עדי אשכנזי, מתוך 'מה זה השטויות האלה?!'
צילום: מסך מאקו
רייטינג

אחרי השיא בשלישי שעבר: ירידה חדה ל'מה זה השטויות האלה'

התכנית של אשכנזי נחתכה ל-13.1%, בין היתר בהשפעת הצ'מפיונס. ומהיום: אייס וגופי התקשורת המסקרים רייטינג, יכללו גם נתוני צפייה של כלל האוכלוסייה
אלכסנדר כץ | (2)

אחרי השיא העונתי שרשמה בשבוע שעבר, מה זה השטויות האלה (קשת 12) של עדי אשכנזי נחתכה. על פי נתוני הוועדה למדרוג, עולה כי התכנית רשמה השבוע 13.1% בקרב הציבור היהודי, מול 17.5% בשבוע שעבר. מספר הצופים בקרב כלל האוכלוסייה עמד על 329 אלף איש.

 

מהבוקר (יום ד') אייס ועוד אתרים המסקרים בצורה שוטפת את הרייטינג, יפרסמו לצד נתוני צפייה במגזר היהודי, גם את מספר הצופים בכלל האוכלוסייה, זהו נתון מקובל בעולם ושאינו מדיר את המגזר הערבי. מדובר על מהלך משותף עם גופי השידור הגדולים – קשת, רשת, עשר וכאן 11. האות K מסמלת כפולה של 1,000 צופים, כלומר 20K הם 20 אלף צופים.

 

הסיבה לירידה במספר הצופים של אשכנזי נעוץ במשחק חצי גמר ליגת האלופות בו קרעה ליברפול את רומא 5:2 (ערוץ הספורט). הרייטינג עמד על 12% (321K בכלל האוכלוסייה). אף פעם לא מאוחר מדי (רשת 13) קיבלה 10.4% (268 אלף צופים בכלל האוכלוסייה), ירידה של 3 נקודות מפרק ההשקה במוצ"ש. משיק לשוק סלפי (ערוץ עשר) הסתפקה ב-3.7% (111K), זמן אמת (כאן 11) ניפקה 3.7% (83K) ואילו כולם ב-20 (ערוץ 20) עם 1.4%.  

הסדרה 'יש לה את זה' (קשת 12) ניפקה 11.8% (290K), 'חי בלילה' (קשת 12) רשמה 7.3% (187K), 'הצנרת עם גיא לרר' (רשת 13) ניפקה 6% (14K), 'נקסט' (קשת 12) קיבלה 5.7% (140K), 'לילה טוב ישראל' (חדשות 2 ברשת) הניבה 3.8% (102K), 'היום שהיה' (ערוץ עשר) השיגה 2.6% (63K), 'הצינור עם טל ברמן' (ערוץ עשר) הסתפקה ב-2.2% (56K), 'הפטריוטים' (ערוץ 20) התחזקה ל-1.4%, 'מדינת הגמדים' (כאן 11) הניבה 1.3% (34K), ו'חדשות היום הזה' (ערוץ 20) עם 0.9%.

 

בגזרת הבוקר:

חדשות הבוקר (קשת 12) ניצחה את הרצועה עם 3.3% (91K),

ועקפה את העולם הבוקר (רשת 13) עם 3.2% (67K).

אורלי וגיא (ערוץ עשר) רשמה 3%, אבל בכלל האוכלוסייה ניצחה (77K).

 

ראש בראש בפרה-פריים:

'ערב טוב עם גיא פינס' (קשת 12) הניבה 7.6% (215K), ואחריה 'התכנית הכלכלית' (חדשות 2 בקשת) עם 8.2% (238K).

מנגד קיבלה 'לפני החדשות' (קשת 12) 6.1% (138K),

מול הכול כלול (ערוץ עשר) רשמה 5.2% (140K).

'העולם היום' (כאן 11) הניבה 2.2% (60K), ואחריה 'והרי החדשות' (כאן 11) עם 2.3% (57K).

 

בגזרת החדשות:

חדשות 2 בקשת קיבלה 11% (301K צופים בכלל האוכלוסייה)

מול 8.9% לאותה מהדורה ברשת (202K צופים)

(בחישוב מצרפי: 19.9% ו-503K).

חדשות עשר עם 7.4% (212K צופים)

חדשות כאן עם 4% (95K צופים)

וחדשות ערוץ 20 עם 1.5% (37K צופים).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ככה פתאום 25/04/2018 11:35
    הגב לתגובה זו
    גם הצינור בדרך.
  • 1.
    שלומי 25/04/2018 11:20
    הגב לתגובה זו
    אתם עושים עבודה מצוינת, אך נהיה קשה לקרוא את הכתבה על שלל המספרים והנתונים. כדאי לכם לעבור לטבלה בסגנון של: שעת שידור | שם התוכנית | ערוץ | משקי בית | כלל הצופים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.