לאחר שהורשע בפלילים: האם ג'קי בן זקן יחויב לוותר על הבעלות על רדיו ירושלים?

הרשות ה-2 תפנה ליועמ"ש כדי שיקבע אם יש קלון בעבירות בהן הורשע בן זקן, מה שעשוי למנוע ממנו לכאורה להחזיק בתחנה. ומה דווקא עשוי לעמוד דווקא לזכותו של בן זקן?
אלכסנדר כץ |

הרשעתו של ג'קי בן זקן בפלילים עשויה להשפיע זהות הבעלים של תחנת הרדיו שבבעלותו. לאייס נודע כי הרשות השנייה תפנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לבחון האם יש קלון בהרשעתו של בן זקן מה שיחייב אותו להיפטר מאחזקותיו בתחנה האזורית רדיו ירושלים.

 

הבוקר (יום א') הורשע בן זקן, לשעבר בעל השליטה במנופים פיננסים, בהרצת מניות החברה. בן זקן הורשע יחד עם פעיל שוק ההון איתן אלדר. בקרוב בית המשפט גם יגזור את דינו של בן זקן, שהעבירות בהן הורשע – הרצת מניות וקשירת קשת לביצוע פשע, עשויות לשלוח אותו למאסר. בעוד כחודש יוקרא גזר הדין בתיק זה, ואז הוא צפוי יהיה להגיש ערעור לעליון, הליך שיימשך עוד מספר חודשים.

 

למרות ההרשעה, טרם נקבע האם במעשיו של בן זקן יש קלון, מה שעשוי למנוע מהמשך החזקת תחנת רדיו ירושלים הפועלת תחת פיקוחה של הרשות השנייה. סעיף 41 א' לחוק הרשות השנייה קובע כי במכרז לקבל רישיון יכול לגשת אדם ש"לא הורשע בעבירה שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון, ואם הוא תאגיד - מנהלו או אדם שהוא בעל עניין בתאגיד, לא הורשע כאמור".

ברשות השנייה מפרשים את הסעיף זה - הנוגע לאדם הניגש לקבלת רישיון, גם כאדם המחזיק כבר ברישיון, אולם נקודה זו ניתנת לפרשנות משפטית מה שעשוי להוביל את הצדדים לבית המשפט.

 

אז מי מחזיק בתחנה - בן זקן או 'רדיו הבירה'?

ברישיון ב-2008 זכתה קבוצת רדיו הבירה בראשה עמד בן זקן, ובה היו חברים משרד הפרסום אדלר חומסקי, רשת בתי הקפה ארומה ישראל, המפיק והסוכן שי נשר, וחברת לוגיה. בתום הליך הרישיון ולאחר מכן הליך משפטי לא קצר, נקבע כי רדיו הבירה היא זו שזוכה ברישיון על פני החברה שהפעילה עד אז את התחנה - קבוצת שידורי זהב.

בתחילה החזיק בן זקן 51% ממניות התחנה, אולם בהמשך רכש את שאר הבעלות וכיום הוא מחזיק ב-100% מהתחנה, באמצעות 2 חברות - 'ג'קי בן זק יזום ופיתוח בע"מ', וחברה בת 'מכרז ירושלים 2007 בע"מ'. ועדיין, היישות המשפטית המחזיקה בתחנה היא חברת רדיו הבירה שותפות מוגלת, ולא בן זקן עצמו, עוד סעיף שעשוי לעמוד לזכותו של בן זקן כאשר תגיע דרישת הרשות השנייה ממנו להיפטר ממניותיו בתחנה. 

ההרשעה היום טורפת את הקלפים מבחינתה של הרשות השנייה, שקוראת בעיון את הידיעות בנוגע להחלטות ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגה שהודיעו כי הוא יודח מתפקידיו (כחבר התאחדות נוכח היותו הבעלים של קבוצת מ.ס. אשדוד, א"כ) ברגע שפסק הדין יהיה חלוט, דהיינו לאחר שניתן גזר דין והוגשו ערעורים. הנהלת הרשות והייעוץ המשפטי שלה החלו בבדיקת הנושא, וגורמים ברשות טוענים כי ייתכן שעוד לפני גזר הדין, תהיה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה שייקבע האם מדובר בעבירה עם קלון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ברשות השנייה לא התקבלה תגובה. מרדיו ירושלים נמסר: "מיד לאחר הקראת גזר הדין צפוי להיות מוגש ערעור לעליון, וברגע שיהיה גזר דין חלוט על ידי כל הערכאות, יהיה על מה לדבר. כרגע זה מוקדם מדי". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.