דרמה בלי הפסקה: מנכ"ל פרטנר אבי צבי והיו"רית אסנת רונן פורשים
אבי צבי ואסנת רונן התפטרו (צילומים: ינאי יחיאל ואסנם רום)
עם כניסת קבוצת המשקיעים החדשה (בהם אבי גבאי ושלמה רודב) לבעלות על פרטנר 3.13% , מנכ"ל פרטנר אבי צבי החליט לפרוש מתפקידו - פחות משנה לאחר שמונה לתפקיד. הבוקר הודיע לדירקטוריון ולנציג בעלי השליטה החדשים בפרטנר, שלמה רודב, על החלטתו, אולם הוא יישאר בתפקיד בהתאם להסכם וכפי שיידרש. הדירקטוריון הופתע מהודעתו של צבי, ושעה קלה לאחר מכן - גם היו"רית אסנת רונן הודיעה על פרישתה, בתום עשור.
בסוף מרץ תוקן הרישיון של פרטנר כך כדי שיאפשר לגוף מוסדי להחזיק בעד רבע ממניות של שתי חברות סלולר. בעקבות כך הושלמה לפני כשבועיים העברת השליטה בחברה מקבוצת האצ'יסון לקבוצה המורכבת מאבי גבאי, שלמה רודב, ארקין אחזקות, הפניקס, מנורה וכלל ביטוח, תמורת כ-300 מיליון דולר, לאחר אישור משרד התקשורת.
צבי נכנס לתפקיד מנכ"ל פרטנר לפני פחות משנה, במאי 2021, בתקופה של חוסר ודאות לחברה על רקע פרישת מרביתה של ההנהלה, עם משבר בגיוס כח אדם ועם צומת משמעותי של החלטות אסטרטגיות לחברה בתחומי הסיבים, הטלוויזיה ועוד.
- פרטנר: צמיחה מתונה אך עקבית גם ברבעון השלישי
- פרטנר הרוויחה 72 מיליון ברבעון; החוב נטו ירד ל-287 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם כניסתו לתפקיד, הוביל צבי לגיבוש אסטרטגיה של פרטנר לשנים הבאות, ולהפיכת החברה מחברת תקשורת לחברת תשתיות בזכות פריסת הסיבים. בשנה האחרונה הצליחה החברה להציג שיפור משמעותי בכל המדדים הכספיים: ברווח הנקי שהסתכם ב-115 מיליון שקל וב-EBITDA בהיקף של כ-100 מיליון שקל. שווי החברה עלה מאז נכנס צבי לתפקיד ב-77%, מ-2.74 מיליארד שקלים ל-4.86 מיליארד.
צבי הוביל בתקופתו כמנכ”ל ארבעה מהלכים עיקריים: הראשונה כאמור המשך והגברת המגמה של הפיכתה מחברת תקשורת ושירות לחברת תקשורת, שירות ותשתיות, זאת באמצעות האצת פריסת התשתית העצמאית של פרטנר פייבר, השוק הסיטונאי, הפיכת פרטנר לפורסת סיבים בינלאומית באמצעות שיתוף פעולה עם חברת טמרס, כניסה לתחום החשמל, האצת פריסת דור 5 ועוד.
"צבי בנה מהלכים ארוכי טווח לשנים הבאות, כמו פריסת סיבים, מספר מנויים גבוה, השוק הסיטונאי, דור 5", אמר גורם בתעשיית התקשורת. "המטרה שלו הייתה להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה שלה, וכאשר המהלך הושלם, הוא החליט שצריך לאפשר לבעלי המניות למנות את מי שהם רוצים למנכ"ל. הוא מנהל דומיננטי וזה האני מאמין שלו".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
אבי צבי מסר: "השנה האחרונה הייתה מלאה בעשייה ובהצלחות. אני גאה בהנהלה שגיבשנו אשר יחד עם עובדי פרטנר הצלחנו בתקופה קצרה יחסית להשיג הישגים משמעותיים שישפיעו על החברה בשנים הבאות. עם כניסתי לתפקיד הצהרתי כי מטרתי העיקרית היא להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה בה ועתה, כשהמהלך הושלם הודעתי לדירקטוריון החברה על רצוני לפרוש מתפקידי. אני מאחל הצלחה לקבוצת הרוכשים שרכשו חברה נהדרת עם הון אנושי מעולה וטכנולוגיה מתקדמת ביותר. אני רוצה להודות ליו"ר הדירקטוריון אסנת רונן ולחברי הדירקטוריון על השותפות והרוח הגבית למהלכים הרבים שהצלחנו לבצע בתקופת זמן קצרה".
יו"ר הדירקטוריון אסנת רונן מסרה: "אני רוצה להודות לאבי על התקופה המשותפת בה הצליח ברגישות, בכישרון ובכריזמטיות לרתום אחריו חברה שלמה ולהשיג הישגים משמעותיים בפרק זמן קצר. במהלך החודשים האחרונים המשיכה פרטנר את מגמת המעבר שלה מספקית שירות לספקית תשתיות ושירות עם האצת תחומי הליבה והקדימה של החברה לשנים הבאות - הסיבים. לצד ההשקעות, במהלך החודשים האחרונים נרשם שיפור בכל המדדים הפיננסיים העיקריים של פרטנר ועל כך הערכתנו".

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
