TV

פרובונו: מהלך מיוחד למען חקר ה-ALS יאט שירים ברדיו

קמפיין רדיו ייחודי לפי רעיון של ענבר מרחב G ידמה את מחלת ה-ALS באמצעות שירים מוכרים שיושמעו ברדיו ויואטו בהדרגה כדי לדמות את אפקט המחלה הקטלנית וחשוכת המרפא
משה בנימין |

יוזמה קריאייטיבית של משרד הפרסום ענבר מרחב G עבור העמותה למען חקר מחלת ה-ALS בישראל הולידה קמפיין מקורי בשיתוף כמה מהזמרים המושמעים ביותר בישראל שנרתמו לכך בהתנדבות, יחד עם תחנות הרדיו המשתתפות במהלך. במסגרת המהלך, השירים שיושמעו ברדיו במהלך יום רביעי הקרוב, ה-22 בפברואר, ייחלשו ויואטו בהדרגה בכדי לדמות את תהליך הפגיעה של המחלה הקטלנית שמאופיין בשיתוק הולך ומתפשט בגופם של החולים ודיבורם ההולך ונעלם. 

בין הזמרים שתרמו משיריהם נמנים: אייל גולן עם השיר "מוראל", "מחוזקים לעולם" של אברהם טל, "גלגל מסתובב" של עידן רייכל, נתן גושן, סטטיק ובן אל, חנן בן ארי, עידן עמדי, עילי בוטנר, עברי לידר, קרולינה, אריק ברמן, התקווה 6, נדב גדג', נורית גלרון, אלון אולארצ'יק, שלמה גרוניך, אייל אבן צור, פאר טסי, גיא מזיג, יהלי סובול, דורון מדלי ואמיר דדון.

הקמפיין ילווה בקריינות: "ללא כל אזהרה מוקדמת ובאופן הדרגתי, מחלת ה-ALS משתקת את חייהם של אלפי חולים. עזרו לנו לקדם מחקר רפואי ולהילחם במחלה. כנסו ל-IsrALS.org.il העמותה לחקר ה-ALS בישראל". 

 

במשך היום ישמיעו את השירים המעובדים תחנות הרדיו שנרתמו בהתנדבות: גל"צ, גלגל"צ,  88, eco99 ,  רדיו תל אביב, רדיו ללא הפסקה, רדיו חיפה, רדיוס, רדיו לב המדינה, רדיוס,  99.5 רדיו חםאש, 104.5 צפון ללא הפסקה, 97 דרום, 101.5 דרום, 101 ירושלים  וגלי ישראל 106.5. 

 

בן סבר, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום ענבר-מרחב G: "על פי תפיסת החברה, מעת לעת אנשי הקריאייטיב במשרד מגישים רעיונות יצירתיים שאינם מיועדים למטרות רווח אלא למטרות קהילתיות עבור עמותות חשובות. הפעם בחרנו בעמותת ישראלס ובאנלוגיה המדמה, באופן לא צפוי, את מה שעובר על החולים ב-ALS".

 

אפרת כרמי, מנכ"לית עמותת ישראלס: "המאזינים לקמפיין עוברים במשך מספר שניות חוויה חושית מפתיעה, הלוכדת את תשומת ליבם ומעבירה באופן יוצא מן הכלל את המסר. לצערנו ALS עודנה מחלה חשוכת מרפא, אבל בחודשים האחרונים התבשרנו על מספר פריצות דרך בחקר המחלה, שעדיין לא תורגמו לתרופה. עמותת ישראלס פועלת למעלה מעשור לקידום חקר ה-ALS בישראל. העמותה מעניקה מענקי מחקר לחוקרים בארץ ובחו"ל. כל תרומה שנקבל תוקדש להמשך מאבקנו במחלה, ותושקע במחקר עד למציאת תרופה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ה-ALS היא מחלה ניוונית חשוכת מרפא הגורמת לשיתוק שרירים שמתפשט, מהגפיים ועד לשרירים האחראים על בליעה, דיבור ונשימה. בישראל חיים כ-600 חולי ALS. מוחם של החולים אינו נפגע והחולים נותרים צלולים בדעתם, בגוף משותק לחלוטין. תוחלת החיים הממוצעת של החולים, מיום אבחון המחלה הוא 3-5 שנים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.