פייסבוק מציעה לפאבלישרים מיליוני ד' תמורת שימוש בכתבות
ענקית הסושיאל פייסבוק הציעה לפאבלישרים בארה"ב תשלום שנתי של מיליוני דולרים תמורת שימוש בתכנים שיוצגו במדור שאותו היא תשיק בחודשים הבאים, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, פייסבוק פנתה לגופים כגון ABC News, הוושינגטון פוסט, בלומברג ודאו ג'ונס והציעה להם סכום שיכול להגיע עד ל-3 מיליון דולר בשנה, בחוזה ל-3 שנים, תמורת רישיון לשימוש והצגת בכתבות במדור ייעודי ברשת החברתית.
ב-CNN, שגם איתה מתקיימים מגעים, מציינים כי דובר מטעם פייסבוק אישר כי הרשת מתכננת להשיק מדור חדשות בסתיו הקרוב אך סירב להתייחס לדיווח של הוול סטריט ג'ורנל בנוגע לתשלום שנתי עבור תוכן.
בניו יורק טיימס דיווחו כי פנייה שכזו מטעם פייסבוק נעשתה גם אליהם וגורם המעורה בפרטים הוסיף כי אתר החדשות הוויראליות הפופולרי BuzzFeed נמצא גם הוא במגעים עם פייסבוק על אותה הצעה.
בשנים האחרונות, לצד עלייתו של הפרסום בדיגיטל וצמיחת ענקיות האינטרנט ובראשן פייסבוק וגוגל, אתרי האינטרנט והעיתונות חוו פגיעה קשה בכל הנוגע להכנסות מפרסום שהיו מקור ההכנסה העיקרי. העיתונות הייתה הראשונה להיפגע ומדי שנה דעיכה זו ממשיכה. אתרי האינטרנט שחלקם הוקמו כפלטפורמת אינטרנט למותגי עיתונות וחלקו כעצמאיים, נהנו בתחילה מהכנסות פרסום אך בשנים האחרונות דואופול גוגל ופייסבוק שאליהם אפשר להוסיף גם גופים כגון טוויטר ואמזון השתלטו על השוק באופן חסר תקדים.
- בעקבות דבריו: פורום העסקים דורש מנתניהו להתחייב לציית לפסיקת בג"ץ
- הנפילה היקרה של CNN: סוגרת את הסטרימינג אחרי חודש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא בכדי בשווקים רבים בעולם נעשים בשנים האחרונות ניסיונות לשיתוף פעולה בין מותגי עיתונות, שבעבר היו יריבים מרים, כדי לנסות ולהשיב מלחמה לפייסבוק וגוגל, באמצעות הקמת רשתות פרסום מאוחדות, בעלות מטה מכירות מרכזי, שדרכן מפרסמים יוכלו לרכוש חבילות פרסום אטרקטיביות לקמפיינים שיעלו במגוון עיתונים במקביל, כולל אתרי אינטרנט של אותם גופים. ניסיונות שכאלו נעשו בצרפת, באנגליה וגרמניה ועוד.
- 3.בקרוב נמחק את התקשורת לחלוטין :))))) (ל"ת)עובד פייסבוק 11/08/2019 17:22הגב לתגובה זו
- 2.טיריון לאניסטר 11/08/2019 15:03הגב לתגובה זושוגר דדי חדש הגיע העירה וכל קברניטי סוכנויות הפרסום עומדים בתור כדי לקבל קצת מתוק. בהצלחה סאקר'ס... סניור צוק צוק מזמבר אתכם כל הדרך אל הבנק!
- 1.ח..ח.. זה כנופית השמאל. לאזן את הימין האמיתי ברשת.בדיחה (ל"ת)"פבליישרים" 11/08/2019 14:55הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
