פרסומת ג'ון לואיס 2016
צילום: יח"צ/ יוטיוב
TV

כולם חיכו לפרסומת הקריסמס הזאת: חדש ל"ג'ון לואיס"

פסקול נוגה, ילדה חמודה, כלב שגונב את ההצגה וחיות בר משעשעות בעבודת מחשב מופלאה. בית הכלבו האנגלי John Lewis עושה זאת שוב עם עוד פרסומת מרגשת
משה בנימין |
נושאים בכתבה john lewis

ב-5 השנים האחרונות, פרסומת הקריסמס של בית הכלבו האנגלי ג'ון לואיס (John Lewis) היא זו שכולם מחכים לה. המוטיבים החוזרים של הפרסומת המסורתית הם ילדים, חיות מחמד ומשפחה, בתסריטים שבונים סיפור מרגש המלווה בפסקול נוגה. גם השנה עומדים במרכז הפרסומת ילדה וכלב הבוקסר שלה Buster.

פרסומת קריסמס 2016 אינה שונה מקודמותיה והתחילה אף היא כמו שהרשת אוהבת ברמזים וטיזרים ברשות החברתיות תחת חשבון הטוויטר "Bounce2016". עכברי הרשת שלא יכלו לציפייה הארוכה גם טעו לחשוב שסרטון שמאחוריו עומד תלמיד תיכון בשם ניק יבלונקה היא זו שג'ון לואיס תעלה לאוויר. הפרסומת שנחשדה בטעות לזו של בית הכלבו כבר הספיקה למשוך חצי מיליון צפיות ביוטיוב. 

השיר המלווה את הפרסומת השנה הוא "One Day I'll Fly Away" של רנדי קרופורד, בגרסת קאבר עדכנית. הפרסומת ש-Buster הבוקסר גונב בה את ההצגה, מתחילה בילדה הקופצת על מיטתה כשהכלב מביט בה בהשתאות. בחוץ, בחצר הבית, אביה של הילדה בונה עבורה טרמפולינה כמתנת הפתעה לחג המולד ועוטף אותה בסרט חגיגי. במהלך הלילה צופה הכלב מבעד לחלון הבית בטרמפולינה המוצבת בחוץ, כאשר 2 שועלים, גירית וסנאי מתגנבים אליה ומתחילים לקפוץ עליה באופן משעשע, ומן הסתם תודות לעבודת מחשב מופלאה.

 

בבוקר שלמחרת, כשההורים חושפים בפני הילדה את הפלא המונח בחצר, זו מתחילה לרוץ אל עבר הטרמפולינה כאשר משום מקום מגיח Buster, עוקף אותה ומזנק אל הטרמפולינה כפי שעשו שאר החיות בלילה הקודם. הפרסומת מסתיימת עם הסלוגן: "מתנות שכל אחד יאהב".

פרסומות העבר של הרשת מ-2011 עד 2015

 

2015

 

2014

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

2013

 

2012

 

2011

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.