אילון זרמון
צילום: יח"צ

ביהמ"ש: אדלר יחלוק עם זרמון את רווחיו מקמפיין נינט לדלתא

בשלהי 2012 תבע זרמון את אדלר חומסקי בטענה כי זה "גנב קמפיין של דלתא עם נינט". אדלר ייאלץ לחשוף בפני זרמון את רווחי הקמפיין מעמלות המדיה והשימוש בנינט כפרזנטורית - אותה גייס זרמון
משה בנימין | (3)

משרד הפרסום זרמון DDB בבעלות אילון זרמון השיג הכרעה לטובתו בקרב המשפטי מול אדלר חומסקי. בית המשפט פסק כי אדלר חומסקי יחויב להציג ולחשוף בפני זרמון את הרווחים שהושגו מטיפול בתקציב הפרסום של דלתא, וכן יחלוק עימו את הרווחים, בקמפיין שבו מככבת נינט טייב.

כפי שפורסם בעבר, בשלהי 2012 תבע זרמון את אדלר חומסקי באמצעות עורכי דינו דיבון פרקש בטענה, כי זה "גנב קמפיין של דלתא עם נינט". תקציב דלתא טופל במשרד הפרסום זרמון גולדמן למשך כעשור, ומשם העבירה החברה את התקציב לידי אדלר חומסקי. במסגרת העברה זו - השתמשה דלתא ואדלר חומסקי בקמפיין שנהגה על ידי זרמון שכלל גם את גיוס נינט טייב כפרזנטורית המותג.

על פי התביעה, זרמון גיבש לחברה אסטרטגיה קריאטיבית, קו פרסומי המבוסס על הפרזנטורית טייב, שאמור היה 'לחדש ולמרק' את המותג דלתא. זרמון טען בתביעתו, שתהליך גיוסה של נינט היה מורכב ודרש מאמצים רבים מצידו, מאחר שבין היתר "נינט לא אוותה להצטלם בהלבשה תחתונה מה שלכאורה היה אמור להיות דיל ברייקר בסיטואציה בה היא אמורה לפרסם חברת הלבשה תחתונה". במשרד זרמון, נכתב אז בתביעה, הגו פתרונות לקשיים אלה ואחרים בהתקשרות בין הצדדים, שלמעשה היוו גורם בלעדיו אין ליצירתה.

אלא, שלאחר מכן, דלתא עזבה את משרד הפרסום ועברה לחומסקי, ולטענת זרמון, חומסקי עשה שימוש באסטרטגיה הקריאטיבית שנהגתה במשרדו, במסגרת הקמפיין שעלה בעבור דלתא, על ידי משרד אדלר חומסקי ובהתאם על חומסקי לפצותו. זרמון דרש בתביעה, כי אדלר חומסקי יימסור לו חשבונות בגין הרווחים שהפיקו בקמפיין בכיכובה של נינט.

זרמון הוסיף וטען בתביעתו שאדלר חומסקי לא בחלו באמצעים עת שחצו כל גבול של הגינות בסיסית והפרו כל כלל של תחרות עסקית הוגנת. עוד נטען אז בתביעה, כי זרמון אף אוים כי אם ינקוט בהליכים משפטיים, ייגרם לו ולמשרד הפרסום נזק, כי הוא יושמץ בריש-גלי וייפגעו עסקיו.

על פי החלטת שופטת המחוזי דפנה אבניאלי "קמפיין פרסום יכול להוות יצירה מוגנת בקניין רוחני אם הוא מבשיל לכדי קמפיין ואינו מתמצה בסקיצות ראשוניות..זרמון לא הצליח לעשות זאת עבור דלתא וזו גם אחת הסיבות לעזיבתו. עם זאת, הבחירה שעשה זרמון בנינט לא הייתה טריוויאלית ותרומתה לקמפיין היתה משמעותית. המהפך מ'המאמי הלאומית' לדמותה המוכרת כיום כישראלית הבועטת והטרנדית שירת את הקמפיין ואת מטרות דלתא למתג עצמה כחברה מתחדשת".

על בסיס זה קבעה השופטת כי "ראוי שתוכר תרומתו של זרמון לקמפיין שנוצר לבסוף באדלר חומסקי". עוד נקבע כי "הוכחה זכותו של זרמון למתן חשבונות מהם יוכל ללמוד על עמלות המדיה והרווחים שהפיק אדלר חומסקי מקמפיין דלתא ולמעשה מהשימוש בנינט כפרזנטורית בהתאם לדיני עשיית עושר ולא במשפט". בנוסף נקבע כי אדלר חומסקי ישלם 100 אלף שקלים הוצאות ושכר טרחת עו"ד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ראובן הגאון 15/11/2016 20:50
    הגב לתגובה זו
    לא ויתר, צדק והם אוכלים את הכובע.
  • 2.
    קרבות כלבים (ל"ת)
    איציק 15/11/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הדר 15/11/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    כל החיים רק בוכה ופותח עינים על המשרדים האחרים. כזה בן אדם כושל, שלא מצליח לנהל משרד פרסום כמו שצריך. לא פלא הוא מקום אחרון בכל הדירוגים...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.