טקס פרסי קקטוס הזהב: הערב של באומן עם 31 מדליות, הישג למקאן ולגיתם BBDO
הרכב רד בנד נתן הופעה, אבל עיקר העניין בטקס קקטוס הזהב 2016 היו המדליות. את הרשימה הוביל משרד באומן בר רבנאי עם 31 מדליות, יותר מכפליים מ-2 המשרדים שאחריו - מקאן ואדלר חומסקי עם 14 כל אחד. במהלך הטקס הוכרזו הקמפיינים הזוכים של השנה אותם בחרו סגל השופטים המונה 60 אנשי קריאייטיב ממשרדי הפרסום ופרילאנסרים.
ני
כזכור, 106 עבודות העפילו לגמר כאשר 95 זכו בפרס (12 זהב, 36 כסף ו-47 ארד) - כמעט 90% מכלל ההגשות. בנוסף לקטגוריות הוותיקות, השנה נוספה לראשונה קטגוריה חדשה: תוכן ממותג - פעילות תוכן המקדמת מותג או תיעוד של פעילות המקדמת מותג. הקטגוריה החדשה נוצרה כחלק משיתוף פעולה בין איגוד חברות לפרסום לחברת אאוטבריין. הקטגוריות המוכרות והוותיקות הן מוצרי מזון, משקאות, שירותים פיננסים, מוצרי חשמל, בריאות וטואלטיקה, יופי ואופנה, נדל"ן ותשתיות, נופש ופנאי, תחבורה וקמעונאות.
חידוש נוסף השנה, לראשונה פוצלה קטגוריית ה-film digital וה-film tv ל-2 קטגוריות נפרדות. יחד עם זאת, התווסף פרס לתואר ה-Best In Category שהוענק לעבודה שתקבל את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה.
כאמור, המנצח הגדול הוא באומן עם 31, מהן 4 זהב, 11 כסף ו-16 ארד. על פי הניקוד המקובל - 3 נקודות לזהב, 2 לכסף ו-1 לארד, מספר הנקודות שצבר המשרד עומד על 50 נקודות, בהפרש עצום משאר המשרדים. קמפיין "מוק" של סופר פארם הביא 2 זהב, ו"הוודג' ששבר את האינטרנט" ו"דנית באירופה" עם זהב כל אחד.
- הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
- מה קורה במניות האד טק הישראליות והאם הן מעניינות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למקאן 4 זהב, 4 כסף ו-6 ארד - ובסך הכל 26 נקודות. השת"פ בין איקאה להאח הגדול הביא את הזהב בקטגוריית Branded Content.
לגיתם BBDO עם 12 מדליות - 11 כסף ו-1 ארד ובסך הכל 23 נקודות, כאשר הקמפיינים השונים של "משיח" עבור סלקום TV הניבו 4 מדליות, כולן כסף.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
משרד אדלר חומסקי עם 2 זהב, 3 כסף ו-9 ארד, ו-21 נקודות בחישוב כללי. בזק גרפה 4 מדליות - 2 על טיסת הטאבלט, 1 על טיסת הספר ו-1 דרך השלום. 2 כסף הלכו על קמפיין פיצוץ גשר מעריב לטובת מותג האופנועים קימקו, שהוביל לרעש גדול ואף לדרישה להסיר את שלט הפרסומת מהגשר.
ראובני פרידן IPG עם 6 מדליות - 2 כסף ו-4 ארד, ו-8 נקודות בסך הכל, בדיוק כמו ענבר מרחב G שקיבל 4 מדליות, אבל רשם הישג עם 2 זהב על קמפיין להקת הבנים של מותג רקיט בנקיזר, ו-2 מדליות ארד.
משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב עם 2 מדליות - כסף על קמפיין "משקיעים בך יותר" של הבינלאומי, וארד, ובסך הכל 3 נקודות.
LEAD עם 3 נקודות גם - מדליית כסף על קמפיין ביביסיטר המוצלח של הליכוד לקראת בחירות 2015, בהשתתפותו של ראש הממשלה נתניהו. בנוסף המשרד קיבל גם ארד, גם כן בקמפיין לליכוד.
יהושע TBWA עם 2 מדליות ארד, כך גם THE BOX ADV -- שקיבלו 2 נקודות כל אחד; דרורי ארועטי ברמן, JWT ועיתון הארץ עם מדליית כסף כל אחד, 'הארץ' על הקמפיין הפרובוקטיבי שניפק באמצעות משרד הפרסום מנצ' של יניב מלינרסקי, סער נעים ודני צ'כנובר - עם "מוח" ואיבר נוסף; y&r ישראל, ברוקנר יער לוי ודחף קיבלו מדליית ארד כל אחד.
והנה רשימת הזכיות המלאה.
- 3.סטודנטית 19/05/2016 13:13הגב לתגובה זוואפילו לא כללתם את הזוכים ברשימת הזכיות ׳המלאה׳.
- 2.קריאייטיב 19/05/2016 00:27הגב לתגובה זובחבר השופטים ישבו רק 19 אנשי קריאייטיב. ו41 מנהלי שיווק. זו אגב הסיבה שדברים כמו בזק זכו. #תחזירואתהקקטוסלקריאייטיב
- 1.מנהל בחמישיה 18/05/2016 23:23הגב לתגובה זומלבד הבזיון בקטגורית film עם טיסת הטאבלט. מערכון חביב ותו לא. כל קשר בינו לבין קריאייטיב לא קיים. מצד שני ככה זה שנותנים לאנשי שיווק לשפוט. תנחומי לבאומן ומקאן וכולי תקווה שהביזיון הזה לא יחזור גם בשנה הבאה. והוא יחזור.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
