פייסבוק
צילום: iStock

פייסבוק מציעה לפאבלישרים מיליוני ד' תמורת שימוש בכתבות

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, פייסבוק מציעה עד 3 מיליון דולר בשנה בחוזה בן 3 שנים שבו תקבל רישיון לשימוש בכתבות. פניות נעשו ל-CNN, BuzzFeed, וושינטון פוסט ועוד 
משה בנימין | (3)

ענקית הסושיאל פייסבוק הציעה לפאבלישרים בארה"ב תשלום שנתי של מיליוני דולרים תמורת שימוש בתכנים שיוצגו במדור שאותו היא תשיק בחודשים הבאים, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, פייסבוק פנתה לגופים כגון ABC News, הוושינגטון פוסט, בלומברג ודאו ג'ונס והציעה להם סכום שיכול להגיע עד ל-3 מיליון דולר בשנה, בחוזה ל-3 שנים, תמורת רישיון לשימוש והצגת בכתבות במדור ייעודי ברשת החברתית.

ב-CNN, שגם איתה מתקיימים מגעים, מציינים כי דובר מטעם פייסבוק אישר כי הרשת מתכננת להשיק מדור חדשות בסתיו הקרוב אך סירב להתייחס לדיווח של הוול סטריט ג'ורנל בנוגע לתשלום שנתי עבור תוכן.

בניו יורק טיימס דיווחו כי פנייה שכזו מטעם פייסבוק נעשתה גם אליהם וגורם המעורה בפרטים הוסיף כי אתר החדשות הוויראליות הפופולרי BuzzFeed נמצא גם הוא במגעים עם פייסבוק על אותה הצעה.

בשנים האחרונות, לצד עלייתו של הפרסום בדיגיטל וצמיחת ענקיות האינטרנט ובראשן פייסבוק וגוגל, אתרי האינטרנט והעיתונות חוו פגיעה קשה בכל הנוגע להכנסות מפרסום שהיו מקור ההכנסה העיקרי. העיתונות הייתה הראשונה להיפגע ומדי שנה דעיכה זו ממשיכה. אתרי האינטרנט שחלקם הוקמו כפלטפורמת אינטרנט למותגי עיתונות וחלקו כעצמאיים, נהנו בתחילה מהכנסות פרסום אך בשנים האחרונות דואופול גוגל ופייסבוק שאליהם אפשר להוסיף גם גופים כגון טוויטר ואמזון השתלטו על השוק באופן חסר תקדים.

לא בכדי בשווקים רבים בעולם נעשים בשנים האחרונות ניסיונות לשיתוף פעולה בין מותגי עיתונות, שבעבר היו יריבים מרים, כדי לנסות ולהשיב מלחמה לפייסבוק וגוגל, באמצעות הקמת רשתות פרסום מאוחדות, בעלות מטה מכירות מרכזי, שדרכן מפרסמים יוכלו לרכוש חבילות פרסום אטרקטיביות לקמפיינים שיעלו במגוון עיתונים במקביל, כולל אתרי אינטרנט של אותם גופים. ניסיונות שכאלו נעשו בצרפת, באנגליה וגרמניה ועוד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בקרוב נמחק את התקשורת לחלוטין :))))) (ל"ת)
    עובד פייסבוק 11/08/2019 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טיריון לאניסטר 11/08/2019 15:03
    הגב לתגובה זו
    שוגר דדי חדש הגיע העירה וכל קברניטי סוכנויות הפרסום עומדים בתור כדי לקבל קצת מתוק. בהצלחה סאקר'ס... סניור צוק צוק מזמבר אתכם כל הדרך אל הבנק!
  • 1.
    ח..ח.. זה כנופית השמאל. לאזן את הימין האמיתי ברשת.בדיחה (ל"ת)
    "פבליישרים" 11/08/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.