אילון זרמון
צילום: יח"צ

ביהמ"ש: אדלר יחלוק עם זרמון את רווחיו מקמפיין נינט לדלתא

בשלהי 2012 תבע זרמון את אדלר חומסקי בטענה כי זה "גנב קמפיין של דלתא עם נינט". אדלר ייאלץ לחשוף בפני זרמון את רווחי הקמפיין מעמלות המדיה והשימוש בנינט כפרזנטורית - אותה גייס זרמון
משה בנימין | (3)

משרד הפרסום זרמון DDB בבעלות אילון זרמון השיג הכרעה לטובתו בקרב המשפטי מול אדלר חומסקי. בית המשפט פסק כי אדלר חומסקי יחויב להציג ולחשוף בפני זרמון את הרווחים שהושגו מטיפול בתקציב הפרסום של דלתא, וכן יחלוק עימו את הרווחים, בקמפיין שבו מככבת נינט טייב.

כפי שפורסם בעבר, בשלהי 2012 תבע זרמון את אדלר חומסקי באמצעות עורכי דינו דיבון פרקש בטענה, כי זה "גנב קמפיין של דלתא עם נינט". תקציב דלתא טופל במשרד הפרסום זרמון גולדמן למשך כעשור, ומשם העבירה החברה את התקציב לידי אדלר חומסקי. במסגרת העברה זו - השתמשה דלתא ואדלר חומסקי בקמפיין שנהגה על ידי זרמון שכלל גם את גיוס נינט טייב כפרזנטורית המותג.

על פי התביעה, זרמון גיבש לחברה אסטרטגיה קריאטיבית, קו פרסומי המבוסס על הפרזנטורית טייב, שאמור היה 'לחדש ולמרק' את המותג דלתא. זרמון טען בתביעתו, שתהליך גיוסה של נינט היה מורכב ודרש מאמצים רבים מצידו, מאחר שבין היתר "נינט לא אוותה להצטלם בהלבשה תחתונה מה שלכאורה היה אמור להיות דיל ברייקר בסיטואציה בה היא אמורה לפרסם חברת הלבשה תחתונה". במשרד זרמון, נכתב אז בתביעה, הגו פתרונות לקשיים אלה ואחרים בהתקשרות בין הצדדים, שלמעשה היוו גורם בלעדיו אין ליצירתה.

אלא, שלאחר מכן, דלתא עזבה את משרד הפרסום ועברה לחומסקי, ולטענת זרמון, חומסקי עשה שימוש באסטרטגיה הקריאטיבית שנהגתה במשרדו, במסגרת הקמפיין שעלה בעבור דלתא, על ידי משרד אדלר חומסקי ובהתאם על חומסקי לפצותו. זרמון דרש בתביעה, כי אדלר חומסקי יימסור לו חשבונות בגין הרווחים שהפיקו בקמפיין בכיכובה של נינט.

זרמון הוסיף וטען בתביעתו שאדלר חומסקי לא בחלו באמצעים עת שחצו כל גבול של הגינות בסיסית והפרו כל כלל של תחרות עסקית הוגנת. עוד נטען אז בתביעה, כי זרמון אף אוים כי אם ינקוט בהליכים משפטיים, ייגרם לו ולמשרד הפרסום נזק, כי הוא יושמץ בריש-גלי וייפגעו עסקיו.

על פי החלטת שופטת המחוזי דפנה אבניאלי "קמפיין פרסום יכול להוות יצירה מוגנת בקניין רוחני אם הוא מבשיל לכדי קמפיין ואינו מתמצה בסקיצות ראשוניות..זרמון לא הצליח לעשות זאת עבור דלתא וזו גם אחת הסיבות לעזיבתו. עם זאת, הבחירה שעשה זרמון בנינט לא הייתה טריוויאלית ותרומתה לקמפיין היתה משמעותית. המהפך מ'המאמי הלאומית' לדמותה המוכרת כיום כישראלית הבועטת והטרנדית שירת את הקמפיין ואת מטרות דלתא למתג עצמה כחברה מתחדשת".

על בסיס זה קבעה השופטת כי "ראוי שתוכר תרומתו של זרמון לקמפיין שנוצר לבסוף באדלר חומסקי". עוד נקבע כי "הוכחה זכותו של זרמון למתן חשבונות מהם יוכל ללמוד על עמלות המדיה והרווחים שהפיק אדלר חומסקי מקמפיין דלתא ולמעשה מהשימוש בנינט כפרזנטורית בהתאם לדיני עשיית עושר ולא במשפט". בנוסף נקבע כי אדלר חומסקי ישלם 100 אלף שקלים הוצאות ושכר טרחת עו"ד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ראובן הגאון 15/11/2016 20:50
    הגב לתגובה זו
    לא ויתר, צדק והם אוכלים את הכובע.
  • 2.
    קרבות כלבים (ל"ת)
    איציק 15/11/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הדר 15/11/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    כל החיים רק בוכה ופותח עינים על המשרדים האחרים. כזה בן אדם כושל, שלא מצליח לנהל משרד פרסום כמו שצריך. לא פלא הוא מקום אחרון בכל הדירוגים...
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.