TV

פרובונו: מהלך מיוחד למען חקר ה-ALS יאט שירים ברדיו

קמפיין רדיו ייחודי לפי רעיון של ענבר מרחב G ידמה את מחלת ה-ALS באמצעות שירים מוכרים שיושמעו ברדיו ויואטו בהדרגה כדי לדמות את אפקט המחלה הקטלנית וחשוכת המרפא
משה בנימין |

יוזמה קריאייטיבית של משרד הפרסום ענבר מרחב G עבור העמותה למען חקר מחלת ה-ALS בישראל הולידה קמפיין מקורי בשיתוף כמה מהזמרים המושמעים ביותר בישראל שנרתמו לכך בהתנדבות, יחד עם תחנות הרדיו המשתתפות במהלך. במסגרת המהלך, השירים שיושמעו ברדיו במהלך יום רביעי הקרוב, ה-22 בפברואר, ייחלשו ויואטו בהדרגה בכדי לדמות את תהליך הפגיעה של המחלה הקטלנית שמאופיין בשיתוק הולך ומתפשט בגופם של החולים ודיבורם ההולך ונעלם. 

בין הזמרים שתרמו משיריהם נמנים: אייל גולן עם השיר "מוראל", "מחוזקים לעולם" של אברהם טל, "גלגל מסתובב" של עידן רייכל, נתן גושן, סטטיק ובן אל, חנן בן ארי, עידן עמדי, עילי בוטנר, עברי לידר, קרולינה, אריק ברמן, התקווה 6, נדב גדג', נורית גלרון, אלון אולארצ'יק, שלמה גרוניך, אייל אבן צור, פאר טסי, גיא מזיג, יהלי סובול, דורון מדלי ואמיר דדון.

הקמפיין ילווה בקריינות: "ללא כל אזהרה מוקדמת ובאופן הדרגתי, מחלת ה-ALS משתקת את חייהם של אלפי חולים. עזרו לנו לקדם מחקר רפואי ולהילחם במחלה. כנסו ל-IsrALS.org.il העמותה לחקר ה-ALS בישראל". 

 

במשך היום ישמיעו את השירים המעובדים תחנות הרדיו שנרתמו בהתנדבות: גל"צ, גלגל"צ,  88, eco99 ,  רדיו תל אביב, רדיו ללא הפסקה, רדיו חיפה, רדיוס, רדיו לב המדינה, רדיוס,  99.5 רדיו חםאש, 104.5 צפון ללא הפסקה, 97 דרום, 101.5 דרום, 101 ירושלים  וגלי ישראל 106.5. 

 

בן סבר, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום ענבר-מרחב G: "על פי תפיסת החברה, מעת לעת אנשי הקריאייטיב במשרד מגישים רעיונות יצירתיים שאינם מיועדים למטרות רווח אלא למטרות קהילתיות עבור עמותות חשובות. הפעם בחרנו בעמותת ישראלס ובאנלוגיה המדמה, באופן לא צפוי, את מה שעובר על החולים ב-ALS".

 

אפרת כרמי, מנכ"לית עמותת ישראלס: "המאזינים לקמפיין עוברים במשך מספר שניות חוויה חושית מפתיעה, הלוכדת את תשומת ליבם ומעבירה באופן יוצא מן הכלל את המסר. לצערנו ALS עודנה מחלה חשוכת מרפא, אבל בחודשים האחרונים התבשרנו על מספר פריצות דרך בחקר המחלה, שעדיין לא תורגמו לתרופה. עמותת ישראלס פועלת למעלה מעשור לקידום חקר ה-ALS בישראל. העמותה מעניקה מענקי מחקר לחוקרים בארץ ובחו"ל. כל תרומה שנקבל תוקדש להמשך מאבקנו במחלה, ותושקע במחקר עד למציאת תרופה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ה-ALS היא מחלה ניוונית חשוכת מרפא הגורמת לשיתוק שרירים שמתפשט, מהגפיים ועד לשרירים האחראים על בליעה, דיבור ונשימה. בישראל חיים כ-600 חולי ALS. מוחם של החולים אינו נפגע והחולים נותרים צלולים בדעתם, בגוף משותק לחלוטין. תוחלת החיים הממוצעת של החולים, מיום אבחון המחלה הוא 3-5 שנים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.