דרמה בלי הפסקה: מנכ"ל פרטנר אבי צבי והיו"רית אסנת רונן פורשים
אבי צבי ואסנת רונן התפטרו (צילומים: ינאי יחיאל ואסנם רום)
עם כניסת קבוצת המשקיעים החדשה (בהם אבי גבאי ושלמה רודב) לבעלות על פרטנר 1.4% , מנכ"ל פרטנר אבי צבי החליט לפרוש מתפקידו - פחות משנה לאחר שמונה לתפקיד. הבוקר הודיע לדירקטוריון ולנציג בעלי השליטה החדשים בפרטנר, שלמה רודב, על החלטתו, אולם הוא יישאר בתפקיד בהתאם להסכם וכפי שיידרש. הדירקטוריון הופתע מהודעתו של צבי, ושעה קלה לאחר מכן - גם היו"רית אסנת רונן הודיעה על פרישתה, בתום עשור.
בסוף מרץ תוקן הרישיון של פרטנר כך כדי שיאפשר לגוף מוסדי להחזיק בעד רבע ממניות של שתי חברות סלולר. בעקבות כך הושלמה לפני כשבועיים העברת השליטה בחברה מקבוצת האצ'יסון לקבוצה המורכבת מאבי גבאי, שלמה רודב, ארקין אחזקות, הפניקס, מנורה וכלל ביטוח, תמורת כ-300 מיליון דולר, לאחר אישור משרד התקשורת.
צבי נכנס לתפקיד מנכ"ל פרטנר לפני פחות משנה, במאי 2021, בתקופה של חוסר ודאות לחברה על רקע פרישת מרביתה של ההנהלה, עם משבר בגיוס כח אדם ועם צומת משמעותי של החלטות אסטרטגיות לחברה בתחומי הסיבים, הטלוויזיה ועוד.
- פרטנר הרוויחה 72 מיליון ברבעון; החוב נטו ירד ל-287 מיליון שקל
- טריפל סי תרכוש שירותי סיבים אופטיים מפרטנר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם כניסתו לתפקיד, הוביל צבי לגיבוש אסטרטגיה של פרטנר לשנים הבאות, ולהפיכת החברה מחברת תקשורת לחברת תשתיות בזכות פריסת הסיבים. בשנה האחרונה הצליחה החברה להציג שיפור משמעותי בכל המדדים הכספיים: ברווח הנקי שהסתכם ב-115 מיליון שקל וב-EBITDA בהיקף של כ-100 מיליון שקל. שווי החברה עלה מאז נכנס צבי לתפקיד ב-77%, מ-2.74 מיליארד שקלים ל-4.86 מיליארד.
צבי הוביל בתקופתו כמנכ”ל ארבעה מהלכים עיקריים: הראשונה כאמור המשך והגברת המגמה של הפיכתה מחברת תקשורת ושירות לחברת תקשורת, שירות ותשתיות, זאת באמצעות האצת פריסת התשתית העצמאית של פרטנר פייבר, השוק הסיטונאי, הפיכת פרטנר לפורסת סיבים בינלאומית באמצעות שיתוף פעולה עם חברת טמרס, כניסה לתחום החשמל, האצת פריסת דור 5 ועוד.
"צבי בנה מהלכים ארוכי טווח לשנים הבאות, כמו פריסת סיבים, מספר מנויים גבוה, השוק הסיטונאי, דור 5", אמר גורם בתעשיית התקשורת. "המטרה שלו הייתה להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה שלה, וכאשר המהלך הושלם, הוא החליט שצריך לאפשר לבעלי המניות למנות את מי שהם רוצים למנכ"ל. הוא מנהל דומיננטי וזה האני מאמין שלו".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
אבי צבי מסר: "השנה האחרונה הייתה מלאה בעשייה ובהצלחות. אני גאה בהנהלה שגיבשנו אשר יחד עם עובדי פרטנר הצלחנו בתקופה קצרה יחסית להשיג הישגים משמעותיים שישפיעו על החברה בשנים הבאות. עם כניסתי לתפקיד הצהרתי כי מטרתי העיקרית היא להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה בה ועתה, כשהמהלך הושלם הודעתי לדירקטוריון החברה על רצוני לפרוש מתפקידי. אני מאחל הצלחה לקבוצת הרוכשים שרכשו חברה נהדרת עם הון אנושי מעולה וטכנולוגיה מתקדמת ביותר. אני רוצה להודות ליו"ר הדירקטוריון אסנת רונן ולחברי הדירקטוריון על השותפות והרוח הגבית למהלכים הרבים שהצלחנו לבצע בתקופת זמן קצרה".
יו"ר הדירקטוריון אסנת רונן מסרה: "אני רוצה להודות לאבי על התקופה המשותפת בה הצליח ברגישות, בכישרון ובכריזמטיות לרתום אחריו חברה שלמה ולהשיג הישגים משמעותיים בפרק זמן קצר. במהלך החודשים האחרונים המשיכה פרטנר את מגמת המעבר שלה מספקית שירות לספקית תשתיות ושירות עם האצת תחומי הליבה והקדימה של החברה לשנים הבאות - הסיבים. לצד ההשקעות, במהלך החודשים האחרונים נרשם שיפור בכל המדדים הפיננסיים העיקריים של פרטנר ועל כך הערכתנו".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.