אבי צבי מנכל פרטנר
צילום: צילום ינאי יחיאל
דוחות

פרטנר: ההכנסות עלו ב-6% ל-853 מ' ש'; הרווח התאושש ל-77 מ'

ברבעון המקביל ב-2020 הרווח היה ברמה של 5 מ' בלבד. ההכנסה הממוצעת למנוי בסלולר נותרה יציבה ועל אף ששיעור הנטישה עלה מעט, מצבת המנויים סיימה בתוספת בנטו. קצב פרישת הסיבים עלה ושיעור הלקוחות המחוברים נשמר. מספר מנויי הטלוויזיה ללא שינוי מהרבעון השלישי
איתי פת-יה |

חברת התקשורת פרטנר 2.96% מדווחת על עלייה של 6% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2021 ל-853 מיליון שקל, ועל רווח של 77 מיליון שקל, מול 5 מיליון שקל בלבד שנה קודם לכן, אז הוגבלו הטיסות לחו"ל וההכנסות משירותי נדידה נפגעו, אמו אצל שאר חברות הסלולר.

בפילוח לפי מגזרי ההכנסות פורט כי אלו משירותים עלו ב-7% ל-675 מיליון שקל וההכנסות מציוד עלו באחוז בודד ל-178 מיליון שקל. בו בזמן ההוצאות תפעוליות (OPEX) בצטמצמו ב-2% תוך שנה ל-469 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם צמח 23% לסך של 250 מיליון שקל.

החברה ייצרה תזרים מזומנים חופשי מתואם (לפני ריבית) שלילי של 79 מיליון שקל,  ירידה של 76 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה ב-2020. זאת בעיקר בשל גידול בתשלומי CAPEX ,הקדמת תשלומים למשרד התקשורת בהיקף של 55 מיליון שקל עבור אגרות תדרים ותשלום שנתי בעבור קרן תמרוץ הסיבים הממשלתית. 

החוב נטו של החברה עמד על 744 מיליון שקל בסוף 2021 בהשוואה ל-657 מיליון בסוף שנת 2020, עלייה של 87 מיליון שקל. יחס חוב נטו ל-Adjusted EBITDA של החברה  נותר בסוף שנת 2021 על 0.8.

ההכנסה חודשית ממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ירדה ב-2% ל-48 שקל. בסוף 2021 היו לפרטנר כ-3.02 מיליון מנויים בסלולר, גבוה ב-7% מבסוף 2020. שיעור הנטישה ברבעון הרביעי הסתכם ב-7.9%, בניכוי מנויי משרד החינוך ב-7.3%, לעומת 7.2% ברבעון המקביל אשתקד.

בסיס מנויי הסיבים האופטיים מנה 212 אלף מנויים (המגלם שיעור התחברות של כ- 30% מפוטנציאל הלקוחות בבניינים מחוברים, שיעור זהה לסוף השנה שעברה) - עלייה של 73 אלף מנויים בשנה ושל 20 אלף מנויים מהרבעו השלישי. מבחינת זמינות החיבור של בניינים בישראל לתשתית הסיבים של פרטנר, מדובר בגישה ל-700 אלף משקי בית שיכולים להתחבר לשירות - עלייה של 235 אלף מרבעון רביעי 2020 ועלייה של 76 אלף ברבעון.

בסיס מנויי האינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב-374 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון, עלייה של 45 אלף מנויים מרבעון רביעי 2020 ועלייה של 9,000 אלפים מנויים ברבעון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

באשר לפרטנר TV, השירות מנה 226 אלף מנויים בסוף הרבעון, ירידה של 6,000 מנויים מרבעון רביעי 2020 וללא שינוי מהרבעון השלישי. בנטרול מחיקה של כ-21 אלף מנויי טלוויזיה שהתבצעה ברבעון השני של 2021, בסיס מנויי טלוויזיה עלה ב-15 אלף מנויים בשנה החולפת.

אסנת רונן, יו"ר דירקטוריון פרטנר: "האסטרטגיה מבוססת על צמיחה וביסוס עסקי הליבה של פרטנר - הסלולר והתקשורת הקווית, תוך שימת דגש על פרישה מואצת של רשת הסיבים העצמאית שלה וחיבור לקוחות לרשת".

 

אבי צבי, מנכ"ל פרטנר: "פרטנר סיימה את שנת 2021 עם שיפור במדדים הפיננסיים העיקריים, וזאת חרף השפעות הקורונה המתמשכות ורמת התחרות הגבוהה הנמשכת בשוק התקשורת הישראלי. פרטנר מחזקת את מעמדה כשחקנית תשתיות מובילה וככזו הוחלט על האצת קצב פרישת הסיבים האופטיים במטרה להגיע לכמיליון משקי בית מחוברים עד לסוף השנה, לרבות בפריפריה. בסלולר, בכוונת פרטנר להמשיך בהקמה המואצת של אתרי דור 5 במטרה להגיע לכיסוי של למעלה מ-40% מהאוכלוסייה עד לסוף השנה. גם בטלוויזיה, פרטנר נערכת לכניסתם הצפויה של שירותי סטרימינג בינלאומיים נוספים, עם מודל הסופר אגרגטור הייחודי לה".

 

מר תמיר אמר, משנה למנכ"ל פרטנר ומנהל הכספים הראשי: "מגזר הסלולר השיג זה הרבעון השלישי ברציפות צמיחה בהכנסות משירותים עם רווחיות אשר גבוהה מזו שהושגה ברבעון רביעי בשנת 2019, עוד בטרם השפעת נגיף הקורונה. המגזר הקווי ממשיך להשתפר ברווחיות ומציג גידול של 35% ב- Adjusted EBITDA לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה צופה כי ברבעון הראשון של 2022, לאור השיפור במצב הטיסות, תמשיך ההתאוששות המתונה בהכנסות משירותי נדידה, אך ברמה פחותה מרבעון רביעי 2021 וזאת בשל השפעת העונתיות ווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה.

"האצת פרישת הסיבים האופטיים השפיעה על תשלומי ה-CAPEX לרבעון הרביעי של 2021 אשר הסתכמו ב-212 מיליון שקל. ברמה שנתית, תשלומי ה-CAPEX הסתכמו ב- 672 מיליון שקל בשנת 2021 לעומת 573 מיליון ב-2020. החברה מעריכה כעת כי היקף תשלומי ההשקעות בשנת 2022 צפוי לעלות עוד ביחס לשנת 2021, בהיקף הדומה בקירוב לגידול שנרשם בשנת 2021. בשנת 2023 צפויה ירידה משמעותית בהיקף תשלומי ה-CAPEX, לאחר הסיום המתוכנן של שלב הפרישה העיקרי של תשתית הסיבים האופטיים עד סוף שנת 2022. כפי שהיה בשנת 2021, ההשקעה הנמשכת של החברה ברשת הדור החמישי אינה צפויה להשפיע באופן ניכר על תשלומי ההשקעות בשנת 2022.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: