכחי, לא נראה כנראה יותר מחירי רצפה בתחום הסלולר. זה לא אומר שהמחיר יתחיל לטפס, אבל הוא כנראה יפסיק לרדת. האם זה אומר גם שנראה את הסוף למצב בו חברות קטנות מנסות לרכוש לקוחות במחירי הפסד במחיר המנוי החודשי, רק כדי למכור את אותם לקוחות לחברות הגדולות? כנראה שגם העידן הזה עומד לחלוף לו.
במצב בו מחיר הסלולר בישראל הוא מהנמוכים בעולם, הלקוחות נפגעים. למה נפגעים כשהמחירים נמוכים? כי נכון שזה נחמד לשלם 30 שקל לחודש (זוכרים שפעם שילמנו 200 שקל ויותר לחודש?), אבל רק 30% מהמדינה מכוסה ב-5G וגם הוא לא באיכות הטובה ביותר. אם מחיר הסלולר היה 50 שקלים ולא 30 למשל, רמת השירות הייתה משתנה בצורה דרמטית.
על פי הערכות בשוק, רק כ-10% ממנויי הסלולר מחזיקים בטלפונים דור חמש, למרות הפריסה ההולכת וגדלה בישראל. שירותי דור חמש יקרים יותר מהדור הרביעי, ובחברות הסלולר היו רוצים לחזור למצב שהיה בעבר, בו יכלו להציע חבילות סלולר + מכשיר נייד, כדי לממן את הדור החמישי. שבפרטנר בינדלנו (להכניס לחשבונית אחת מספר שירותים, א"כ) לחשבונית אחת, הם מימנו את האפשרות לרכוש את הטלפון. כעת השוק נמצא בעיצומה של מהפכת הדור החמישי שילך איתנו 15 שנה קדימה. אם חברות הסלולר רוצות לתת שירות ולמכור את המכשיר, מה הבעיה בעצם - תוהים בשוק התקשורת? "הרי לא לאפשר את השירות הזה דופק את הלקוח", אומר גורם בתעשייה.
.
.
- 1.וואלה הכל מושלם, אם רק היה להם שירות טוב (ל"ת)דוד 01/03/2022 12:02הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
