פייסבוק מציעה לפאבלישרים מיליוני ד' תמורת שימוש בכתבות
ענקית הסושיאל פייסבוק הציעה לפאבלישרים בארה"ב תשלום שנתי של מיליוני דולרים תמורת שימוש בתכנים שיוצגו במדור שאותו היא תשיק בחודשים הבאים, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, פייסבוק פנתה לגופים כגון ABC News, הוושינגטון פוסט, בלומברג ודאו ג'ונס והציעה להם סכום שיכול להגיע עד ל-3 מיליון דולר בשנה, בחוזה ל-3 שנים, תמורת רישיון לשימוש והצגת בכתבות במדור ייעודי ברשת החברתית.
ב-CNN, שגם איתה מתקיימים מגעים, מציינים כי דובר מטעם פייסבוק אישר כי הרשת מתכננת להשיק מדור חדשות בסתיו הקרוב אך סירב להתייחס לדיווח של הוול סטריט ג'ורנל בנוגע לתשלום שנתי עבור תוכן.
בניו יורק טיימס דיווחו כי פנייה שכזו מטעם פייסבוק נעשתה גם אליהם וגורם המעורה בפרטים הוסיף כי אתר החדשות הוויראליות הפופולרי BuzzFeed נמצא גם הוא במגעים עם פייסבוק על אותה הצעה.
בשנים האחרונות, לצד עלייתו של הפרסום בדיגיטל וצמיחת ענקיות האינטרנט ובראשן פייסבוק וגוגל, אתרי האינטרנט והעיתונות חוו פגיעה קשה בכל הנוגע להכנסות מפרסום שהיו מקור ההכנסה העיקרי. העיתונות הייתה הראשונה להיפגע ומדי שנה דעיכה זו ממשיכה. אתרי האינטרנט שחלקם הוקמו כפלטפורמת אינטרנט למותגי עיתונות וחלקו כעצמאיים, נהנו בתחילה מהכנסות פרסום אך בשנים האחרונות דואופול גוגל ופייסבוק שאליהם אפשר להוסיף גם גופים כגון טוויטר ואמזון השתלטו על השוק באופן חסר תקדים.
- בעקבות דבריו: פורום העסקים דורש מנתניהו להתחייב לציית לפסיקת בג"ץ
- הנפילה היקרה של CNN: סוגרת את הסטרימינג אחרי חודש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא בכדי בשווקים רבים בעולם נעשים בשנים האחרונות ניסיונות לשיתוף פעולה בין מותגי עיתונות, שבעבר היו יריבים מרים, כדי לנסות ולהשיב מלחמה לפייסבוק וגוגל, באמצעות הקמת רשתות פרסום מאוחדות, בעלות מטה מכירות מרכזי, שדרכן מפרסמים יוכלו לרכוש חבילות פרסום אטרקטיביות לקמפיינים שיעלו במגוון עיתונים במקביל, כולל אתרי אינטרנט של אותם גופים. ניסיונות שכאלו נעשו בצרפת, באנגליה וגרמניה ועוד.
- 3.בקרוב נמחק את התקשורת לחלוטין :))))) (ל"ת)עובד פייסבוק 11/08/2019 17:22הגב לתגובה זו
- 2.טיריון לאניסטר 11/08/2019 15:03הגב לתגובה זושוגר דדי חדש הגיע העירה וכל קברניטי סוכנויות הפרסום עומדים בתור כדי לקבל קצת מתוק. בהצלחה סאקר'ס... סניור צוק צוק מזמבר אתכם כל הדרך אל הבנק!
- 1.ח..ח.. זה כנופית השמאל. לאזן את הימין האמיתי ברשת.בדיחה (ל"ת)"פבליישרים" 11/08/2019 14:55הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.