אבי צבי ואסנת רונן
צילום: ינאי יחיאל אסנת רום

דרמה בלי הפסקה: מנכ"ל פרטנר אבי צבי והיו"רית אסנת רונן פורשים

פחות משנה לאחר שמונה למנכ"ל פרטנר, הודיע צבי לדירקטוריון על החלטתו וזאת לאחר שהקבוצה עברה לבעלות קבוצת רודב-גבאי-פניקס. שעה קלה לאחר מכן גם היו"רית רונן התפטרה
אלכסנדר כץ |

אבי צבי ואסנת רונן התפטרו (צילומים: ינאי יחיאל ואסנם רום)

עם כניסת קבוצת המשקיעים החדשה (בהם אבי גבאי ושלמה רודב) לבעלות על פרטנר -0.77% , מנכ"ל פרטנר אבי צבי החליט לפרוש מתפקידו - פחות משנה לאחר שמונה לתפקיד. הבוקר הודיע לדירקטוריון ולנציג בעלי השליטה החדשים בפרטנר, שלמה רודב, על החלטתו, אולם הוא יישאר בתפקיד בהתאם להסכם וכפי שיידרש. הדירקטוריון הופתע מהודעתו של צבי, ושעה קלה לאחר מכן - גם היו"רית אסנת רונן הודיעה על פרישתה, בתום עשור.

בסוף מרץ תוקן הרישיון של פרטנר כך כדי שיאפשר לגוף מוסדי להחזיק בעד רבע ממניות של שתי חברות סלולר. בעקבות כך הושלמה לפני כשבועיים העברת השליטה בחברה מקבוצת האצ'יסון לקבוצה המורכבת מאבי גבאי, שלמה רודב, ארקין אחזקות, הפניקס, מנורה וכלל ביטוח, תמורת כ-300 מיליון דולר, לאחר אישור משרד התקשורת.  

 

צבי נכנס לתפקיד מנכ"ל פרטנר לפני פחות משנה, במאי 2021, בתקופה של חוסר ודאות לחברה על רקע פרישת מרביתה של ההנהלה, עם משבר בגיוס כח אדם ועם צומת משמעותי של החלטות אסטרטגיות לחברה בתחומי הסיבים, הטלוויזיה ועוד.

עם כניסתו לתפקיד, הוביל צבי לגיבוש אסטרטגיה של פרטנר לשנים הבאות, ולהפיכת החברה מחברת תקשורת לחברת תשתיות בזכות פריסת הסיבים. בשנה האחרונה הצליחה החברה להציג שיפור משמעותי בכל המדדים הכספיים: ברווח הנקי שהסתכם ב-115 מיליון שקל וב-EBITDA בהיקף של כ-100 מיליון שקל. שווי החברה עלה מאז נכנס צבי לתפקיד ב-77%, מ-2.74 מיליארד שקלים ל-4.86 מיליארד. 

צבי הוביל בתקופתו כמנכ”ל ארבעה מהלכים עיקריים: הראשונה כאמור המשך והגברת המגמה של הפיכתה מחברת תקשורת ושירות לחברת תקשורת, שירות ותשתיות, זאת באמצעות האצת פריסת התשתית העצמאית של פרטנר פייבר, השוק הסיטונאי, הפיכת פרטנר לפורסת סיבים בינלאומית באמצעות שיתוף פעולה עם חברת טמרס, כניסה לתחום החשמל, האצת פריסת דור 5 ועוד.

"צבי בנה מהלכים ארוכי טווח לשנים הבאות, כמו פריסת סיבים, מספר מנויים גבוה, השוק הסיטונאי, דור 5", אמר גורם בתעשיית התקשורת. "המטרה שלו הייתה להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה שלה, וכאשר המהלך הושלם, הוא החליט שצריך לאפשר לבעלי המניות למנות את מי שהם רוצים למנכ"ל. הוא מנהל דומיננטי וזה האני מאמין שלו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אבי צבי מסר: "השנה האחרונה הייתה מלאה בעשייה ובהצלחות. אני גאה בהנהלה שגיבשנו אשר יחד עם עובדי פרטנר הצלחנו בתקופה קצרה יחסית להשיג הישגים משמעותיים שישפיעו על החברה בשנים הבאות. עם כניסתי לתפקיד הצהרתי כי מטרתי העיקרית היא להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה בה ועתה, כשהמהלך הושלם הודעתי לדירקטוריון החברה על רצוני לפרוש מתפקידי. אני מאחל הצלחה לקבוצת הרוכשים שרכשו חברה נהדרת עם הון אנושי מעולה וטכנולוגיה מתקדמת ביותר. אני רוצה להודות ליו"ר הדירקטוריון אסנת רונן ולחברי הדירקטוריון על השותפות והרוח הגבית למהלכים הרבים שהצלחנו לבצע בתקופת זמן קצרה".

 

יו"ר הדירקטוריון אסנת רונן מסרה: "אני רוצה להודות לאבי על התקופה המשותפת בה הצליח ברגישות, בכישרון ובכריזמטיות לרתום אחריו חברה שלמה ולהשיג הישגים משמעותיים בפרק זמן קצר. במהלך החודשים האחרונים המשיכה פרטנר את מגמת המעבר שלה מספקית שירות לספקית תשתיות ושירות עם האצת תחומי הליבה  והקדימה של החברה לשנים הבאות - הסיבים. לצד ההשקעות, במהלך החודשים האחרונים נרשם שיפור בכל המדדים הפיננסיים העיקריים של פרטנר ועל כך הערכתנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.