לפעמים יש לאמת צד שממש כדאי לחשוף: התובנה והאומץ בפרסומת של workey
לעיתים רחוקות אנחנו עדים לפרסומת שחותרת להגיד לא רק האמת, אלא אפילו לא את הצד היפה שלה. הקמפיין של workey מציע לנו לעשות שינוי רדיקאלי באופן בו אנחנו מחפשים עבודה, לעבור מדרכים שפחות רואות אותנו, את כישורינו ואישיותנו המקצועית – לדרך חדשה שמצליבה ביג דאטה כדי למצוא לנו בפינצטה עבודה שממש אבל ממש תהלום אותנו. הסיבה שכדאי לנו לעשות את זה, אומר לנו workey היא כי נדמה לנו שבסוף תהליך כל כך חכם שכזה ברור שנמצא את גו'ב חלומותינו ונחייך כל הדרך מהמיטה לעבודה.
הבעיה, טוען workey, שזה לא עובד ככה. עבודה זו עבודה – ובסופו של דבר תמיד יהיה לנו מבאס לקום בבוקר ותמיד יהיו לנו רגעים מתים של שיעמום אפרורי. אלה החיים. נשאלת השאלה למה הוא עושה את זה, המותג הזה שנוסד בידי יזמים בעלי פרופיל מצליחני, חלקם יוצאי 8200 ואף צפונה מזה? התשובה ברורה. קודם כל – כל "הפרעה" יוצרת תשומת לב ותשומת לב היא הזרע של נכסיות מותג.
שנית, אין תחליף לאינטגריטי. לא תמיד האמת נראית טוב ולפעמים יש צד נפלא לאמת שממש כדאי לחשוף אותו. אבל אמת כמו זו – שעבודה זה "תיק" – היא תובנה שקשה לכולנו להודות בה אבל כולנו מסכימים איתה. רובנו. מדובר באומץ ואומץ גם הוא תורם לנכסיות המותג.
אז מה יש לנו?
יש לנו מיזם לחיפוש עבודה המתבסס על חכמת ההמונים ועל אלגוריתם שמצליב מספיק מידע שאפילו אני (שלא לומר מכון לאבחון והתאמה תעסוקתית) לא מצליח להכיל אודות עצמי. ובכל זאת, אומרים לנו האנשים מאחורי המיזם – יותר חשוב לנו להוכיח לך, הלקוח, שאנחנו מבינים אנשים מאשר לדבר בשבחו של הביזנס. הכנות אינה מקרית וכמובן שהציפיה היא לבנות יחסי אמון וחיבה עם הציבור ולהשיג בסופו של יום – לקוחות.
קמפיין workey מזכיר לי את הקמפיין האלמותי ל-Flo – מוצרי הגיינה נשית המיועד לנערות בשנות המחזור החודשי הראשונות שלהן. גם הקמפיינים של flo למרות שהם מושקעים יותר מאשר קמפיין workey המינימליסטי, מצטיינים בחשיפת סטטוס קוו שהסתתר מאחורי האמת. המחזור החודשי מבאס וכל החגיגות והקישוטים סביב מוצרי הגיינה נשית מזוייפים ומעוותים. הנטייה לחבר בין מותגי הגיינה נשית לבין אג'נדות נשיות מעצימות הינה מגמה גוברת בשנים האחרונות, למשל דוגמת Always המובילה אג'נדה של העצמה נשית המתנגדת לסירוס והקטנה שעושים לנשים כשמשתמשים בביטוי like a girl.
אז בדיוק על הטרנד הזה מתלבש Flo עם חשיפת האמת המרה לגבי המחזור החודשי.
שורה תחתונה – זה מביך וזה כואב וזה אף פעם לא מגיע בזמן הנכון, וכשאני אחרונה בכיתה או ראשונה בכיתה לקבל את המחזור החדשי – זה אף פעם לא מתאים. נקודה. סרט אחד מראה ילדה שקיבלה את המחזור ראשונה במחנה סטייל הצופים והיא הופכת ל"רס"ר מחזור חודשי" של הבנות. בסופו של הסרט נחשפת הפוזה המזוייפת ואנחנו מתוודעים ל HELLO FLO. בסרט השני עושה האמא מסיבת moon party לילדה שהמחזור איחר להתחיל אצלה. המסיבה היא אקט פאטתי שכל חלק בו מביך ומלבין את פני הילדה. ושוב – הפוזה מתנפצת וFLO נכנסת כפתרון שפוי ומודע לעצמו ולמגבלות היכולת שלו לשמח ולבדר.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בדומה ל-workey מדובר בז'אנר של פרסומות שמצד אחת נראות כמו פרסומות אבל מתנהגות ההיפך מהן. הן רוצות להגיע לצרכן בזכות ולא בחסד כאשר הנאמנות לאמת גם אם היא לא נוצצת אמורה להיות טיעון המכירה והצעת הערך העיקרית.
ברור שמדבור בעקרון קמאי הקרוי "עקרון ההכבדה" – המאפיין חיות בטבע ומלווה את היקום בכללותו. כדי לשכנע בכנות כוונות אנחנו מכבידים על עצמינו – והדוגמא הקלאסית היא כמובן "יוסף מלך השטיחים נפל על הראש" – אמירה שאחר כך הפכה לצינית אבל היתה תמימה בתחילת דרכה. דוגמא נוספת – "זה לא אנחנו זה התפוזים" של פרימור. ככל שאנחנו נלך נגד עצמינו וכביכול נפגע בחלק משמעותי מהביזנס – יאמינו לנו שאנחנו חברה עם יושרה וזה ייצר מערכת יחסים יותר חמה ויותר קרובה עם קהלי היעד. שהרי לשם כך התכנסנו כולנו, לא?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
